Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#291792
Min mors moster på snart 90 skal have skiftet sit gamle B&O billedrør-tv ud, da det endelig er gået i stykker.

Lyd er super vigtig for hende da hun er gamle organist og hører meget radio på fjernsynet. Hun kunne godt tænke sig et TV på omkring 42", og jeg har lovet at hjælpe med at finde et godt et.

Normalt ville jeg købe et godt tv til en rimelig pris, da hun ikke går specielt op i billedkvalitet, men hvordan sørger jeg for god lyd uden at hun skal til at have gang i for meget besvær med en soundbar eller lignende. Er der over hovedet en vej uden om en soundbar?

På forhånd tak for hjælpen.

Bonus info: Hun har også et meget stort og meget gammelt B&O anlæg.
#291961
Jeg vil heller ikke mene at du får den fantastiske lyd som der efterspørges i et almindeligt LCD tv. Jeg ville genoverveje tankerne omkring en soundbar som er tilkoblet fjernsynet. Disse kan fungerer yderst nemt, prøv evt. at tage mosteren med ned og få demonstreret en soundbar. Når den først er tilkoblet fjernsynet, så er det jo ikke noget der skal tænkes mere over.