Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#291677
Kan jeg med fordel tilslutte 2 stk. Beolab4000 højttalere en ny Sony KD-65AF8 fladskærm og evt. bruge TV'et som centerhøjttaler? - Jeg har også en 10 år gl. Loewe subwoofer, som måske også skal i spil? - -- Eller bør jeg købe en ny soundbar og slippe for bøvlet?
#291690
Ikke uden videre. TVet kan ikke styre eksterne højttalere selv og hvis du vil bruge den som centerkanal, så skal det være via en surroundforstærker.

Hvis du vil koble B&O til, så er den nemmeste løsning en B&O S8 Connection hub. Den er dog pebret.
#291704
tak for et meget fint svar, så er det på plads! - er der mon chance for, at jeg vil kunne supplere TV-lyden med en ca. 10 år gl. Loewe SubSound aktiv subwoofer? (den har art.nr. 66213A00, 60/400W.)
#291715
Torben Rasmussen skrev:Ikke uden videre. TVet kan ikke styre eksterne højttalere selv og hvis du vil bruge den som centerkanal, så skal det være via en surroundforstærker.

Hvis du vil koble B&O til, så er den nemmeste løsning en B&O S8 Connection hub. Den er dog pebret.
Ikke for at være flueknepper, men af8 kan vidst ikke bruges som centerkanal i et surround-system. Så skal man op i af9.