Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#290757
Jeg har lige nu et LG B7 tv og apple 4k TV men mangler et godt lydsystem.

Mit kommende lydsystem skal kunne:
- levere god film lyd fra mit B7 som er forbundet med apple 4k TV (HDMI)
- Kunne skrue op/ned for volumen med min tv remote (HDMI Arc?)
- Kunne spille musik via airplay 2. Gerne god musik lyd.
- Være kompakt så det passer i reolen under TVet (= ingen sound bar... Har ikke fundet en jeg (læs konen) kan lide designmæssigt)
- optionelt: Udvides med en subwoofer senere
- optionelt: Stemmestyres via SIRI
- optionelt: fler kanals lyd. Der er kort vej fra tv til sofa så jeg ved ikke om fler kanals lyd vil give ret meget ekstra. Stereo er ok til mig.
- optionelt: trådløst mellem højtalere. Jeg er ikke bange for højtaler kabler eller andre kabler da det er gemt i reolen..

Lige nu tænker jeg på disse løsninger som jeg gerne vil høre forummets input til:

- Sonos Amp og et par passive DALI Oberon 1 højtalere (har HDMI arc input og airplay2). Pris: 5850 kr
- Bluesound Powernode 2i og et par passive DALI Oberon 1 højtalere (har optisk input og airplay 2 samt kan lære at skrue op og ned fra min tv remote): Pris 8400 kr
- Naim Muso (airplay 2 og optisk ind men ingen mulighed for at skrue op og ned. Passer heller ikke i reolen men er ok designmæssigt...). Pris 8000 kr
- KEF LSX (airplay 2 og optisk ind men ingen mulighed for at skrue op og ned) Pris: 9000 kr.

Jeg har ingen anelse om hvad af ovenstående lyder bedst men udfra den funktionalitet jeg skal bruge synes jeg sonos amp og dali højtalerne lyder som det rigtige køb. Kan ikke se hvad jeg skal spendere 3000 kr mere for hos Bluesound? Muso er kraftigere men mangler HDMI ARC forbindelsen..

Er der noget jeg overser eller har jeg fundet et godt match i Sonos modellen? Andre bud er også velkomne.

Håber i vil hjælpe mig. Mvh Michael
#290760
Jeg har tænkt over endnu en mulighed. Eftersom jeg allerede har en apple 4k TV kunne jeg tilslutte den en "ægte" surround sound receiver som dermed opgraderes til at kunne streame trådløst? Dvs at jeg kan købe DENON AVR-X250BT + ARGON ALTO SURROUND 5.1 system til 5700 kr og få et komplet system.. En sådan receiver har masser af HDMI ind og udgange samt CEC til styring af lyden fra tvet... Det er self. en grim kasse men den kan vel gemmes væk...
#291017
Ved ikke lige om alle dine krav mødes med en Bluesound,
men har selv lige købt en og den fungerer fint... og glem alt om CEC/ARC eller hvad det hedder.
Når du har koblet dit TV til Powernoden så sker det helt automastisk hvis du tænder TVét kommer lyden ud på højtalerne og du kan styre volumen med din TV remoten... Total enkelt og smart.