Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#290755
Hej!

Jeg er helt grøn på forummet, så beklager hvis dette har været vendt før, men min umiddelbare søgning gav ikke feedback.

Lang historie kort; jeg påtænker at anskaffe mig et Sony AF8 OLED og kigger især med glæde på HDR egenskaberne da jeg ejer både Apple TV 4K og Xbox One S som eftersigende skulle være HDR venligt.

Mit aberdabei er dog min lidt ældre receiver som er en Denon AVR-2113. Jeg har checket at den har 4K passthrough på HDMI portene, så 4K burde være fint, men skal der være dedikeret HDR passthrough også såfremt jeg vil tage alle forbindelserne gennem min receiver? Eller bør jeg koble enheder såsom Apple TV og Xbox direkte til TV’et og siden benytte ARC til at lægge lyden tilbage til receiveren?

Jeg håber ikke jeg har jumblet udtrykkene for meget! Ser frem til jeres besvarelser
#290764
du kan ikke få hdr gennem din receiver, så ja det skal direkte i tv og lyd med arc, havde det samme problem med min marantz, den havde også 4k pass through, held og lykke