Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af thomas.rubach
#289674
Hej alle

Jeg har brug for lidt hjælp. Mine forældre har købt et xf9005 55" tv. Til dette har de købt et Bülow stand (https://www.bulowstand.com/da/blog/portfolio/bs-1-5/) hvor tv'et står på, og en hylde sat til hvor de fik af vide af en sælger der kunne stå en soundbar. Problemet er at nederste hylde er 28 cm dyb og 50 bred
Øverste hylde er 28 dyb og 42 bred.

De vil gerne have noget bedre lyd for også at gøre oplevelsen bedre og så min far kan høre (døjer lidt med hørelsen).

Udfordringen er at finde noget i disse måle forhold da soundbar er brede. De udtaler ønske om soundbar da jeg selv har en, og setup med Hdmi arc tænker jeg er fornuftigt så det er så nemt som muligt

Min første tanke var hen mod canton, men selv deres dm55 er for stor.

Så nu skal jeg høre om nogle kender til nogen der kunne være relevant, eller har andre gode ideer til hvordan jeg kan hjælpe dem med en bedre lyd.

Jeg tænker budgettet er alt fra 500 til 4000

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
#289679
Torben og Henrik : problemet er det ikke er på fødder, men på det stativ jeg linkede hvorfor jeg beskrev målene på de 2 hylder dertil.

Men det førere link var en god mulighed

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
#289681
Ellers kan man få VESA-beslag beregnet til at hænge under TVet, som så blot sidder fast oppe hvor TVet sidder på standen og som kan holder på en soundbar.
#289686
Så de dur også selvom det er på en stand? Har aldrig selv hængt en fladskræm op så har ingen erfaring ud i dem. Så tror jeg lige jeg skal kigge lidt på VESA beslag i morgen

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289688
Det er nok ikke alle soundbars, der har huller til de beslag hvor man skruer dem fast, men det må så blive opgave nr. 2, hvis beslag-metoden viser sig at være en farbar vej. Der findes også beslag, hvor de har en hylde/bærearme, som vil virke med det meste.
Af steen6400
#289689
Bülow Stand har også et ophæng til soundbar.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289723
Hvis signalet er 2.0 så før du jo ikke på magisk vis 7.1.2 ud af det. Derudover så mangler top- og bagkanalerne jo fysisk, så det bliver aldrig ægte 7.1.2.
#289812
Torben Rasmussen skrev:Det er nok ikke alle soundbars, der har huller til de beslag hvor man skruer dem fast, men det må så blive opgave nr. 2, hvis beslag-metoden viser sig at være en farbar vej. Der findes også beslag, hvor de har en hylde/bærearme, som vil virke med det meste.
Nu har jeg søgt og søgt men jeg kan simpelthen ikke finde nogen der har en hylde. Det eneste jeg nærmest finder er en til sonos beam..

Kan du måske hjælpe mig lidt på vej?

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk