Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Irma_N1
#289409
Hej alle
Min apple tv 4 og Samsung soundbar driver mig til vanvid ! :-)
Ofte (flere gange om dagen) så forsvinder lyden fra atv4 på soundbar. Jeg ser en film og det fungerer fint. Mens jeg er i gang med at starte ny film og starter den så er lyden væk. Og så skal jeg skifte input på sondbaren og når jeg kommer tilbage på hdmi2(som atv4 er koblet til) så er lyden lige pludseligt der. Anden løsning er at genstarte apple tv og så virker det.

Hvad dælen kan der være galt? Soundbaren er koblet til tv via hdmi-arc og apple tv koblet til soundbaren
Af Irma_N1
#289537
Torben Rasmussen skrev:Hvad står lydputput til på ATV?
Output er HDMI (den eneste mulighed der kan vælges udover airplay devices)

format er auto, Atmos available
Af Irma_N1
#289540
Kan det være noget med i hvilke rækkefølge de forskellige enheder bliver tændt? For når jeg aktiverer aktivitet AppleTV (harmony hub) så tænder alt. Fjernsynet blinker et par gange indtil den indstiller sig på hdmi2, det samme gør soundbar indtil den finder den enhed som er aktiv (apple tv). Spørgsmålet er om de "forvirrer" hinanden på en måde..Har slukket for "styring via hdmi" på min samsung blu ray afspiller for den tændte også hver gang soundbaren tændte og så går blinken amok hvor den skifter fra apple tv og blu ray...ren kaos :-)
#289566
Irma_N1 skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg ved, at det er noget hø mht alt muligt andet, men kan du teste med ATV sat i TV?
Der virker det fint
Vil det være en gangbar løsning eller mister du da eks Atmos?
Af Irma_N1
#289568
Torben Rasmussen skrev:
Irma_N1 skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg ved, at det er noget hø mht alt muligt andet, men kan du teste med ATV sat i TV?
Der virker det fint
Vil det være en gangbar løsning eller mister du da eks Atmos?
Hov vent lige...menu du at koble apple tv til fjernsynet i stedet for soundbar...det tror jeg at jeg har prøvet med samme resultat. Men prøver igen i dag og ser hvad det giver. Troede du mente at apple tv var koblet direkte til fjernsyn og at lyden kom fra fjernsynet. Det har altid fungeret :-)

Jeg kan simpelthen ikke finde en pattern her. Her til morgen starter jeg et afsnit via iTunes..der er menu lyd, der er lyd på afsnittet et par sekunder og så forsvinder det og kommer ikke tilbage....Kunne det være at HDMI kablet ikke er god nok? Men så burde det vel ikke fungere nogle gange når jeg har genstartet eller skiftet input...

EDIT: så har jeg prøvet at koble apple tv direkte til fjernsynet samtidig med at lyden kommer fra soundbar. Fungerer fint MEN ingen Atmos. Når jeg afspiller Wonder Woman via iTunes så er den Dolby Sorround (eller lignende) når apple tv er koblet direkte til fjernsynet. Men når den er koblet til soundbaren, så er den Atmos.

Eneste grund hvorfor jeg har købt soundbar er pga Atmos så det er ikke en farbar vej :-(
Senest rettet af Irma_N1 22. dec 2018, 08:03, rettet i alt 1 gang.
Af Irma_N1
#289569
MikeBrundt skrev:Har det samme problem med mit LG C8 og SK10y :( Bare ikke koblet op til ATV. Det bare ved alt general brug.
ØV! Hvordan er det hele koblet hos dig?
#289577
Ja, det var desværre det med Atmos jeg tænkte ville blive et problem, da det er ret få TV som kan sende det videre.

Det kunne principielt godt være kablet, men jeg synes ikke det burde begrænse sig til lyden så. Der er ikke ret meget af båndbredden som går til lyden og jeg ville tro at billedet ville stå af først.
Af Irma_N1
#289578
Torben Rasmussen skrev:Ja, det var desværre det med Atmos jeg tænkte ville blive et problem, da det er ret få TV som kan sende det videre.

Det kunne principielt godt være kablet, men jeg synes ikke det burde begrænse sig til lyden så. Der er ikke ret meget af båndbredden som går til lyden og jeg ville tro at billedet ville stå af først.
Tjek lige her:

https://www.avforums.com/threads/atv4-a ... h.2206649/

https://us.community.samsung.com/t5/for ... 612/page/5

Jeg tror at jeg må konkludere at samsung har en fejl og spørgmålet er om de overhovedet fikser den...soundbaren er købt i tyskland og jeg har smidt indpakningen ud så ved hellere ikke hvordan den burde returneres hvis jeg beslutter at gøre det.

Det er godt nok noget bæ det her for har virkeligt glædet mig at få denne Setup og det lyder så godt når det kører. Det er bare træls at jeg skal igennem alt det næsten hver dag bare for at få lyd frem...