Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Xsimonsen
#288794
Halløj kloge hoveder!

Jeg har et C8 med en samsung HW-MS660 sat til via HDMI 2 ARC udgangen, og har mit ATV4K sat til i HDMI 1.

Dog har soundbaren 4K Pass-Through , men hvis jeg sætter ATV4K in soundbarens HDMI in, så kan tv'et ikke se ATV'et?

Grunden til jeg gerne vil have ATV igennem soundbaren er fordi jeg gerne vil have min ps4 pro i hdmi 1, da jeg har hørt at det kun er hdmi 1/2 der undstøtter rigtig 4k, hvad det så betyder... :o

Nogen der ved hvorfor tv'et ikke kan se atv igennem soundbaren? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288798
LGs TV understøtter 4K HDR på alle HDMI-portene. Det er rigtigt, at nogle andre tv har begrænsninger.

Grunden til, at tv'et ikke kan se signalet fra Apple TV 4K kan skyldes, at boksen forsøger at sende enten Dolby Vision eller bare HDR10 igennem? Mange soundbarer og receivere tillader godt nok passthrough af 4K-opløsning, men ikke nødvendigvis HDR-formaterne. Det er et værre rod, som den kommende teknologi HDMI eARC forhåbentlig gør op med (så soundbarer og receiverer ikke skal agere video-centre i opsætningen).
Af Xsimonsen
#288799
Så på C8 er der ikke forskel på HDMI portene? For så kan jeg jo bare sætte ps4 pro til i hdmi 3 eller 4 :)
Lidt surt at sætte apple tv til soundbaren hvis den ikke kan vise hdr igennem :P