Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Kimbo82
#286038
Hej Rasmus,

Ja jeg fandt det ved Hifi klubben et par 1000 billigere :)
Og ja det ved jeg godt, skal have den uden connect boxen :)
Af Kimbo82
#288593
Tror lige jeg gentager mig selv her i håb om at andre ejere vil komme på banen :)

Jeg har netop fået leveret mit Samsung HW-N860, hvilket skulle være akkurat det samme bare uden baghøjtalere.
Ved der var andre her på siden der købte samme sæt, hvordan er jeres oplevelse af anlægget ?
Umiddelbart må jeg nok sige jeg er en smule skuffet, sub'en er virkeligt flad og kedelig i lydbilledet hvilket kom som en komplet overraskelse.
Jeg har rodet rundt i indstillingerne for at finde ud af om jeg har gjort noget forkert men synes ikke jeg er blevet klogere.

Jeg har prøvet flere forskellige film via dette setup:
HDMI fra arc til arc, tv-soundbar, streamet film fra Netflix, Viaplay samt PLEX app'en på mit samsung tv.
Der er intet optisk kabel tilsluttet. Soundbaren står på smart, tv'et sat på Dolby Digital.
Selv med +6 på sub'en er den virkeligt død i lydbilledet.
Af aalb1970
#288597
Har opdateret soundbarens firmware?

I følge flere på AVSForums er den passive subwoofer et problem som er blevet rettet med den seneste 1005.1 firmware.
Af Kimbo82
#288625
Jeg har tilsluttet den via wifi men aner ikke om den har opdateret eller ej, der står den gør det automatisk men man kan vidst umiddelbart ikke tjekke det
Jeg har købt et Apple TV 4 k som jeg har forbundet til suben via et 4 k HDMI kabel, så har jeg smidt et andet HDMI fra soundbar HDMI arc til tv'et HDMI arc. Det er som om det har hjulpet lidt på det at få et ATV ind i billedet.
Har sat alle indstillinger som de burde, og Netflix viser atmos symbolet på Atv app'en. Vælger jeg en film står der dog ikke Dolby Atmos på soundbarens display som manualen foreskriver. Der står bare HDMI2.
Så er stadig ikke sikker på jeg har ramt den helt rigtigt endnu.
Af Kimbo82
#288627
Edit:
Satte den lige på tv lyd og så viser displayet i soundbaren et Dolby Atmos symbol, men det er når lyden går ud af tv'et. Wtf.
Af aalb1970
#288782
Kimbo82 skrev:Jeg har tilsluttet den via wifi men aner ikke om den har opdateret eller ej, der står den gør det automatisk men man kan vidst umiddelbart ikke tjekke det
Jeg har købt et Apple TV 4 k som jeg har forbundet til suben via et 4 k HDMI kabel, så har jeg smidt et andet HDMI fra soundbar HDMI arc til tv'et HDMI arc. Det er som om det har hjulpet lidt på det at få et ATV ind i billedet.
Har sat alle indstillinger som de burde, og Netflix viser atmos symbolet på Atv app'en. Vælger jeg en film står der dog ikke Dolby Atmos på soundbarens display som manualen foreskriver. Der står bare HDMI2.
Så er stadig ikke sikker på jeg har ramt den helt rigtigt endnu.
Man skal bruge SmartThings appen for at opdatere firmware mener jeg.

Jeg forstår i øvrigt ikke, hvad du mener med, at dit ATV4K er tilsluttet "suben". Mig bekendt er subwooferen trådløs, og der er kun HDMI indgange på selve soundbaren.
Af Kimbo82
#288805
Sorry, mente at ATV er tilsluttet soundbaren via HDMI, og så fører soundbaren billedet videre op i tv'et via HDMI i arc kanalen. Ved ikke om det er den 100% korrekte måde at gøre det på ?
Jeg har installeret smart things appen' men synes ikke jeg kan se noget om opdatering af firmware, der står soundbaren burde gøre det automatisk efter den er sluttet til via Wifi. Men jeg må hjem og pille lidt ved det :)
Af aalb1970
#288813
Prøv evt. at læse denne tråd på AVSForums:
https://www.avsforum.com/forum/195-soun ... atmos.html

Der er flere, der skriver specifikt om subwooferen og den nye opdatering.