Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#281934
Hejsa, jeg har idag et Beovision 8-40 som er tilsluttet aktive højtalere og en sub, 5.1. Jeg tænker at købe en OLED til black friday, og synes at have læst 1000 sider omkring hvordan man skal have en receiver med ARC... men det virker dumt, og kan det virkeligt være at der ikke findes en god løsning med HDMI til alm RCA udgange - og nej vil helst ikke over i optisk da jeg så ikke har mulighed for diverse lydformater samt CEC.
Mit setup vil være et Apple TV 4k til TV også højtalere.
#281947
Jeg vil mene, det er ret vigtigt at vide, hvilke højttalere, der er tale om, da de jo skal fodres med nogle signaler, som dit Beovision er i stand til at sende ud, da det jo har en indbygget dekoder.
Hvis du skifter dit TV, vil du have brug for en erstatning som kan fordele lyden til dine højttalere...

EDIT: Efter at have læst din tråd igen, kan jeg se, du jo oplyser, du har brug for at opdele dit signal til analogt, så du kommer nok ikke udenom en dekoder af en art, men forstærkere har du jo ikke brug for, så der er vel intet krav om, det skal være en receiver?
#281956
Jo men det er samme pris som en reciver som kan 10 gange mere. Igen, hvordan kan det være der ikke findes andre gode og billigere løsninger, der må da være mange med aktive højtalere