Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af laped
#281596
Jeg købte en LG SK5 soundbar i power her i weekenden og er ganske tilfreds i forhold til at jeg kun har brugt de indbygget tv speaker indtil videre :D

Dog har jeg lagt mærke til at der kommer lidt sus/whitenoise fra soundbaren også selvom den er mutet. Det er kun noget man kan høre i et meget stille rum fra ca. 1 meters afstand. Jeg har prøvet både HDMI ARC og bluetooth (med kun power tilsluttet).

Er der nogen som kan sige om dette er normalt eller skal jeg evt. have den byttet?
Brugeravatar
Af bbplayer
#281604
Jeg har den samme her, Synes ikke jeg bemærker dette, og har nu lige sat øret helt op til den. Jeg bruger den dog kun Bluetooth indtil videre her. Har selvstændig receiver med ARC på og en smule mere power i lyd derfra. Synd, den ikke har EQU men så har jeg leget med mobil apps til det formål, det gav måske 10% mere.

Men igen, ingen susen her, måske har du været ude i blæsevejret idag? :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#281609
Hvorfor ikke prøve at flytte SK5 til et helt andet sted i rummet, sæt strøm til, og se om det nye sted også skaber den støj du hører, jeg tænker en kontakt som ikke er omgivet at andre strømkilder, måske et soveværels stik eller toilet(god genklang for støj? :) ) , så kan du måske erfare om det er støj fra andre kilder du hører.

Måske hører jeg bare dårligt og har samme problem med min :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#281610
Det kommer nok an på hvad det er for noget støj. Er det stel-brum, eller hvid støj? Hvid støj vil jo nok blot være støjgulvet fra forstærkeren. De fleste af mine aktive højttalere har en svag hvid støj når de ikke spiller (men er tændte).
Af laped
#281615
Det er blot hvid støj jeg hører. Når jeg tænder for den popper den også lige 1 engang i højtaleren. Det er ikke ret meget den støjer, men hvis det er helt stille kan jeg høre det 3 meter væk.

Det var bare hvad jeg skulle sætte af forventing til en 1300 kr soundbar.
Brugeravatar
Af bbplayer
#281617
Hvis du ikke kan skrue op og ned for denne lyd, så kan den jo være defekt, og lyden kommer indefra.

Kan det være strøm forsyning som skaber det? Den er dog ekstern men det er jo sket før at disse laver lyde, og har du den tæt på enheden , så kan det lyde som soundbar men er måske noget ved siden af.

Måske er den bare defekt, så er det jo bare at bytte, sjit happens, det behøver jo ikke være prisen, eftersom den var på tilbud, og kostede den 2500,- så ville du måske tænke at det var mærkeligt til den pris, så jeg tror ikke man kan give produktets kvalitet årsagen (endnu).
Af jng
#281620
laped skrev:...
Det var bare hvad jeg skulle sætte af forventing til en 1300 kr soundbar.
Har du lyst til én mere, koster den nu 3.999 kr. hos power/expert...
Brugeravatar
Af bbplayer
#281642
For at afslutte den, så synes jeg bare du skal prøve at bytte den, før du helt fortryder og mener prisen og kvaliteten er for ringe. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har problemet , mener altså ikke summen og støj kommer ud af min her.
Af laped
#281681
Nå jeg fik den byttet uden problemer i power og den nye har stadig det samme hvid støj i højtaleren. Så det er nok sådan det skal være. Er heller ikke noget der irritererer med sådan med somsagt var jeg i tvivl om det var normalt og om jeg havde en dårlig enhed. Så alt i alt er jeg godt tilfreds med købet :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#281687
Jeg skal måske tage og besøge en læge :) Lyder som min hørelse kan trænge til en test.

Vigtigst er du kan bruge den, og du stadig gider tænde og synes lyden er tilfredsstillende, så må den støj jo være mindre relevant :)