Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af DetBareJoe
#281516
Hej,

Nogle herinde som har Bose Soundtouch 300 + Acoustimass 300 + Virtually invisible speakers? Er det et godt 5.1.1 surround anlæg? :)
Af Narcissus
#281528
Jeg har det fulde sæt med bar, sub og baghøjtalere. Bruger sættet til tv og film og Jeg er super tilfreds.
Noget specielt du vil vide?
Af bromberg
#281534
Jeg havde sættet kortvarigt sidste år.
Jeg valgte dog at returnere det da jeg havde meget svært ved at sige noget positivt om det.
Dog vil jeg sige soundbaren virkelig smide lyd omkring sig på egen hånd.
Subwooferen er en af de større, men den laver (imo) mere bulder end bas.
Dernæst er der er kæmpe hul i lyden fra sub til soundbar.
Jeg havde hele tiden mistanke herpå og fandt da også et review med målinger efter noget tid der bekræftede dette.
Det ærgrer mig, for jeg syntes faktisk det var et meget lækkert sæt - men lyden kunne jeg ikke forlige mig med.
Af DetBareJoe
#281539
Narcissus skrev:Jeg har det fulde sæt med bar, sub og baghøjtalere. Bruger sættet til tv og film og Jeg er super tilfreds.
Noget specielt du vil vide?
Bare om det er pengene værd! :P Nu kommer det jo desværre ikke med dolby atmos, så hvordan er det? Jeg har undersøgt sagen nærmere og kan se at man faktisk kan gøre sættet om fra 5.1.1 til 5.1.2 da der er mulighed for at tilslutte 2x acoustimass' - det må da være helt vildt at have 2! ;;)

Hvordan fungerer baghøjtalerne for dig, nu hvor det endelig er blevet muligt at justere i deres volumen, som man ikke kunne til at starte med? Er det lækker 5.1.1 du har dig?
Af DetBareJoe
#281540
bromberg skrev:Jeg havde sættet kortvarigt sidste år.
Jeg valgte dog at returnere det da jeg havde meget svært ved at sige noget positivt om det.
Dog vil jeg sige soundbaren virkelig smide lyd omkring sig på egen hånd.
Subwooferen er en af de større, men den laver (imo) mere bulder end bas.
Dernæst er der er kæmpe hul i lyden fra sub til soundbar.
Jeg havde hele tiden mistanke herpå og fandt da også et review med målinger efter noget tid der bekræftede dette.
Det ærgrer mig, for jeg syntes faktisk det var et meget lækkert sæt - men lyden kunne jeg ikke forlige mig med.
Hmm okay, tak for svar. Hvad kører du så med idag, istedet? 7.1? 5.1? Dolby atmos? Pris? :o
Af bromberg
#281568
Jeg har Sonos 5.1 som jo er i samme prisleje, men det er bare imo et langt mere homogent lydsystem.
I samme omgang skal det siges at jeg faktisk ikke ville have Sonos og virkelig prøvede at holde af det bose sæt. Det lykkedes bare ikke.
Idag er jeg glad for mog Sonos, som også er bose langt overlegen på app og understøttede udbydere.
Bose er dog en pænere soundbar syntes jeg.
Skippede min playbar og gar nu en beam ind til der kommer noget nyt fra sonos
Af DetBareJoe
#281584
bromberg skrev:Jeg har Sonos 5.1 som jo er i samme prisleje, men det er bare imo et langt mere homogent lydsystem.
I samme omgang skal det siges at jeg faktisk ikke ville have Sonos og virkelig prøvede at holde af det bose sæt. Det lykkedes bare ikke.
Idag er jeg glad for mog Sonos, som også er bose langt overlegen på app og understøttede udbydere.
Bose er dog en pænere soundbar syntes jeg.
Skippede min playbar og gar nu en beam ind til der kommer noget nyt fra sonos
Bare iorden :) Håber du er glad for dine Sonos. Sonos spiller rigtig godt, men for mit vedkommende, både lyd og design messigt, så er Bose bare overlegen, men det er selvfølgelig også en smagssag! Jeg har bestilt baghøjtalerne til Bose sættet da jeg selv, siden januar, har kørt med soundtouch 300 + acoustimass, men så uden 5.1 surround sound, grundet du ikke kunne justere volumen på baghøjtalerne til at starte med. Jeg håber ikke jeg bliver skuffet! Venter i al spænding til imorgen hvor de skal ankomme.
Af DetBareJoe
#281675
Narcissus skrev:Jeg har det fulde sæt med bar, sub og baghøjtalere. Bruger sættet til tv og film og Jeg er super tilfreds.
Noget specielt du vil vide?
Hej igen.
Hvordan pokker har du båret dig af med de kæmpe strømforsyningsbokse der følger med til hver baghøjtaler? Jeg er godt nok noget så frustreret lige nu, over at se dette samt det kommer med hvad der føles som 10m kabel.... Det er så usmart og ulogisk, ved godt nok ikke hvad Bose har tænkt på...
Af Narcissus
#281684
Nej dem er der ikke meget usynligt eller sexet over. De er gemt væk under sofaen hos mig, så kan kun se højtalerne som jeg væghængt. De får begge strøm fra en powercube med trådløs kontakt så jeg kan slukke for dem når de ikke er i brug.
Husk at kalibrere lyden igen når du har fået dem placeret. Derefter kan du lege lidt med styrken via app'en. Mine er skruet en smule ned, da jeg oplevede de var lidt for dominerende.
Af Supergris
#281819
DetBareJoe skrev: Bare om det er pengene værd! :P Nu kommer det jo desværre ikke med dolby atmos, så hvordan er det? Jeg har undersøgt sagen nærmere og kan se at man faktisk kan gøre sættet om fra 5.1.1 til 5.1.2 da der er mulighed for at tilslutte 2x acoustimass' - det må da være helt vildt at have 2! ;;)
Jeg forstår ikke helt meningen med din tråd?
Du spørger til, hvordan udstyret spiller, og om det er pengene værd, men skriver senere i tråden, at du faktisk selv har sættet, dog uden baghøjttalerne.
Er det baghøjttalerne, du gerne vil høre, om de er pengene værd at tilføje, skulle du måske omformulere din(e) overskrift/spørgsmål.

Du skriver i ovenstående citat, at man kan gøre sættet om, fra "5.1.1" til "5.1.2", men skriver samtidig, at det ikke kommer med Dolby Atmos, altså kan der ikke være tale om et Dolby Atmos setup, så mon ikke du mener fra 5.1 til 5.2, som i princippet er det samme, da tallet angiver antallet af diskrete kanaler.
Den eneste forskel er, at der bliver tilføjet en ekstra subwoofer, som giver mulighed for dobbelt output.

Om det "må være helt vildt", det tror jeg nu ikke, da der findes enkelte subwoofere, der kan banke 2 eller (mange) flere af de Acoustimass, som hører til systemet, sønder og sammen, men 2 eller flere subwoofere er blevet meget populært, da det giver mulighed for bedre fordeling af bassen, og i den sidste ende handler det om mere kontrol og overskud, som der bliver taget højde for under kalibreringen. :)

Med hensyn til trådløse baghøjttalere, har jeg heller aldrig rigtigt fanget ideen, da der i stedet for et normalt højttalerkabel, skal føres et netkabel, med mindre, der er tale om batteridrevne, som så til gengæld vil begrænse ydelsen eller holdbarheden.

Nu, du har haft tiden til at vurdere dit nyindkøb, ville det da være sjovt at høre,om du mener, de er pengene værd, og hvor meget bagkanaler tilføjer i forbindelse med en soundbar?