Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Turbo
#277507
Henrik B. skrev:
KBW skrev:Nu er der kæmpe forskel på hi-fi lyd og den lyd man vil ha til fjernsyn og film. Så man skal beslutte sig for hvad der er vigtigst. Hi-fi lyd til fjernsynet lyder af h-til
Vrøvl!
Du har hel ret Henrik, det er noget vrøvl.

For at få lyden til at lyde som producenten (film/musik) havde tænkt sig, skal man have en højtaler der er lineær i frekvens området 20 Hz til 20 kHz og så er vi over i en HiFi højtaler.

At nogle heller vil høre på bum bum og tss tss er deres problem og har intet at gøre med HiFi lyd eller film lyd.
Af Gerners
#277515
Nu har jeg læst hele tråden, og jeg bliver altså lidt nysgerrig mht. soundbar. På stående fod har jeg standerhøjtalere til at fodre mig med god lyd, men står alligevel med tanken om at gå over til en soundbar med evt. baghøjtalere.

Så hvor mange her kommer fra forstærker + højtalere til udelukkende soundbar? Tænker her om der er nogle mangler både i funktioner, men også i lyd. :)
Af DavidWebb
#277547
Måske B&W snart kommer med efterfølger til Panorama2. Havde den tidligere og var godt tilfreds.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277549
Gerners skrev: Så hvor mange her kommer fra forstærker + højtalere til udelukkende soundbar? Tænker her om der er nogle mangler både i funktioner, men også i lyd. :)
Jeg har receiver(5.1) idag , og overvejer det men nu mere jeg læser nu mere, tænker jeg min stue slet ikke kan reflektere lyden ordentligt uden speakers stående da vægge er langt væk på 2 af siderne.
Så jeg kæmper lidt med ny receiver eller soundbar og måske højttaler bagi men ved ikke om det er særligt smart til min stue.

Atmos som jeg har læst det er bygget til speaker (7/9/x.1.2) konfigurationer, så jeg ved ikke om soundbar lyd er det rette her.
Og så bliver det en tam 2.1 løsning, som nok mere er til min pc end til film :) Som jeg også er ved at købe.
Af Eivind
#301062
Skrev til dynaudio og spurgte om de havde planer om at lave sådan at dynaudio music 7 og music 3 kunne kombineres til et multikanal setup .

Det blev et nej :-) og eller .... hvis man selv laver processingen kan højttalerne godt bruges i et multikanal setup.
Men de har ikke software på vej der skal kunne dette - tænkte ellers at dynaudio burde kunne matche eller tæve sennheiser ambeo som står i 18K ... trods alt en pose penge ....