Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#276584
Min gamle Denon 1610 er stået af, så jeg skal til at investere i en ny.

Budgettet er max 2500, og har kigget lidt på Pioneer VSX-832-B: https://www.dustinhome.dk/product/5011024987/vsx-832-b

Er der nogen som har andre forslag?

Jeg har allerede højttalere (Argon 62 series) og mit TV er en Panasonic TX-50EX700E
Senest rettet af Peter Ignatius 18. aug 2018, 16:11, rettet i alt 2 gange.
#276588
Peter Ignatius skrev:Tak for foreslag. Har dog ikke plads til mere end 2 baghøjttalere, så det kan kun blive til 5.1
Du behøver jo ikke bruge alle tilslutninger.

Kører selv 5.1 på en 7.1 i øjeblikket. De to bag- højtalere bliver blot sendt til surround højtalere når man kører 5.1 på en 7.1 AVR.
#276598
Man får sgu ikke meget receiver for 2500.- ...dertil er du nok henvist til brugtmarkedet.

Find en tusse ved at holde loppemarked, indløs tomme flasker, slå nogle græsplæner, klip nogle hække, kør noget storskrald for dine naboer, sælg noget du ikke brug for mere, lej din cykel ud, din hund, moster eller bedstemor ud... så du kan købe en SONY STR-DN1080 til 3499.-

Det er en superfed A/V receiver til en SUPERFED pris som weekendtilbud. :)
#276601
Peter Ignatius skrev:Den ser godt nok fin ud :) og gode specs. Det bliver sgu nok den <B

Er der andre med et andet bud, inden jeg slår til i morgen?
Ja, prøv at læse anmeldelserne. De er fine.
Du får ikke bedre under 5-6000,- i øjeblikket.
#276613
Kan kun tilmelde mig koret.
Det er en rigtig god receiver til 6.000 kr. Til 3.499 kr. er den et røverkøb. Den er et godt stykke over de billige entry-modeller, der ellers kan købes til samme pris, både med hensyn til specs, men ikke mindst lydkvalitet.
Den har også 2 HDMI-udgange, som er et must, hvis man både har TV og projektor.

At en forstærker er opgivet som 7.2, betyder blot den har 7 indbyggede forstærkere og udgang til 2 stk. aktive subwoofere.
Hvor mange højttalere du vælger at tilslutte, er helt op til dig selv, men den har mulighed for Atmos og DTS:X, dog kun med 2 højttalere, hvor jeg synes Atmos, i de fleste rum, lyder bedst, når der er 4.

Udfra dit indlæg, tror jeg ikke du tænker på Atmos, men det er rart, muligheden er der, hvis du ønsker at opgradere i fremtiden.

Jeg har undret mig over, hvorfor lige netop denne model kan sælges så langt under normalprisen, 1 til 2 gange om året?
Den har i hvert fald én gang været nede i 2.999 kr.
Senest rettet af Supergris 19. aug 2018, 08:32, rettet i alt 8 gange.