Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af dktipe
#276329
Hej. Har også et spørgsmål vedr. anvendelse af Atmos som bruger loftet til reflektion.

Vi har akustik / lydlofter. Vil vi kunne få glæde af Atmos eller kræver det glatte lofter ?

Nogle der har erfaring med det.

Mvh Tim
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276330
Nej, det vil ikke være en god kombination. Akustiklofterne med perforering reflekterer en del mindre end eks. Troltekt, men ideen med dem er jo netop at reducere reflektionerne. Jeg ville ikke satse på Atmos med upfiring-enheder i dit tilfælde.
Af Noerlund
#276605
Rasmus Larsen skrev:Der er netop dumpet en invitation til lancering af Sennheisers Ambeo 3D Atmos-soundbar ned i indbakken. Den lanceres officielt på IFA.

Hvis man er på udkig efter Atmos, så tror jeg, at det er en god idé lige at se tiden an. IFA starter om 2 uger og foruden Samsung, Sennheiser og måske Sony, så tror jeg, at der vil være en del nyheder at spotte.
- Det lyder yderst interessant. Har læst en del om Sennheiser Ambeo 3D Soundbar! Invitationen giver vel ingen indikation af lancering i DK? Har du yderligere informationer om soundbaren - har kunnet læse, at alle journalister har været utroligt imponeret.
Af bromberg
#277485
Rasmus Larsen skrev:Vi har også modtaget den her fætter. SK10Y er LGs topmodel med Atmos.

Billede
Ang den og Samsung n950/960 er der snart lidt læsning på dem:).

Har Sony præsenteret noget atmos på messen nu her?
Af KBW
#277486
Åhh nu igen?
Canyon dm100 soundbase lyder forrygende (også med 3,6 m til loft) og fruen vil mene den ser godt?
Men har ikke noget bling. Er i sig selv en stor subwoofer og den der filmbas der kryber hen langs gulvet. Almindelig tv-tale er uovertruffen.
Af Irma_N1
#277666
Sååååå .... skal man vente til jul/januar for at se hvad der sker/kommer eller investere nu i en atoms soundbar ;)
Af Mathias A.
#277719
Du kan ikke allerede nu give et praj om hvorvidt det er værd at investere i den nye Samsung frem for HW-K960 fx? ;-)
Af dannisther
#277721
Mathias A. skrev:Du kan ikke allerede nu give et praj om hvorvidt det er værd at investere i den nye Samsung frem for HW-K960 fx? ;-)
Mathias, den er på tilbud til 4444, i power denne uge :)

Kan lige skrive lidt om den, når jeg henter min senere
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277722
Mathias A. skrev:Du kan ikke allerede nu give et praj om hvorvidt det er værd at investere i den nye Samsung frem for HW-K960 fx? ;-)
Nej. Ingen spoilere.