Denne tøven kunne måske tyde på, at de ikke er færdige med at tilbyde BV’er - jeg ser ikke umiddelbare tegn på, at samarbejdet med LG er ved at slutte.
Jeg tror, at mange mennesker har misforstået, hvad der var tænkt med BeoPlay.
Det drejer sig her ikke om produkter til ‘den brede forbruger’ - det er de vist også for dyre til....hvis man sammenligner.
Det var snarere en erkendelse af, at oplevelsen af, hvad der er luksus-produkter, har ændret sig.
Tidligere var det luksus at have et fint stationært anlæg/tv - det er ikke mere den eneste luksus.
En stor del at de, der er i B&O’s målgruppe, betragter det at kunne være mobile, at være på rejse eller endog at flytte oftere som en luksus.
Det er disse folk, der - med BeoPlay-produkterne - fik mulighed for luksus-høretelefoner, luksus bluetooth-afspillere osv.
At den slags produkter generelt er billigere end de stationære, gør dem ingenlunde til brede forbruger-produkter - det er nicheprodukter i premium-kategorien.
At der var/er en ret stor målgruppe dér, var rigtigt spottet - og det skæppede bestemt i B&O’s kasse. Der kommer derfor helt sikkert også flere B&O ‘on-the-go’ produkter, som de nu hedder.
Iøvrigt har disse kategorier ændret sig, som tiden er gået - lige som deres målgruppe-kunder har ændret sig.
Nu om dage er alle produkter Bang & Olufsen-produkter - i 3 kategorier:
Staged : Flexible Living : On - The - Go —— alt sammen Premium-produkter, luksus-produkter.
Bemærk også at mellemgruppen får mere og mere betydning.
Jeg tror ikke, at man skal forvente, at B&O kommer til at blande sig i mainstream-segmentet og lancere produkter til ‘den brede masse’ - og det er nok også klogest.
Måske ærgerligt - i første omgang - for de, der øjner chancen for et billigere B&O-produkt (der tænkes nok mest på en soundbar her).
Det har aldrig været billigt at købe Bang & Olufsen-produkter - hvorfor skulle de ændre på det!
MM