Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Brugeravatar
Af Viggo Helbo
#292076 Hej Peter.

Din priskalkulation på en måske kommende B&O Sound Center bliver en dyr sag - håber ikke at B&O bruger den til deres prisfastsættelse. Med den pris står jeg ikke i kø for at købe det første S. C.til mit kommende LG55"C9. Lyder et prisniveau på kr. 20.000 - 30.000 ikke mere "sælgelig"?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292078 Ja Viggo, der er en ret høj prisseddel at tage højde for. Her pr. Juni 2018.

Billede
PS. Viggo Helbo. Fik du monteret dit LG tv på BeoVision 10-46 gulvstand. ?
Senest rettet af Peter Pan 28. jan 2019, 19:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292082 BeoVision 7 - 40 Full HD, Mk III fladskærm. Pris i 2009.

Billede
Prisen var også høj dengang, men mit tv holder da endnu, og uden fejl.
__________________________________________________________

Men der jo måder hvor det kan gøres noget billigere.

Billede
Billede
Senest rettet af Peter Pan 28. jan 2019, 20:00, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Viggo Helbo
#292086 Jeg har stadig mit Beovision 10-46 (med defekt panel) tilsluttet 2xBL 8000, 2xBL 6000 og 1x BL2 stående i stuen og bruger det som musikanlæg - jeg har et Sony 40" Tv andetsteds i hjemmet hvor vi ser TV. Jeg er afventende med køb af nyt, idet jeg gerne vil se de første test af LG55"C9, hører gerne mere om de nye optimeringer så som HDMI 2,1, eArc m.m. Håber der kommer det helt rigtige her i 2019 så det er muligt at få surround sound med et non B&O TV og mine gode og "trofaste" højtalere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292088 Du slipper nok ikke for lidt ekstraudstyr, hvis du vil bruge dine aldrende højttalere. Peter har adskillige tegninger af hvordan du sætter det samme, hvis du kan leve med en surroundforstærker, men hvis du har sat næsen op efter WISA surround, så skal der en del transmittere til. Og de er dyre! LG får ikke mulighed for at tilslutte B&O via kabel.
Brugeravatar
Af Viggo Helbo
#292092 Nu når Eclipce udgår tror og håber jeg jo på at B&O kommer med en en SOUNDBAR / SOUND CENTER til fornuftige penge, så jeg kan bruge mine “aldrende højtalere” som helt bestemt vil dække mine behov.
Brugeravatar
Af Millemis
#292094
Viggo Helbo skrev:Hej Peter.

Din priskalkulation på en måske kommende B&O Sound Center bliver en dyr sag - håber ikke at B&O bruger den til deres prisfastsættelse. Med den pris står jeg ikke i kø for at købe det første S. C.til mit kommende LG55"C9. Lyder et prisniveau på kr. 20.000 - 30.000 ikke mere "sælgelig"?

Der er ingen grund til at jamre, når man tænker på, at højtaleren (og det var blot en højtaler) til de gamle BV7 for ti år siden kostede mere end 25.000 kr.
Set den måde, er det jo spotbilligt at kunne få et Sound Center til 20. - 30.000 kr i 2019 (hvis det altså kommer solo).
Problemet er nok snarere at en del folk ikke vil betale, det B&O må forlange for deres indsats.

Nu om dage er god lyd dyrere end godt billede!
God lyd holder prisen og er måske endda blevet dyrere, mens godt billede (pga masseproduktion fra relativt få producenter) er blevet en del billigere.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292108 Når god lyd er dyrt, må det hænge sammen med at god lyd, er vi ikke ret mange der har interesse i. Ellers var tv produkcenterne heller ikke sluppet af sted med så ringe tv lyd, i så mange år. I hi-fi foa læser vi så at soundbaren er kommet på mode nu. Men hvor mange køber en soundbar. Det samme for B&O, det samlede solgte styk antal er for lavt, samtidigt med alt bliver produceret ude i byen. Dengang jeg brugte det beløb som MM beskriver, troede jeg på B&O, de producerede selv, og havde også fuld kontrol over produktionen. Det har vist at det kunne jeg også (mit tv holder endnu). Der er bare sket så meget negativt hos B&O, så de idag bare er et distributionsselskab som jeg ikke mere stoler på. Derfor vil jeg heller ikke idag bruge mere en max 30.000 Kr på et evt. kommende Sound - Center. med B&O logo. Som Torben skrev: 'hvis du kan leve med en surroundforstærker'. Så kan vi genbruge vores elskede BeoLab højttaler, eller købe flere brugte BeoLab, til lave priser.

Så har jeg et spørgsmål: Er det også grundet et lavt antal solgte enheder, der er årsagen til en surround forforstærker (uden indbyggede forstærkere), som regel er langt dyre end en pre-out - 7.1.4 surround forstærker. ?
Surround processor - Surround Receiver - Dolby Atmos. - Tryk her.
Brugeravatar
Af Granly
#292124 @Torben

Der skal bruges en reciever til hver højtaler og de fås til 1500 stk., om det er dyrt er billigt er jo en relativ størrelse, men ikke uoverskueligt tænker jeg.

Dernæst er der hele diskussionen om B&Os prissætning på et produkt, som vi ikke har kendskab til. Har lige været på boligmarkedet og har set mange huse og fælles for dem var, at lyd spillede i bedste fald en sekundær rolle. En anden fællesnævner var, at en soundbar løsning var tilstede rigtig mange steder og ca 80% af dem var Sonos. Denne højst uvidenskabelige undersøgelse kan dog give en form for indikation for hvor meget der vil ofres på en soundbar løsning fra Bang og Olufsen.
Jeg tror desværre at en pris på 20-30000 som nævnt tidligere i tråden vil være alt for dyrt. Hvem skulle det appellere til? Hvad skal den kunne? og hvad har den brede forbruger brug for?
Hvis pågældende produkt skal kunne dække alle de ønsker, som er listet herinde, så bliver den jo for dyr til at blive et consumprodukt. Hvilket nok også er derfor at der bliver tøvet fra Struer.
Det er jo en gotisk knude, som vi må håbe B&O kan løse, f.eks med en model, hvor ekstra features kan tilkøbes, hvis der er behov, men der kan leveres en solid basisvare.
Brugeravatar
Af Millemis
#292128 @Granly
Nu har B&O jo aldrig været kendt for at ville servicere ‘consumer-segmentet’/‘den brede forbruger’.
Så det ser jeg ikke som en problemstilling.
Problemet er snarere, om der er nok kunder i ‘deres segment’ til at et højtaler/soundbar/sound-center’-produkt er profitabelt.

At de laver et modulært produkt (med tilkøb af fearures) er helt klart forbrugernes drøm.
(Så får de jo en soundbar med det eftertragtede B&O-logo til en billig pris).
Men man skal jo blot tænke på, at alle disse features skal udvikles/testes så de er klare, når/hvis den interesserede forbruger ‘trykker på opdaterings-knappen og køber dem’.
Jeg er sikker på, at det ville være klogere at tilbyde os produktet 100% - og så lade de, der vil betale prisen, gøre det.
Der bør være en forskel på et B&O-produkt og så det som folk ellers ville købe.......for en billig/ere penge.
Er folk lykkelige med en Sonos-soundbar, er det da fint.
Det tror jeg ikke, at B&O bør prøve at konkurrere med........de kan og skal noget andet og mere - og det koster.

MM
Brugeravatar
Af Granly
#292132 @ Millemis

Nej, det har de ikke været kendt for i de seneste år, og det giver jo visse udfordringer rent økonomisk kan vi jo se historisk. Deres segment Beoplay (som er mod den brede forbruger) giver et stadig større tilskud til det økonomiske resultat. Ja, de kan noget mere, men det nytter jo ikke rigtigt, hvis dem som vil betale for det, bliver stadig færre. Ser en udfordring i at sælge et premium produkt i en tid hvor den hastige teknologiske udvikling accelererer.

Jeg er til gengæld sikker på at bliver B&O med at tilbyde produkter til priser som hidtil, så vil det ligge endnu mere pres på Beoplay linjen for at sikre indtjeningen.

Siger på ingen måde at de skal matche prisen på Sonos, men deres tøven med at lancere noget stand alone tv lyd må jo have en årsag.
Brugeravatar
Af Millemis
#292142 Denne tøven kunne måske tyde på, at de ikke er færdige med at tilbyde BV’er - jeg ser ikke umiddelbare tegn på, at samarbejdet med LG er ved at slutte.


Jeg tror, at mange mennesker har misforstået, hvad der var tænkt med BeoPlay.
Det drejer sig her ikke om produkter til ‘den brede forbruger’ - det er de vist også for dyre til....hvis man sammenligner.
Det var snarere en erkendelse af, at oplevelsen af, hvad der er luksus-produkter, har ændret sig.
Tidligere var det luksus at have et fint stationært anlæg/tv - det er ikke mere den eneste luksus.
En stor del at de, der er i B&O’s målgruppe, betragter det at kunne være mobile, at være på rejse eller endog at flytte oftere som en luksus.
Det er disse folk, der - med BeoPlay-produkterne - fik mulighed for luksus-høretelefoner, luksus bluetooth-afspillere osv.
At den slags produkter generelt er billigere end de stationære, gør dem ingenlunde til brede forbruger-produkter - det er nicheprodukter i premium-kategorien.
At der var/er en ret stor målgruppe dér, var rigtigt spottet - og det skæppede bestemt i B&O’s kasse. Der kommer derfor helt sikkert også flere B&O ‘on-the-go’ produkter, som de nu hedder.

Iøvrigt har disse kategorier ændret sig, som tiden er gået - lige som deres målgruppe-kunder har ændret sig.
Nu om dage er alle produkter Bang & Olufsen-produkter - i 3 kategorier:
Staged : Flexible Living : On - The - Go —— alt sammen Premium-produkter, luksus-produkter.

Billede
Bemærk også at mellemgruppen får mere og mere betydning.

Jeg tror ikke, at man skal forvente, at B&O kommer til at blande sig i mainstream-segmentet og lancere produkter til ‘den brede masse’ - og det er nok også klogest.

Måske ærgerligt - i første omgang - for de, der øjner chancen for et billigere B&O-produkt (der tænkes nok mest på en soundbar her).
Det har aldrig været billigt at købe Bang & Olufsen-produkter - hvorfor skulle de ændre på det!

MM
Vedhæftede filer
(56.14 KiB) Downloadet 10 gange
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292144 @ Millemis
Du er så god til det, så hob på side 43 og find nogle trøstende
ord til horsens-2019, som skriver: 'Jeg vil aldrig have B&O igen'.

Se - Dårlig reklamations behandling. https://dk.trustpilot.com/review/www.bang-olufsen.com
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292149 Trustpilot er stedet man går hen for at klage sin nød. Hvor mange positive anmeldelser har du efterladt på trustpilot? Man er langt mere tilbøjelig til at dele en dårlig oplevelse (eller en uovertruffen god) end en der blot er OK. Jeg tror ikke jeg har anmeldt et site med mindre de enten har været helt oppe og ringe eller virkelig har trådt i spinaten.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292151 Ja jeg er endnu ikke færdig med at læse om hvad B&O's kunder må finde sig i idag.
Personligt har jeg aldrig oplevet noget der bare liner den behandling. Må sige at tiderne
skifter, og ikke til det bedre.
Brugeravatar
Af Granly
#292152 @ Millemis

Om det er til den brede forbruger eller ej, så er der i hvert fald en radikal ændret distributions form for denne serie, som jo tyder på at det vil ud til andre end de traditionelle B&O kunder, hvilket jo må betyde ud til et bredere publikum. Hvor bredt det så er, kan jo altid diskuteres.

@ Peter Pan

Kender den omtalte butik perifert, og ved tilgengæld at den altid har haft ry for at yde en god service. Trustpilot eller ej. Hvad er er gået galt her, er jo svært for udeforstående at dømme om. En ting er i hvert fald sikkert og det er at man med rette forventer en anden service, når prisskiltet nærmer sig 100.000. Kan virksomhederne ikke levere det, ja, så kommer der en naturlig udskillelse i forhandlerledet.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292176
Viggo Helbo skrev:Jeg er afventende med køb af nyt, idet jeg gerne vil se de første test af LG55"C9,
hører gerne mere om de nye optimeringer så som HDMI 2,1, eARC m.m.


Billede
Og jeg er afventende på Torbens svar fra LG, om WiSA's kompatibilitet til mit drømme tv. <B