Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291729 Spørgsmålet er sendt, men holdt ikke vejret i forventing. Der kan godt gå lidt tid før der kommer noget retur.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291858 @ Granly Jeg siger intet nyt fra B&O -- sååå
Måske der stadig findes et par stykker der ikke læste indlæget dengang.

Billede
Der var engang mange ønskede B&O's produkter, og B&O kom med nyt.
Dengang gav det mange hits at skrive om B&O, det er ærgeligt men de tider er forbi.
Brugeravatar
Af Granly
#291864 Der er lige kommet et brand index, hvor en af højdespringerne er Bang og Olufsen. Det er jo sådan set ikke så dårligt. Så må vi håbe de får styr på deres distributions kanaler, for det lyder i mine ører noget amatøragtigt. For hvis de på en del markeder har haft leverence svigt pga det, så må det give dem røde ører.
Brugeravatar
Af horsens-2019
#291987 Hej er ny her og har brug for hjælp. Jeg har købt BV Eclipse 65 i Horsens og har haft problemer med knirken lyd efter sluk .Har fået ombyttet tv efter 3 mdr. med har stadig problem med knirken lyd efter sluk tv. Tv købt i august 2018
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291999 Opsummering for nye læsere.

Dette er en ren LG tv-produktion. B&O sælger de WiSA-kompatible højttalere.

Billede
Med LG Signature 65" R9 OLED TV, ville du kunne udnytte Amazon Alexa til at få en bred
vifte af muligheder. Der er support til Apple AirPlay 2, HomeKit. Ligesom med AirPlay 2
kan du afspille videoer fra Tunes-biblioteket, samt nyde videoer, musik, fotos fra dine Apple-
enheder via LG Signatur. Med hensyn til HomeKit kan du styre tv'et ved hjælp af Home appen,
eller hvis du ønske, bare ved at spørge Siri. Rollbox / Soundbar arbejder med 4,2 surround
kanaler, 100 watt forstærker og Dolby Atmos processer.

Billede
https://www.wisaassociation.org/certified-devices/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
horsens-2019 skrev:Hej er ny her og har brug for hjælp. Jeg har købt BV Eclipse 65 i Horsens og har haft problemer med knirken lyd efter sluk .Har fået ombyttet tv efter 3 mdr. med har stadig problem med knirken lyd efter sluk tv. Tv købt i august 2018

Plastic påvirkes af varme og vil udvide sig når TVet er tændt. Når det trækker sig sammen vil det høres som knirken. Det gælder for B&O såvel som alle andre producenter.
Brugeravatar
Af horsens-2019
#292012 Hej Torben men det lyder mærkeligt da B-O har anerkendt problem med knirker på nogle Eclipse som har haft problemer. Har også haft LG 65 b7 uden nogen som helst knirker eller problemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292016 Så er det jo nok ikke i TV-delen den knirker eller også er det i den del af bagbeklædningen, som er unik på Eclipse ift C7.

Men hvad er det du ønsker råd om? Hvis du siger de har erkendt, at der er noget der kan knirke, så er det vel stadig årsagen. Det er bestemt ikke enestående, at der er plastic som giver lyde fra sig når det køler af.
Brugeravatar
Af horsens-2019
#292017 Jeg vil bare høre om andre som har købt Eclipse oplever samme knirker på bagbeklædningen og ja det er plastic som knirker. Har snakket med tv forhendler hvor jeg købte tv men han er bare så arrogant og vil ikke høre hvad jeg vil sige. Han siger at jeg må leve med det. Hvis han har fortalt mig det i starten så vil jeg ikke bruge 90.000 kr på dette tv.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292026 Hej horsens-2019

Jeg havde for år tilbage aldrig drømt om at jeg en dag skulle advare B&O intresserede
købere. Men som det er gået de senere år er Bang & Olufsen blevet svære at danse
med, når der er tale om reklamationer. Når du har modtaget det svar du beskriver, fra
din forhandler, er det nok fordi din forhandler vil stå tilbage med regningen, hvis fejlen
overhoved er mulig at udbedre. Det er uretfærdig for dig, men muligvis årsag til det svar
du har fået.

Nu skal de sidste Eclipse C7 versioner bare sælges, så er det formentlig slut med Beo-
Vision (LG tv) via B&O. Har din forhandler en lille omsætning, gør det jo heller ikke din
sag nemmere for ham. Mit råd - Lyt dig frem, og placere tyggegummi der hvor du mener
det knirker, og spørg dig selv, hvorfor mon dit Eclipse bliver så varmt.
Brugeravatar
Af horsens-2019
#292032 Hej Peter
Jeg vil sige at man får bedere service og forståelse i elgiganten end i B&O Horsens. Han er bare så arrogant og er fuldstændig ligeglad med det hele. Om han har lille eller større omsætning det er ikke mit problem. Han skal bare høre på sine kunder og prøve hjælpe og ikke være ligeglad. Han får hvert fald ikke mine anbefalinger.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292040 @ horsens-2019. I må virkeligt have gået fejl af hinanden. O-O

Bang & Olufsen Horsens
"Vores evne til at leve sig ind i kundens behov, vise nærvær og yde en ærlig
rådgivning, er vores målestok for succes" udtaler indehaver Vagn Christensen.
Brugeravatar
Af horsens-2019
#292041 Peter jeg var hos ham i lørdags for at fortælle ham hvad jeg synes om beolab 18 som han lånte mig. Det var mening jeg ville bytte med beolab 8000 og så da jeg fortalte ham om knirker igen gik det hele galt. Han siger at jeg må leve med det efter vi havde ombyttet første gang. Jeg har sagt til ham at han skal finde løsning så hurtigt som muligt. Og tror mig han var fuldstændig ligeglad. Jeg vil aldrig have B&O igen. Det var mine hårdte optjente 90.000 kr.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292044 @ horsens-2019.
Jeg må desvære så konklodere, når du har modtaget to nye Eclipse der knirker,
må der rundt om i verden være mange der har lært at leve med at Eclipse knirker,
og at Bang & Olufsen idag er lige glade med utilfredse kunder.

Billede
Til orientering: Februar-2018

57.159 Kr. Det er prisen kun for Sound Center til 55" med frontstof og gulvstand
med motor, i 2018.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BeoVision Eclipse 55" inkl. BeoRemote One BT, Type 7021 Sound Center for 55"
frontstof 62.995 Kr.+ Gulvstand med motor -Type 4575. - 11.295 Kr. = 74.290 Kr.

Minus Type 1719. - BeoRemote One BT Netflix/Amazon - 2.095,-

= 72.195. Kr. Minus LG 55" * Pris 14.999 Kr. = 57.159. Kr. for Sound Center til
55" med frontstof .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
( Power dk.) LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55C7V = * Pris 14.999 Kr.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Billede