Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves

Redaktør: Moderatorer

Peter Pan skrev: 6. aug 2020, 08:46 'Beosound Balance' - (Stono som sd2100 omtaler), eller Beosonic som i ovenstående tekst.
Nogen her der vil skrive under på at dette er = to traditionelle adskilte lydsignaler = Stereo ?
Nej, og det er heller ikke ment som sådan!
Hvornår forstår du det endeligt?

MM
Ja, vi er jo efterhånden blevet tvunget til at høre den samme 78’er plade fra din samling her på tråden.
Fint med mig, hvis det er sådan noget, der kan få dig op i fart.
Men diktér venligst ikke mig - eller andre - hvordan de skal bruge/lytte til musik.

;;)
MM
@ Millemis. Du lytter jo aldrig til musik. :p

Sony WH-1000 familien er længe blevet karakteriseret som en af de
allerbedste trådløse hovedtelefoner med aktiv støjreduktion.
Nu annoncerer Sony så 4. generation af hovedtelefonerne WH-1000XM4.

Måske noget for dig Millemis.
Det er måske den dårligste timing jeg har hørt om længe. Før dét var det en frisør havde tænkt sig at åbne sin butik for første gang én dag efter nedlukningen trådte i kraft.
Af Millemis
....ja, og også grund nok til, at jeg tog del i den diskussion :)

Iøvrigt er dit billede et godt eksempel på, hvordan man IKKE bør gøre det, hvis man bruger en BV Harmony som audio-processor og det antal højtalere.
Der er ikke noget, der hedder 5.1.4 dér - hvilket egentlig burde være klart, hvis man har læst tråden.

MM
Også lidt sjovt, at det udelukkende er udgåede højttaler-modeller, som er med i billedet ;)
Af Millemis
Torben Rasmussen skrev: 17. aug 2020, 16:09 Også lidt sjovt, at det udelukkende er udgåede højttaler-modeller, som er med i billedet ;)
Det er da, hvad man kunne forvente af Peter Pan.
Bemærk dog, at der ikke er nogle Pentaer med dér :D
Og med den hundedyre 88” LG-skærm var der nok heller ikke råd til andet :p

Og selv med disse lidt ældre højtalere kunne man lave en yderst fornuftig opstilling/løsning.........hvis man kender og forstår at udnytte mulighederne i det BS4-baserede system som BV Harmony indeholder.

https://bangolufsenassistentgohe.blob.c ... s_2004.pdf

MM
Af Millemis
Millemis skrev: 18. aug 2020, 22:09
Peter Pan skrev: 17. aug 2020, 10:00
Billede

Hvorfor gøre så meget ud af det - når man kan få Dolby Atmos fra én (smart-)højtaler
https://professional.dolby.com/product/echo-studio/

Hearing is believing. Whatever the source, Echo Studio makes your music sound incredible. Dolby Atmos technology enables a multidimensional audio experience, adding space, clarity and depth

Sjove lydeffekter for et par tusind kroner :(

MM
@ Millemis
I aftes så jeg filmen 'Mamma Mia' på tv med Dolby Digital lyd, over mit 5.1 setup.
I mine ører er lyden fra denne film fantastisk. De 4 B&O forhandler jeg har besøgt
inden for den sidste måned, for at høret Atmos lyd, havde kun stereo setup. Men
skråt op med det. Dolby Digital 5.1 lyd, er for mig fuldt tilfredsstillende.
Af Millemis
Hvorfor så så vild i varmen med at brokke sig over, at ‘et BV Harmony ikke har en Atmos-dekoder indbygget’....jeg forstår det ganske simpelt ikke O-O

Jeg ved ikke, hvilke forhandlere, du har besøgt - men de, jeg frekventerer, har da et (eller flere) 5.1 setups.
Man kunne jo også bare gøre sådan:
https://www.instagram.com/p/CDvpKachzu2/
Det vil sikkert være nok til de allerfleste - og i hvert fald til tv nummer to, tre...

P.S. Hvis du nu byttede din gamle Apple-boks til en ATV4, ville du kunne få en lidt mindre komprimeret Dolby-lyd end nu (Dolby Digital Plus i stedet for Dolby Digital) fra Netflix.
Spørgsmålet er så bare, om DU kan høre forskel :p

MM
Peter Pan skrev: 17. aug 2020, 18:14 Nye BeoLab højttaler. Ved nogen pt. noget om garanti
og reklamationsret, hvis B&O en dag pludselig sælger.
Hvis man sælger, så følger garantien firmaet. Hvis man sælger og firmaet nedlægges, så står man nok skidt.

Men hvordan står det da til med garantien på det grej du har?
@ Torben.
Det har i princippet aftjent sin værnepligt. Så hver dag det virker, er ren foræring. :)

Den bedste lyd får du stadig med en AV Surround receiver i skabet, og mindst
seks højttalere (inkl. subwoofer).

Billede
Af Millemis
Peter Pan skrev: 19. aug 2020, 12:07
Den bedste lyd får du stadig med en AV Surround receiver i skabet, og mindst
seks højttalere (inkl. subwoofer).
Det tvivler jeg på....i hvert fald, hvis det drejer sig om Beolab-højtalere!

MM
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 116