Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af jng
#303686
PeterD skrev:...
Spændende hvad fremtiden bringer?
...
B&O kan i hvert fald ikke frasælge Automotive-divisionen. Den indehaves allerede af det sydkoreanske industrikonglomerat Samsung.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303688
Billede
Kristian Tear Kilde: Bang & Olufsen

Bang & Olufsen A/S rydder nu op efter at have erstattet sin administrerende direktør med den tidligere manager fra BlackBerry Ltd. Kristian Tear, 55 år, som øjeblikkeligt tager over efter Henrik Clausen. Aktien steg 9,5% til 37,60 kroner i København, efter at være faldet mere end 70% i løbet af de foregående 12 måneder.
Brugeravatar
Af Millemis
#303721
@Peter Pan
Hvad betyder ‘Bang & Olufsen A/S rydder nu op’?
Hvad er det, der skal ‘ryddes op’?

Jeg har ikke hørt nogen officiel udmelding....har du?
Er det det bare dine egne tanker - i så fald hvad mener du med det/hvad er det, at Kristian Tear kan gøre anderledes?
Eller er det bare endnu et citat (kilde?) fra en af de mange åh-så-kloge erhvervskommentatorer - et citat, der reelt ikke siger noget.

OBS. Læser man rundt omkring, hvad folk mener, at B&O bør gøre, stritter det i mange forskellige retninger :(

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303723
Hvad indebærer det mere konkret, når B&O taler om ny teknologiplatform. ?

Begreber i B&O's stillings ansøgningninger. Læst her.
Søg via Google. Så finder vi måske ud af noget.
__________________________________________________________________________________

Søg på: Cortex-A53 quad-core processors = Et eks. er - Raspberry Pi 3 Model B ARM Cortex-A53 CPU
__________________________________________________________________________________

Søg på: Linux for embedded systems.=
Et eks. er - Raspberry Pi 3 General-purpose Input/output Raspbian Linux On Embedded Systems PNG
_______________________________________________________________________________
Brugeravatar
Af Millemis
#303727
Hvis en WiSA Ready Transmitter så nok hellere den fra Axiim - LG’s dongle er alt for simpel.
Bare ærgerligt at man skal pre-order den - åbenbart er den endnu ikke færdig O-O

Men det må vel komme an på en test....til den tid.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303734
@ Millemis. Som tidligere beskrevet -
Januar 2020 afslører LG Electronics traditionelt sine nye OLED- og LCD-tv'er på CES.
Den ny generasion vil modtage forbedringer, f.eks. støtte til output af billeder og lyd, og
selvfølgelig den nyeste version af webOS 5.0 - software platformen. Så vil vi nok også
se forbedringer for anvendelse af LG WiSA USB-stick. Som at LG's tv kan agere som
center højttaler. Bare et håb. :p
Brugeravatar
Af Millemis
#303735
Næppe - den funktionalitet, der kræves, ligger i Axiim’s boks....og bliver styret/konfigureret via deres app.
Jeg kan virkelig ikke forestille mig, at LG vil indbygge dette i selve firmwaren/i webOS 5 på deres tv - men håbe kan du da.

MM
#303743
Jeg ser stadig WiSA på LG's TV, som lidt af en niche, hvor de så kan sætte hak i "Den feature har vi", ligesom de kan med AirPlay 2 eller Bluetooth. Jeg tvivler seriøst på, at det er et område de udvikler specielt meget på.

At lade TV'et agere center ville virkelig være et selvmål, hvis du har punget ud efter B&O til de fem andre kanaler. Skulle den papdåse TV'et er forsynet med så være kernen til stemmer i dit lydsetup? For slet ikke at tale om:Man skal tilpasse volumen mellem center og de øvrige kanaler. Højttaleren i TV'et giver op lææææænge før de øvrige kanaler gør og så drukner al lyd forfra. Det er samme problem Sony står med i deres OLED-modeller, men her er du nødt til, at køre en ekstern forstærker ind i TV'et for at skabe linjesignal til center-højttaleren.
Brugeravatar
Af Millemis
#303744
Enig med dig.
Det Sony gør, er i det mindste lidt smart....hvis man ikke stiller for store krav til center-funktionaliteten. Ikke at jeg selv ville vælge den løsning, men sammenlignet med LG’s.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303745
@ Torben
Jeg kan sagtens se din pointe. Af samme årsag har jeg flere gange bemærket
manglen af en aktiv ViSA BeoLab mono center højttaler i et design til en tv -
skærm, uden andre dikkedarer.

Billede
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 326