Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Brugeravatar
Af Millemis
#297346 beovox141 skrev på forrige side:
Det her LC cirkus bliver mere og mere bizart.... Åled mit hoved :s

Tja, indrøm det bare.....du kan ikke følge med - lad nu bare Peter Pan forklare det, en gang til!

MM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297431 Det kan ikke være Peters stue. Det er en subwoofer, der er nyere end år 2000, så det må være en andens hus.
Brugeravatar
Af Millemis
#297445 Såååå, du flytter ind hos Tante Oda O_O

Og hvad er der så med den moderne subwoofer - var det en smutter?
Det burde da være brumlebassen BeoLab 2

MM
Senest rettet af Millemis 17. maj 2019, 13:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#297474 Retteligt burde du vel skrive:
B&O’s WiSA implementeringen i BS Moment er plaget af problemer efter dennes nyeste opdatering.
Det er jo det den tråd handler om.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
LAHK skrev:Struer virksomheden burde lave en separat enhed a la den der sidder på Eclipse.
Det gør de jo ikke ... endnu da... Så indtil da må der noget andet til.

Dette må være et up today alternativ . . . ind til ?

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298015 Vi havde ikke fået en note om WiSA med i testen af LG C9. Jeg beklager, men det er simpelthen fordi det var røget i baggrunden, da vi hverken havde tilgang til den påkrævede USB-dongle eller WiSA-kompatible højttalere. Når vi går i testlokalet, så bliver der travlt på redaktionen.

Teksten i LG C9 testen er opdateret med et afsnit om WiSA.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Peter Pan skrev:Billede

- https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled

Rtings har også opdateret deres måling af 4K HDR input lag på LG C9. Jeg kontaktede dem, da den ikke stemte. Af en eller anden grund skal C9 bruge nogle sekunder for at ramme det lave niveau.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Nightwolf skrev:LG udtaler, "at deres TV solgt i Danmark, ikke kan vise tv-kanaler der er sendte i DVB-T2
(H.265 / HEVC) bl.a. Tyske kanaler. Der er så heller ikke en DVB UHD-1 Phase 2 tuner i".

Til gengæld siger de, "at deres C9 har indbygget wisa og kan sende optil 5.1 Dolby Digital
(ingen USB-dongle) og man så kan bruge den indbyggede højtaler som centerhøjtaler".

Det sidste lyder virkeligt spændende. Måske en ny vej via opdatering
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298029 Der kræves dongle til WiSA på LG C9. Det er den, som transmitterer WiSA-lyden over 5,1-5,8GHz frekvensbåndet til enheder. Der er ikke sendere til 5,1-5,8GHz indbygget i skærmene, så med mindre WiSA nu vil være WiFi-lyd, så giver det ikke teknisk mening. Det er jo ikke for sjov, at LG benytter dongle hver gang de demonstrerer WiSA på deres tv-skærme :)

Mht. DVB-T2, så tror jeg heller ikke, at det passer, men vi følger op hos LG. Skærmene fra LG har i mange år understøttet HEVC-dekodning på f.eks. DVB-C tunerdelen. Folk brugte det jo under fodbold-VM.

Der er ikke noget, der hedder en DVB UHD-1 Phase 2 tuner. Det er et internt arbejdsnavn.