Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#299880
Billede
beovox141 skrev:Jeg bruger faktisk nogle gange BL4 som center på sofabordet foran tv'et.
Det gør det lettere at håndtere et uhyggeligt dialogspor ...
Hvis du vender det på hovedet, passer det ikke bare perfekt under en
BV7, det ser faktisk godt ud. Måske skal du opdatere dig PANart ™ ?
Selvfølgelig gør DU det. Billede
#299903
Der er i hvert fald noget punch i den Ambeo. Jeg har hørt den et par gange nu og den virker potent. Prislappen er dog også på 20.000 kr, så det er ikke en billig sag.
#299915
Jeg kan tilføje, at jeg ikke synes Ambeo helt opfylder de "løfter" de kommer med. Selv i et perfekt dimensioneret lytterum med reflektorer placeret på loft og sidevægge, så formår den ikke at flytte lyden om bagved lytteren. Den kan godt give top-kanal, da det kan skabes i første reflektion, men for bagkanalerne når den aldrig rigtig videre end "side-kanal". Lyden synes, at komme fra siden, men ikke bagfra. Til gengæld er der en god bund i!
Brugeravatar
Af Peter Pan
#299917
Som vi tidligere har været inde på, vil det nok aldrig blive det samme som et
5,1,4 højttaler setop. Men smager da af fugel, hvis pladsen ikke er tilrådighed.
Atmos skriver: 'Det skal virke som, lyden står stille i rummet over dig´.

Hvad siger du Torben, hvis du sætter dig ind i den tanke gang. ?
#299924
Lyd der skal bounces fra flader vil aldrig blive så godt som "rigtige" lydkilder. Dine ører er ganske enkelt for snedigt indrettet til, at man kan snyde dem ved at sende lyd skråt oppefra eller skråt fra siden. I det perfekte plan lige midt mellem ørerne går det galt, og her har du ingen fornemmelse for lokation, men denne situation optræder aldrig og især med sidekanalerne vil du altid have en ret god fornemmelse for, at lyden kommer ind fra en skrå vinkel via sidevæggen og ikke hverken bagfra eller sågar blot vinkelret på sidevæggen. Man kan godt fornemme, at lyden fylder meget mere rumligt - det er der slet ingen tvivl om! - men i forhold til lokale lydkilder, så er en enkelt soundbar slet ikke et match.

Men Ambeo er helt afgjort en bedrift i sig selv. Den fylder rummet meget mere end hvad jeg ellers har prøvet.
Af BEOVOX141
#299948
Hvis I skal teste Audio på den soundbar vile det være SUPER hvis der lige blev underbygget med lidt målinger, så det ikke blot bliver en ordleg. Det behøver ikke at være noget vildt bare helt basale ting.

Husk at se hvordan det går med latency og om den dekoder signalerne korrekt!
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 326