Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#319801
@Peter Pan
Det, som B&O tjener på de 10 flotte blå BeoSound 1, gør nok ikke nogen forskel i regnskabet.
Men, det giver en del medieomtale.....ganske gratis.

Hvad ville ‘mere traditionelle nye B&O kerne produkter’ dig være?
Og kan de tjene penge på dem?

MM
Senest rettet af Millemis 1. okt 2020, 19:30, rettet i alt 1 gang.
#319803
Viggo Helbo skrev: 29. sep 2020, 08:04 Hugosarang skrev.....håber personligt snart Eclipse mk2 kommer?
Fik du ikke en pris på ca. 61.000 kr samt en leveringstid i november? Har noget ændret sig?
@ MM. Dette soundcenter er jo én mulighed for et B&O kerne produkt.
Du må selv vurdere om de tjene penge på det, efter afregning til producenten.
#319814
Vil det sige, at du forventer at folk køber et Sound Center til køkkenet, badeværelset....og hvor de ellers ønsker mulighed for lyd?
Eller har du andre eksempler på disse ‘mere traditionelle nye B&O kerne produkter’ ?

Jeg er ret sikker på, at de tjener penge på det!
Og jeg er overbevist om, at de nok ved, hvad de vil give for at få skruet dette sammen dér, hvor sådan noget sker nu om dage.
N.B. Det består af forskellige dele, der ‘produceres’ forskellige steder.

MM
#319826
@ MM.
Så må jeg spørge. . Hvad mener du Eclipse mk2's SoundCenter vil indeholde ?, siden du skriver
køkken / badeværelse, og ikke noget om B&O's del sammensat med et LG tv, som jeg håber er
et nyt SoundCenter men integreret 7.1 Dolby TrueHD Surround. Det vil gøre det til et B&O kerne
produkt. Det er jo IKKE et kopi af BS Stege i en ny farve, jeg forventer B&O lancere næste gang.

Hvis ikke B&O's pris passe mig, har jeg en anden plan.
Billede
#319836
Nej, jeg spørger bare om, hvad du tænker som en løsning til de steder i et hus, hvor folk også gerne vil høre musik hhv have musik som baggrundsunderholdning (er jo så moderne).
Det kan vel ikke være det Sound Center, som du indtil nu har nævnt som det eneste eksempel på ‘et B&O kerne produkt’ - det er vel mere beregnet til en tv-/biograf-agtig løsning i en stue.

Mener du måske, at folk ikke behøver ‘lyd’ i køkkenet, I spisestuen, på badeværelset....?
Eller hvad er det, som B&O burde tilbyde til sådanne formål...efter din mening?

P.S. Der hersker ingen tvivl for mig om, at de allerede tilbyder adskillige produkter (f.eks det allerede nævnte BS1) til dette, men.....



P.P.S. Jeg regner ikke med at der vil være væsentlige forskelle i et ‘nyt’ Eclipse 2 Soundcenter fra det nuværende.
Forskellen vil være, at der bliver mulighed for brug af f.eks et CX-LG/tv og mulighed for udskiftning af dette til et senere - samt at integrationsløsningen bliver som det kendes fra Harmony og Stage med LG/tv.
Så se du bare at få købt den A/V receiver, du drømmer om :p


MM
#319843
Millemis skrev:jeg spørger bare om, hvad du tænker som en løsning til de steder i et hus, hvor folk også
gerne vil høre musik hhv have musik som baggrundsunderholdning (er jo så moderne).
@ MM.
Det er da positivt at B&O har gjort det godt i mange år. Det betyder der er masser af brugt
B&O grej at vælge imellem. Jeg ser gerne 'nørderier' med det formål at få glæde af de ældre
aktive højttaler klenodier, som skabte det brant som B&O sælger ud af idag, for at promovere
deres B&O Monobrand.

Billede
#319878
Det kniber vist med at holde tungen lige i munden...
Du skrev ovenfor: ‘ Det må så være Bang & Olufsens måde at tilføre kapital
til forhåbentlig mere traditionelle nye B&O kerne produkter’
.
Herefter spurgte jeg, hvilke ‘nye kerne produkter’ det mon kunne være?

Dit første og eneste bud var så et ‘opgraderet’ Sound Center.
Når jeg så spørger igen, begynder du blot at lovprise ‘de ældre aktive højtaler klenodier’, ’det brugte B&O grej’.

Jeg tror nu nok, at B&O kan finde ud af, hvad der passer markedet i dag.......samt at de - på vanlig vis - leverer produkter, vi ikke havde forventet.
At du ikke kan bruge nogle af delene, er jeg ikke i tvivl om.

MM
#319891
MM skrev - Side 22.
Så foretrækker jeg mine nuværende ‘køkkenhøjtalere’ - et sæt CX100 drevet af forstærkeren i min BM4500 - der nu har stået samme sted i årtier - og det laver jeg nok aldrig om på *
Rent faktisk bliver de brugt (af og til) og er ikke kun til pynt oven på en hylde :s
Lige nu kommer der P4 via TuneIn fra min Essence-boks ud af dem.

P.S. Så er der også plads til fruens arvesølv på hylden :D

Billede

* Med mindre jeg bytter dem ud med en lille BeoSound 1 en dag :)
__________________________________________

Den dag er så endnu ikke kommet MM. :)

Billede
#319892
Jo da - det har jeg/er jeg ved at lave om på.
Jeg er ikke så forandringsforskrækket, som du øjensynligt er!

Billede følger ved en senere lejlighed O-O

P.t. står der en Beoplay M3 (understøttet af en Google Home Mini) dér!

MM
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 326