Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#305645
Peter Pan skrev: 1. nov 2019, 07:39
Millemis skrev:Men man skal da nok skynde sig at få fat i en sådan
stand.....de kan gå hen og blive halvdyre på den bla.
Billede
Måske hver at vide hvad den gulvstand kostede fra ny. O_O
Jeg har brugt en Beovision 10-46 stand, det kan også være en løsning.

Med venlig hilsen / Viggo Helbo Viggo Helbo
#305692
Hejsa igen,

Så er valget faldet på BL50 med en BS Core. Vil der være forskel om jeg forbinder dem med powerlink (cat 7) kabler eller god kvalitets optiske toslink? Tænker at så vil BL50 stå for DAC delen mod coren ved PL kabler.

VH Kristian
Brugeravatar
Af Millemis
#305696
Achim Muma skrev: 19. nov 2019, 22:35 Hejsa igen,

Så er valget faldet på BL50 med en BS Core. Vil der være forskel om jeg forbinder dem med powerlink (cat 7) kabler eller god kvalitets optiske toslink? Tænker at så vil BL50 stå for DAC delen mod coren ved PL kabler.

VH Kristian
Tillyke med det valg - det skal nok blive godt.
Egentlig må rådet være, at du prøver begge måder.
Teoretisk - og sikkert også praktisk - vil dog toslink-forbindelsen være at foretrække.
Husk at din Core så skal indstilles til variabelt output (på dig-ud’en).....men det ved du nok allerede.
Se også BL50-guiden
https://support.bang-olufsen.com/hc/en- ... pdf#page25
afsnit 5.2.8 og generelt.

DAC-delen (hvis man da kan kalde det sådan) i BL50 vil altid være igang....et analogt signal skal først digitaliseres (ADC-funktion) før BL50 overtager signalet til videre bearbejdning.
Hvis du springer digital -> analog konverteringen i Core og analog -> digital konverteringen i BL50 over, giver det et bedre udgangspunkt for BL50-motoren.
Men prøv dig frem - det er ikke sikkert, at du kan høre forskellen og måske kan du bedre lide PL-tilslutningen.
Jeg ville nok vælge en periode på flere dage til hver tilslutningsmåde, hvor du hører ting du kender i begge opsætninger.
Og husk at forskellige kilder altid vil give dig forskelligt resultat - sammenlign altid samme kilde med samme kilde på begge måder.

Har du en fysisk remote - jeg anbefaler helt klart en BeoRemote One/BT....især, hvis du bruger radiodelen i Core’n.
Generelt er lydregulering med en fysisk beoremote mere præcis end via en app på en smartphone/tablet.
Men måske vælger du at lydregulere via BL50-app’en?
Eller måske vil du have et ir-øje tilsluttet direkte til BL50?

Skriv gerne her om dine erfaringer og indtryk.

MM
#306645
Millemis skrev: 19. nov 2019, 23:37
Achim Muma skrev: 19. nov 2019, 22:35 Hejsa igen,

Så er valget faldet på BL50 med en BS Core. Vil der være forskel om jeg forbinder dem med powerlink (cat 7) kabler eller god kvalitets optiske toslink? Tænker at så vil BL50 stå for DAC delen mod coren ved PL kabler.

VH Kristian
Tillyke med det valg - det skal nok blive godt.
Egentlig må rådet være, at du prøver begge måder.
Teoretisk - og sikkert også praktisk - vil dog toslink-forbindelsen være at foretrække.
Husk at din Core så skal indstilles til variabelt output (på dig-ud’en).....men det ved du nok allerede.
Se også BL50-guiden
https://support.bang-olufsen.com/hc/en- ... pdf#page25
afsnit 5.2.8 og generelt.

DAC-delen (hvis man da kan kalde det sådan) i BL50 vil altid være igang....et analogt signal skal først digitaliseres (ADC-funktion) før BL50 overtager signalet til videre bearbejdning.
Hvis du springer digital -> analog konverteringen i Core og analog -> digital konverteringen i BL50 over, giver det et bedre udgangspunkt for BL50-motoren.
Men prøv dig frem - det er ikke sikkert, at du kan høre forskellen og måske kan du bedre lide PL-tilslutningen.
Jeg ville nok vælge en periode på flere dage til hver tilslutningsmåde, hvor du hører ting du kender i begge opsætninger.
Og husk at forskellige kilder altid vil give dig forskelligt resultat - sammenlign altid samme kilde med samme kilde på begge måder.

Har du en fysisk remote - jeg anbefaler helt klart en BeoRemote One/BT....især, hvis du bruger radiodelen i Core’n.
Generelt er lydregulering med en fysisk beoremote mere præcis end via en app på en smartphone/tablet.
Men måske vælger du at lydregulere via BL50-app’en?
Eller måske vil du have et ir-øje tilsluttet direkte til BL50?

Skriv gerne her om dine erfaringer og indtryk.

MM
Hej MM.

Mange gange tak for feedback. Jeg afventer lige med test til mit 65” C9 kommer. Så vil jeg også prøve Wisa. Skal nok dele erfaringerne, men det bliver først om 3-4 uger når LG’en er kommet.

Kommer til at bruge en beoremote one bt.
#306685
Billede

Introduktion fra Bond 2 User Manual -
Tak, fordi du købte TIBO Bond 2 enheden. Vi håber, at din oplevelse med Bond 2
bliver sjovt i mange år fremover. Bond-serien er en familie af trådløse modtagere,
der kan gøre din eksisterende Hi-Fi i stand til at spille trådløs streaming af musik
i høj opløsning. Forbind blot Bond 2 til dit Wi-Fi-netværk, download den gratis TIBO-
app til din smartphone eller tablet, og du er på vej til at begynde at musik streame.
Den eneste forbindelse, der kræves mellem Bond 2 og din Hi-Fi, er enten et
PowerLink MK III eller en simpel ledning 3,5 mm til RCA phono-forbindelse fra og til.

Du kan også streame via Bluetooth. Bond 2 er også kompatibel med TIBOs multi-room,
multi-play system. Tilføj anden kompatibel TIBO produkter som Vogue, Sphere og Choros
modeller, og du kan snart opbygge en omfattende multirumssystem omkring dit hjem.
Spotify-softwaren er underlagt tredjepartslicenser, der findes her:
https://developer.spotify.com/legal/thi ... -licenses/

Billede

Se video Tryk her.

Pris ca. 880 Dansk krone. Kan også købes her - Tryk her.
#306778
Peter Pan skrev: 1. dec 2019, 07:10 Billede

Introduktion fra Bond 2 User Manual -
Tak, fordi du købte TIBO Bond 2 enheden. Vi håber, at din oplevelse med Bond 2
bliver sjovt i mange år fremover. Bond-serien er en familie af trådløse modtagere,
der kan gøre din eksisterende Hi-Fi i stand til at spille trådløs streaming af musik
i høj opløsning. Forbind blot Bond 2 til dit Wi-Fi-netværk, download den gratis TIBO-
app til din smartphone eller tablet, og du er på vej til at begynde at musik streame.
Den eneste forbindelse, der kræves mellem Bond 2 og din Hi-Fi, er enten et
PowerLink MK III eller en simpel ledning 3,5 mm til RCA phono-forbindelse fra og til.

Du kan også streame via Bluetooth. Bond 2 er også kompatibel med TIBOs multi-room,
multi-play system. Tilføj anden kompatibel TIBO produkter som Vogue, Sphere og Choros
modeller, og du kan snart opbygge en omfattende multirumssystem omkring dit hjem.
Spotify-softwaren er underlagt tredjepartslicenser, der findes her:
https://developer.spotify.com/legal/thi ... -licenses/
Selvfølgelig har man da lov til at falde i svime over en lille multimediaboks, der har fået tilføjet en 8-pols din-udgang.
Jeg synes bare, at det er lidt underligt ikke samtidigt at nævne, at der i flere år har været tilsvarende løsninger på markedet, som oven i købet har muliggjordt betjening med en B&O-fjernbetjening.

MM
Vedhæftede filer
1_radio_pl.png
1_radio_pl.png (162.01 KiB) Vist 3204 gange
#306825
@ Millemis. Hvad er prisen på dit foreslag, hvis det stadig kan købes ?

Bond 2. WiFI Streamer + 5V Trigger strøm - Pris 880 Kr.

For øvrigt Millemis. Nutidens fjernbetjening hedder iPhone, for rigtigt mange. :p
#306833
Peter Pan skrev: 3. dec 2019, 08:10 @ Millemis. Hvad er prisen på dit foreslag, hvis det stadig kan købes ?

Bond 2. WiFI Streamer + 5V Trigger strøm - Pris 880 Kr.

For øvrigt Millemis. Nutidens fjernbetjening hedder iPhone, for rigtigt mange. :p
Prisen, ja den er helt klart højere - for man får mere for pengene:
https://w3.oneremote.dk/oneremote/admin ... 16u1dk.pdf
https://shop.oneremote.dk/shop/69122-ra ... radio-pl4/
Men ok - hvis man som første motto har, ‘at ville spare’, såååå!

Det med iPhonen som fjernbetjening......prøv du at forklare konen det!
Og hvad med dig selv - ville du undvære din Beo4 til dit setup?
https://w3.oneremote.dk/oneremote/admin ... 16s1dk.pdf

P.S. Ikke at jeg vil reklamere for netop denne løsning - jeg klarer mig fint med en BS Essence 2nd gen i mit setup.
Men er man til lidt mere B&O end bare et par gamle B&O-højtalere, kunne OneRemotes løsninger da være interessante.......og dermed værd at nævne.

MM
#306898
Værsgo, hvis man vil betale en prisforskel på 2.175.50 Kr. i forhold til TIBO Bond 2.

Billede
Jeg kan heller ikke se sammenliningen mellem de to produkter, Millemis.
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 326