Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#299540
Emilos88 skrev:Ja der bliver henvist til Harmony, og forventeligt de fremtidige Beovisions.
Men så skal lyddelen i Harmony jo være udstyret med HDMI 2.1 og have passthrough af samtlige HDMI 2.1 funktioner. Det tror jeg ikke er tilfældet.

Altså man vil da godt kunne sætte et fremtidigt LG TV ovenpå alligevel, men det vil så bare være begrænset af HDMI-kædens svageste led.
Af Emilos88
#299541
Hej Rasmus,

Harmony har 2.0 med eARC i dens del. Ligesom alle surround receivere har det i 2019.


Så hvis man har en eks. PS5, så skal den tilsluttes direkte til LG C9/10/11,

Og det er jo ligeså meget et problem nu, som senere. Så jeg kan ikke se hvorfor det ikke bare vil kunne skiftes ud. Og jeg kan også bekræfte at det kan, det er blevet sagt til Harmony demonstration.

At B&O ikke har nået at få HDMI 2.1 I, ja det har alle de andre store spiller heller ikke, kun LG. Så det er nok ikke så nemt. Men forventer da at fremtiden bringer HDMI 2.1 også til B&O produkter.
#299542
Men så mister man vel PUC-funktionaliteten. Eller er det den del, som B&O forestiller sig at løse med softwaren til LG TV?

Hvis B&O rent faktisk vil satse på, at HDMI eARC er en løsning for fremtiden - hvilket jeg ikke er uenig i - så kunne de jo udelade meget af HDMI-modulet i Harmony, hvilket ville sænke omkostninger og kompleksitet i produktet. Men hvorfor har de så ikke valgt denne vej i stedet?
Af Emilos88
#299543
Hej Rasmus,

Det er nemmere at lave skjult kabling i Harmonien, samt at du så har 7 HDMI indgange. Det er det eneste jeg kan komme i tanke om.

Nu har jeg ikke gjort det på min ECLIPSE, men mener bestemt at det blev lavet således at du kan bruge PUC ved indgangene direkte på TV'et. Så Harmonien er bare en ECLIPSE, med en off the shelf LG tv, i stedet for en special fremstillet model.
#299544
Jeg er nok bare rimelig skeptisk, hvad angår løfter om "fremtidssikring", særligt når det fra start involverer, at man skal køre kabling udenom produktet :)

B&O kunne godt indbygge et HDMI-modul, der teknisk er klar til HDMI 2.1, og så afvente certificering. Der er ikke kun LG, som har gjort det. Når vi når hen til oktober, hvor Harmony lanceres, så vil der være flere (jeg kan ikke afsløre hvem endnu, men der er planlagt annonceringer på IFA). Samarbejdet med LG skulle vel netop få B&O helt i front teknisk, men når man så insisterer på at køre passthrough via eget modul, så skaber man vejspærringer for sig selv.
Af Emilos88
#299545
Hej Rasmus,

Nu har B&O aldrig været helt fremme på det felt, så dette tror jeg er løsningen til at starte med, og det fungere til UG på Eclipse, så lad os se om dette ikke også bliver godt på Harmonien, Du har 3 HDMI 2.1 indgange på tv'et så det skulle dække de flestes behov, et godt stykke frem.

Har I set denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=lw6xMTO ... NRSY4ewyQV
Der ser man hvordan det kommer til at forgå, det sidste er nok det mest interessante.

Uden at vide det, så tror jeg ikke du bare kan bruge Beoremote One til et LG 9 serie, jeg tror du også skal have noget B&O lyd for at opnå denne styring?
#299546
Vi håber! Og HDMI eARC kan nok være en løsning på i hvert fald nogle af de udfordringer, som B&O står ovenfor. Tak for videoen - den får jeg set snarest.

Vi har stadig en del spørgsmål til B&O om Harmony, som vi stadig ikke har fået set. B&O har jo ikke ment, at Flatpanels (eller Recordere for den sags skyld) skulle med til nogle af præsentationerne som er afholdt :((
Brugeravatar
Af Millemis
#299550
Nu er det jo blot et tv i en rimelig tidlig beta-version, der har været på turné.
Mest for at tease de potientielle kunder - kunder, der eksempelvis går meget op i det designmæssige - det skulpturelle, det møbelagtige ved et så stort tv. Og så for at vise, at til et stort billede hører en stor lyd....hvilket jo er et B&O’s speciale.

Det havde nok ikke været muligt at få de svar, som Flatpanels/Recordere hhv deres læsere ville have stillet til de præsentationer.
Mon ikke det er noget, der bliver mere relevant, interessant engang til efteråret, når produktet er ved at komme i butikkerne hhv på IFA.

Iøvrigt tror jeg ikke det havde været noget problem - som privatmand - at få en invitation.......jeg fik indtil flere.


Jeg mener ikke det er så svært, at forstå disse sammenhænge (eARC, HDMI, PUC...).
PUC er en B&O-specifik teknologi - den findes i Sound Centeret, hvor man typisk også tilslutter de eksterne kilder, der måtte være brug for. Herefter har man lyden i Sound Centeret, billedet i LG-enheden.
Skulle man have en kilde, der kræver netop det, som LG-tv’ets HDMI 2.1-support tilbyder, kan man jo bare tilslutte den dér. Da det typisk vil være en pc, en spille-dims af en slags, der alligevel ikke kan PUC-styres, er der jo ikke noget problem i det.
Lyden overføres - som fra tv’ets interne kilder (apps, tuner) - til Sound Centeret via (e)ARC-supporten.
At LG-tv’et - gennem Sound Centeret - kan styres via den B&O-specifikke (BROne/BT) remote skyldes, at LG tilbyder en passende app til deres webOS 4.5-baserede tv - en del af den deal, som B&O har lavet med dem.
Forvent ikke at et stock-LG-gen9 vil kunne styres af en BROne/BT - hvad skulle man da også kunne dér, som LG’s egen remote ikke kan.
Iøvrigt - hvilke stock-LG-tv-kunder ville lægge over 2000 kr på bordet for en BROne/BT?


P.S. Som BV Harmony er vist nu, kunne man sige, at det er en Eclipse-lyddel plus et LG-9-tv (plus ‘påfugle-effekten’). Men det er jo ikke færdigt - forvent at der vil blive optimeret en del netop på lyddelen/Sound Center-delen.
Bliver spændende at få detaljerne....og at høre (og se) det endelige resultat.
Nok ikke et tv for de fleste - men det vil vise, hvad B&O kan....og også pege i retning af, hvad der ellers måtte komme.

MM
#299555
Der var et presse-event i Milano, hvor bl.a. Lyd&Billede samt diverse britiske tech-medier var med.

Jeg tror nu bestemt ikke, at der er utænkeligt, at en kommende Apple TV-boks vil kunne køre brugerfladen i 4K100 og 4K120. Det vil betyde ganske meget for, hvor flydende animationerne glider og deraf følelsen af respons fra fjernbetjeningen. Jeg tror, at det er farligt at sætte HDMI 2.1 i bås som en teknologi til spilkonsoller. Jeg tror, at der kommer mange spændende enheder i de kommende 5 år.
Iøvrigt - hvilke stock-LG-tv-kunder ville lægge over 2000 kr på bordet for en BROne/BT?
Snakker vi om versionen med eller uden Netflix/Amazon-knapper? Jeg har kun et bud på førstnævnte, hvilket er 0 8-)
Brugeravatar
Af Millemis
#299579
Rasmus Larsen skrev:Der var et presse-event i Milano, hvor bl.a. Lyd&Billede samt diverse britiske tech-medier var med.

Jeg tror nu bestemt ikke, at der er utænkeligt, at en kommende Apple TV-boks vil kunne køre brugerfladen i 4K100 og 4K120. Det vil betyde ganske meget for, hvor flydende animationerne glider og deraf følelsen af respons fra fjernbetjeningen. Jeg tror, at det er farligt at sætte HDMI 2.1 i bås som en teknologi til spilkonsoller. Jeg tror, at der kommer mange spændende enheder i de kommende 5 år.
Iøvrigt - hvilke stock-LG-tv-kunder ville lægge over 2000 kr på bordet for en BROne/BT?
Snakker vi om versionen med eller uden Netflix/Amazon-knapper? Jeg har kun et bud på førstnævnte, hvilket er 0 8-)
Så er det jo lidt underligt at i ikke var inviteret dértil.
Men, jeg tror nu nok det er vigtigere at være med i efteråret (IFA?).

Der kan ske meget på 5 år - svært at forudsige, hvad der sker.
Hvilke enheder tænker du på?
Også svært at bedømme, hvorvidt det er vigtigt for netop Harmony-kunderne.
De må jo ha’ taget stilling til det i Struer.

Nej da - den remote er der vel kun for et syns skyld.

MM
Af jsj
#299618
Hej alle- vides det om en kommende Soundbar vil kunne benyttes som soundcenter, med mulighed for streamning og afspilning af surround Sound ?
Af jsj
#299620
Tusind tak for info, så er det sikkert værd at vente på hvad der kommer til at ske/ forhåbentlig en bedre løsning for mig, i stedet for en ny ekstern AVR og en BL 7-1 under mit Samsung alter.
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 326