Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#276573
B&O's Remote Mains switch produceres desværre ikke mere. Jeg benytter 2 stk. i mit setup.

Billede

Når jeg med Beo4 aktivere mit TV, tænder trigger signalet mit øvrige setup. Signalet sendes
til 2 stk. B&O Remote mains switch relæer, der efter aktivering åbner 230V til div. apparater.

Mains switch relæ nr.1: Tænder min aktive Audio Pro subwoofer, og et hurtigt virkende dobbelt
højttaler relæ, som forhindre blop i mine passive BeoVox Penta højttalerne, samt YouSee,s
DVB- tuner Samsung HD 3106. Mains switch relæ nr.1 bliver trigget fra PowerLink SUB stik
dåsen på BeoVision 7-40" Mk III.

Mine to BeoLab 4000 surround bag højttaler får først tilført 230V. Når surround sound
processoren i mit TV modtager et Dolby digitalt surround rear signal. Mains switch relæ nr. 2
klare denne opgave. Mains switch relæ nr.2 bliver trigget fra PowerLink surround stikdåsen.

Mine 2 x 500 Watt ICEpower moduler, som trækker mine to passive BeoVox Penta front
højttaler er altid tændt, det mener jeg giver den bedste lyd.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#276617
Dette er hvad jeg har fundet om IR til Core -

OBS! Version af BeoSound Core: BeoSound Core med IR - Type nr. 3051.
Denne serie indeholder en hardware 1293042 opgraderings del.

BeoSound Core version uden IR - type nr. 2797. (skulle nu være udsolgt i DK).

Billede

REMOTE CONTROL OPTIONS - Bang & Olufsen App - Essence Remote

BeoSound Core kan parres trådløst (Bluetooth Low Energy) med Essence Remote.
Op til fem Essence fjernbetjeninger kan tilsluttes et system. BeoSound Core og
Essence Remote vil generelt være fuldt funktionsdygtige, når de ligger i et
kvadratrum på op til 9 x 9 meter.

IR er det samme som en Essence 2 med rj45 tilsluttes på DPL porten.
Essence IR-øje blinker med grønt lys, når volumen ændres.

Om Remote for Core IR - Læst her.
Læst mere her.
Senest rettet af Peter Pan 19. aug 2018, 14:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#276629
BeoLab 19 Controls

BeoLab 19 har en række kontroller, der ikke har været tilgængelige på tidligere B&O-subwoofere.
Som følge heraf kan de forårsage en smule forvirring og lege med dem uden at vide, hvad de kan
forvente eller lytte til, kunne resultere i, at dit system ikke fungerer så godt som det kunne.

På den anden side kan det være, at disse kontroller kan hjælpe dig med at forbedre dit system,
hvis du finder ud af, at det ikke rigtig opfører sig. Lad os tage hver kontrol, en efter en, og forklare, hvad det gør, og tal om strategi bagefter.

Billede

Tryk her.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#276763
Peter Pan skrev:Billede
Jeg overvejede på et tidspunkt en løsning med BeoLab transmitter + 2 receivere. Det var før jeg valgte Essence. Jeg kunne ikke umiddelbart finde de fysiske mål, men efter at have stået med BeoLab Receiver i hånden ganske kort, konkluderede jeg egentlig, at den ikke kunne gemmes i hulrummet bag BeoLab 9. Målene fremgår ikke af B&Os hjemmeside: https://www.bang-olufsen.com/en/collect ... reciever-1

Kender du de fysiske mål på BeoLab Receiver 1, Peter?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#276777
Transmitter BeoLab 1 - Dimensioner: 31 x 16,7 x 33 cm/0.9 kg

BeoLab Receiver 1 - Her må vi bede om hjælp Rasmus, for dimensioner kan jeg heller ikke finde.
Brugeravatar
Af Millemis
#276795
BeoLab Receiver (a 8x8x3 cm module + external power adaptor)
fundet på FlatpanelsHD - artiklens forfatter er.....Rasmus O_O

MM
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 326