Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#316830
Min kone hjembragte en LED lys-gren. Pris 20 Kr.

Billede
Ups det var billigt! Jeg kan da godt bruge den batteri kasse.

Billede
Den kan du ikke få, og hvad i alverden vil du bruge den til spørger fruen.
Jeg vil da bruge den til at trigge relæet i x gange aktive BeoLab højttaler.
De 3 stk. AA batterier giver de 4,5 Volt DC, det passer fint til formålet.

Billede
Gør-det-selv - TIPS fra Peter Pan. - :p
#316938
PeterPan skrev: 2 x Beolab 50 Primary - alu, brass tone, bronze inkl. sort frontstof
og oak/smoked oak sidepaneler. Pris 220.000 Kr.

2 x Beolab 90 Primary - sølv med sort/parisian night stof, brass tone
med sort/parisian night stof (inkl. egepaneler) Pris 550.000 Kr.

Beovision 8K OLED Harmony med front i eg. Pris 360.000 Kr.

Total pris - 1.130.000 Kr.
Torben Rasmussen skrev: Hvis jeg solgte begge biler, så var der stadig ikke helt nok...
Det er helt galt.
Ja og div. 3D soundbar, er der rigitgt mange bud på.
----------------------------------------------------------------------
Jeg ønsker bestemt IKKE, at B&O opgiver en ny opdateret 5.1/ 7.1 surround
tilslutnings boks, i 'traditionel' B&O forstand. Til en pris hvor vi er flere der kan deltage.

Ellers er det oplagt at tænke i Surround Receiver + Second hand BeoLab muligheder
+ LG's CX / GX TV.

Billede
#316941
Ud over, at B&O bruger LG i deres egne TV, så er der vel ikke andet der taler for, at løsningen skal indeholde et LG TV. Jeg ser ikke et særskilt LG-TV, som specielt interessant i andre sammenhænge end med en Stage soundbar. Der er gået lige vel meget LG-showcase i den. Hvis man køber en surroundforstærker, så vælger man blot TV frit fra de fleste hylder.
Brugeravatar
Af bendix
#316942
Enig med Torben, Jeg valgte udelukkende LG Pga køb af stage, ellers havde jeg ikke udskiftet mit A1.

Men LG er dog de eneste der har indbygget WISA tilslutning. Så hvis Peter skal understøtte hans LG præference skal det nok alene være på den baggrund. Og ikke kablede forbindelser
#316944
WiSA and LG Electronics Extend Global Collaboration, Making LG Electronics’
2020 Line-Up of OLED and NanoCell TVs WiSA Ready - Click here.
@ bendix
Jeg syntes bare det ind til videre, er svært at finde beskrivelser af virkeligt positive
oplevelser fra evt. WiSA bruger. ?
#316946
BV 7 kunne ikke kalibreres, hvilket var en mangel for puristen. Det var en flot skærm, men teknologien er løbet fra den på de fleste områder.

Jeg synes egentlig at Avant NG var bedre og lige så lækkert lavet.
Brugeravatar
Af Millemis
#316949
bendix skrev: 19. jul 2020, 09:13 Enig med Torben, Jeg valgte udelukkende LG Pga køb af stage, ellers havde jeg ikke udskiftet mit A1.

Men LG er dog de eneste der har indbygget WISA tilslutning. Så hvis Peter skal understøtte hans LG præference skal det nok alene være på den baggrund. Og ikke kablede forbindelser
Det står dig vel frit for at købe/bruge det tv, du ønsker sammen med en B&O Stage.
Kun hvis du ønsker den integration (bl. a brug af en BeoRemoteOne til styring), som samarbejdet med LG har muliggjordt , er du ‘låst’ til visse LG modeller.
Iøvrigt kan du ikke SAMTIDIGT gøre brug af en tilsluttet soundbar OG af WiSA Ready-mulighederne i LG’s tv.
Benytter man disse er et 5.1-setup muligt - omend med meget begrænsede muligheder......selvfølgelig forudsat at der bruges WiSA-kompatible højtalere. Er det det man ønsker, er det nok snarere en Axiim-transmitter-løsning man skal tænke på.

Jeg tænker dog, at de allerfleste, der investerer i en Stage, er fuldt ud tilfredse med den alene.
Og borset fra ‘integrationsmulighederne’ er LG’s tv jo heller ikke så ringe et valg fra B&O’s side.

At Peter Pan så - på trods af at WiSA-teknologien i B&O-sammenhænge bliver brugt med succes verden over - er tilbageholdende, bunder nok mere i hans fobi for alt, hvad der hedder post-BV7 fra B&O.

B&O er et lille firma - de har visse præferencer mht udbuddet af tv-løsninger.....som så desværre ikke tilfredsstiller alle.

MM
Senest rettet af Millemis 19. jul 2020, 10:39, rettet i alt 3 gange.
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 326