Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#289050
WiSA - Indbygget eller via USB panel tilslutning ? ? ?

'LG vil udnytte topmødeteknologi og WiSA-certificering til at gøre deres 2019 linjer af OLED og flagskibs UHD LCD-tv'er WiSA Ready ™ og kompatible med WiSA USB-sendere samt en række intelligente, WiSA Certified ™ -højttalere, der sammen leverer hidtil uset trådløs lyd til hjemme underholdnings oplevelse. - Læs her.
LG giver første kig på kommende 2019 flagskibs-tv med indbygget WiSA Hi-Fi trådløs lydsupport -Læs her

2017 LG OLED TV's FIRST TO OFFER DOLBY TRUEHD LOSSLESS SOUND.
SEOUL, 19. oktober 2017 - Årets førende OLED-tv fra LGElectronics, den første til implementering af Dolby Atmos-lyd, vil yderligere forbedre lydoplevelsen forseerne med den banebrydende Dolby TrueHD-lossless lydteknologi. LG OLED TVs overlegne billed gengivelses funktioner tilbyder nu en ny lyddimension til at skabe den ideelle filmoplevelse.

Den tabløse, ukomprimerede teknologi vil blive leveret til 2017 LG OLED TV-ejere denne måned via en over-the-air firmware opgradering, der giver ejerne en fantastisk Dolby TrueHD lyd, der allerede er blevet vedtaget af 4K UHD Blu-ray content udbydere i den seneste film titler. Alle LGs 2017 OLED-tv'er leveres med Dolby AC-4-dekodning, hvilket betyder, at kompatible LG-tv'er kan håndtere objektbaseret næste generations lyd til nedsænkende tredimensionel lyd. LGs 2017 premium-tv'er er allerede Dolby Vision™ -kompatible, hvilket gør det muligt for ejere at nyde mere end 100 studie titler af streaming streaming- jenester med Dolby Vision-support.

Den seneste opdatering omfatter også Codec MAT understøttelse (Metadata-enhanced Audio Transmission) for at aktivere Dolby TrueHD-lydbits streaming på kompatible 2017 LG OLED TV'er, når du spiller konsolspil. Og for kunder, der ønsker den ultimative oplevelse, kan de maksimale fordele ved Dolby TrueHD nydes ved at streame indholdet via en kompatibel lydlinje til tv'et.

"LGs OLED-tv er blevet de facto-lederen på premium-tv-markedet og er den optimale platform for dem, der søger at opleve indhold, som deres oprindelige skabere forestillede sig," siger Brian Kwon, formand for LG Electronics Home Entertainment Company. "Med Dolbys lyd- og visuelle teknologier fortsætter LG med at levere en forbedret oplevelse, der skubber grænserne for tv-visning i hjemmet."

LG 2017 OLED TV-ejere kan også nyde den kombinerede Dolby Vision og Dolby Atmos oplevelse via den dedikerede indbyggede Dolby Access App, der er tilgængelig på nøglemarkederne, med ti flere lande, der tilføjes hver måned. Appen indeholder forskellige indhold for hele familien, såsom rejser, sport og kunst.

Click here.

Spændende hvad det vil ende med.
Brugeravatar
Af Millemis
#289290
Der står noget i specs’ene i det link, jeg postede.
Mit gæt er, at den vil have samme hw platform som
de andre nyeste produkter har (Google Assistant - ?) og ud med Spotify Connect :((
Herudover - som jeg erfarede for tre uger siden - har den to ekstra drivere/højtalere på bagsiden, hvilket alt andet lige gøre en forskel.

Og så er der lige prisen - den er også ny :s

MM
#289370
Jeg har altså lidt svært ved at se det fikse i, at skulle tænde for en stikkontakt for at levere triggerstrøm til højttalerne, som det foreslås i dét link (men det er jo en kabelforhandler, så naturligvis synes de, at det er fedt...). De højttalere, som kræver trigger for at køre er i min mening ikke "nemme" og bestemt ikke elegante, at få til at spille med Sonos uden at tilkøbe en Powerlink-boks ala dem Almando laver. Jeg mener, at man bør være meget opmærksom når man vælger B&O-højttalere (især de ældre, hvor man ikke er sikker på, at der er line-in), hvis de ikke skal sættes til B&O-udstyr i den anden ende.

Med dét sagt, så synes jeg dog, at det er en ret fed hjemmeside hvis man skal have kabler til sit B&O/Non-B&O-setup.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#289379
Billede

Ja Torben det er en skam da BeoLab 7.1/2/6 har et fint design,
og meget populær som center højttaler.

Billede
________________________________________________

Min kone hjembragte en LED lys-gren. Pris 20 Kr.

Billede

Ups det var billigt! Jeg kan da godt bruge den batterikasse.

Den kan du ikke få, og hvad i alverden vil du bruge den til spørger konen.
Jeg vil da bruge den til at trigge relæet i aktive BeoLab højttaler.
De 3 stk. AA batterier giver de 4,5 Volt DC, det passer fint til formålet.

Billede

Jule tips fra Peter Pan - Sådan kan de der gider trigge BeoLab 7-1/2/6 til Sonos.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#289407
WiSA Home Audio Entertainment

Uanset om det er et 2.1 starter system eller en komplet 7.1 surround oplevelse,
WiSA-certificerede enheder arbejder altid i perfekt harmoni. Byg, skala, mix og
match. Med WiSA er mulighederne uendelige. - Læs her.

Film i 4K HDR & Dolby Atmos på iTunes - Tryk her.
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 326