Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#279156
Vi er altså nødt til at være lidt realistiske i forventningerne. Jeg kender ingen - som i INGEN - der ville være villige til at installere højttalere monteret i loftet af deres stue. Har du en hjemmebio, så ville det være en mulighed, men i så fald så er man nok ret ligeglad med udseendet af højttalerne og har næppe valgt B&O til skærm.

Atmos i et stuemiljø må ganske enkelt være bundet op på brug af up-firing-højttalere og ikke installation af separate enheder - hvor smukke de så end måtte være udformet. Så hvis B&O skal med på Atmos-bølgen, så kan jeg ikke se nogen anden udvej end at tilføje noget til deres front-højttalere, som tilføjer en reflekterende top-kanal.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279166
Ingen kender fremtiden:
Et nyt Sound Center lanceret af Bang & Olufsen eller af LG med sub tilslutning, kunne
vel også simulerer multikanal for Rear - Atmos - Center lyden, og LG WiSA USB Innotek
via et LG panel, styre et sæt BeoLab, som front højttaler. LG kan så spare panel-højttaler.
http://www.summitwireless.com/summit-usbtx.html
Jeg er dog sikker på dette vil være langt fra resulatet af lyden fra et Dolby Atmos -
kompatibelt lydanlæg / højttaler. Men som Torben skriver - 'Jeg kender ingen der ville
være villige til at installere højttalere monteret i loftet af deres stue', og det tror jeg Torben
har ret i.
Billede
LG 55" 4K SMART OLED TV OLED55C9 Panel.
Brugeravatar
Af Millemis
#279251
Hvilke produkter er kompatible med Bang & Olufsen-app’en dvs kan betjenes med den?
I listen mangler jeg dog BS Eclipse, som vha Sound Centeret giver stort set de samme muligheder, som en BS Core gør.
Ligeledes ser jeg ikke den lille M3.

Billede

Her er lidt af hvert - til forskellige formål....
.....lige fra små ‘højtalere’/all-in-one-systemer til f.eks køkkenet og til tv og musik-bokse, hvor man kan tilslutte de (B&O-)højtalere, man kunne ønske hhv har brug for (og har råd til).

Bemærk pt arbejdes der på, at forene de funktioner, der er i den gamle BeoRemote-app (tv-betjening) med det, som Bang & Olufsen-app’en tilbyder. Bang & Olufsen-app’en er en videreudvikling af den gamle Beomusic-app.
Alle produkter kan arbejde sammen vha B&O’s egen multirum-standart NL, en videreudvikling af det gamle-kendte ML.

Listen er fundet her:
https://support.bang-olufsen.com/hc/en- ... ufsen-App-

MM
Vedhæftede filer
10C52F0D-2440-46F6-8D3C-A04CFB3BD0C2.jpeg
10C52F0D-2440-46F6-8D3C-A04CFB3BD0C2.jpeg (63.21 KiB) Vist 2137 gange
Af Turbo
#279256
Torben Rasmussen skrev:Vi er altså nødt til at være lidt realistiske i forventningerne. Jeg kender ingen - som i INGEN - der ville være villige til at installere højttalere monteret i loftet af deres stue. Har du en hjemmebio, så ville det være en mulighed, men i så fald så er man nok ret ligeglad med udseendet af højttalerne og har næppe valgt B&O til skærm.

Atmos i et stuemiljø må ganske enkelt være bundet op på brug af up-firing-højttalere og ikke installation af separate enheder - hvor smukke de så end måtte være udformet. Så hvis B&O skal med på Atmos-bølgen, så kan jeg ikke se nogen anden udvej end at tilføje noget til deres front-højttalere, som tilføjer en reflekterende top-kanal.
Når jeg på et tidspunkt køber ny receiver, så laver jeg nogle lofthøjtalere. Designet på dem bliver nok noget i stil med en soundbar, bare længere.
Det vil blive MEGET pænere og mindre end de store grimme luftkasse man f.eks. har sat op på Hvidovrevej de høje nummer, hvis du kender til dette.
(Nej, jeg bor ikke på Hvidovrevej, men kender nogen der).

Så nu ved du om en. Idéen kunne måske inspirere andre der heller ikke har et biografrum, men som vil have bedre atmos lyd end der er i en soundbar/upfiring højttalere.
Senest rettet af Turbo 25. sep 2018, 22:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#279257
Torben Rasmussen skrev:Vi er altså nødt til at være lidt realistiske i forventningerne. Jeg kender ingen - som i INGEN - der ville være villige til at installere højttalere monteret i loftet af deres stue. Har du en hjemmebio, så ville det være en mulighed, men i så fald så er man nok ret ligeglad med udseendet af højttalerne og har næppe valgt B&O til skærm.

Atmos i et stuemiljø må ganske enkelt være bundet op på brug af up-firing-højttalere og ikke installation af separate enheder - hvor smukke de så end måtte være udformet. Så hvis B&O skal med på Atmos-bølgen, så kan jeg ikke se nogen anden udvej end at tilføje noget til deres front-højttalere, som tilføjer en reflekterende top-kanal.
Du har da sikkert ret - både mht det med at montere højtalere i stueloftet og det med at være realistiske.
Det, som jeg opponerer imod er imidlertid det, at mange producenter lover os guld og grønne Atmos/3D osv-skove.
Måske falder folk for marketingslovprisningerne (det er vel det, de håber) og køber.
Der skal dog mere til for at komme i nærheden af en Atmos-oplevelse end det, som de små stænger, der oversvømmer markedet i dag, kan levere - og det koster altså!
Jeg tror, at langt de fleste brugere vil være bedre tjent med det, jeg kalder en ‘ærlig 3.0 soundbar’ - ikke mindst i lyset af diskussionen om problemerne med utydelig tale fra fladtv’enes indbyggede højtalere.

Om B&O vil være med på ‘noget Atmos’, er svært at sige — vil folk betale prisen....der nok ville være højere end prisen for det tv, de køber, eller?
Hvilket så ville være ret risikabelt for et så lille firma, som B&O er det.
At der derimod kunne komme en ‘ærlig soundbar’ fra dem, anser jeg for rimeligt sandsynligt.
Hvis det så (også) kunne være en, der kunne bygges videre på.....til 5.1/7.1 (eller mere), ville det jo blot gøre den bedre.

Ærligt talt tror jeg ikke, at de tænker ret meget i Atmos deroppe i Struer....
......selvom der er et fremragende Atmos-setup i det nye BeoHome i Innovation Lab i den gamle fabrik 4 (og det iøvrigt med tre forskellige højtaler-setups).

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#279259
Torben Rasmussen skrev: Atmos i et stuemiljø må ganske enkelt være bundet op på brug af up-firing-højttalere og ikke installation af separate enheder - hvor smukke de så end måtte være udformet. Så hvis B&O skal med på Atmos-bølgen, så kan jeg ikke se nogen anden udvej end at tilføje noget til deres front-højttalere, som tilføjer en reflekterende top-kanal.
....tilføje noget til deres front-højttalere, som tilføjer en reflekterende top-kanal
Det har jeg svært ved at forestille mig!

Og det ville være yderst non-B&O bare at tilføje noget til eksisterende højtalere.
Hvis skulle det da være en helt ny - komplet - højtaler, der kunne bruges til front og upfiring.

Kan du selv forestille dig, hvordan de ville skulle løse det med at tilføje noget?

MM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#279270
Jeg snakker ikke om eksisterende højttalere, men et højttalerprodukt lavet til formålet. Ordet “eksisterende” tilføjede du...
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279275
Turbo 25 skrev:Så nu ved du om en. Idéen kunne måske inspirere andre der heller ikke har
et biografrum, men som vil have bedre atmos lyd end der er i en soundbar/upfiring højttalere.
Hej Kim
Gider du uddybe den gode idé til det der bliver pænere end grimme loftkasser, som du har set.
Hvad med en lille tegning, eller et billede.

Billede
_______________________________________________
Sådan får du Dolby Atmos: - Læs her. - Læs her.
Brugeravatar
Af Millemis
#279279
Torben Rasmussen skrev:Jeg snakker ikke om eksisterende højttalere, men et højttalerprodukt lavet til formålet. Ordet “eksisterende” tilføjede du...
Ok - det er flueknepperi, men.....
.....når man tilføjer noget, må der jo være (= eksistere) noget i forvejen O_O

Jeg tror blot ikke på, at de laver en ny højtaler til netop dette brug - men det får vi jo at se, måske.

Når det så er sagt, så kunne man vel godt lave nogle upfiring-add-on’s til Pentaerne.
Mon ikke Peter Pan kunne lave en lille tegning for os :p :)

MM
Senest rettet af Millemis 26. sep 2018, 10:23, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Millemis
#279280
Peter Pan skrev: Billede
Er den tegning ikke på hovedet?
Meningen er vel, at de dér upfiring højtalere skal peje opad!
Eller skal den hænge i loftet O-O

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279287
Millemis skrev:Kan du selv forestille dig, hvordan de ville skulle løse det med at tilføje noget?
Billede
Senest rettet af Peter Pan 26. sep 2018, 14:00, rettet i alt 1 gang.
Af Turbo
#279292
Peter Pan, kan du ikke læse?
LUFT-kasser står der.
Dit billede på hoved illustrerer det meget godt, selvfølgelig uden front højtalere i.
Hvor kommer "Turbo 25" fra? Er det for at være dumsmart?

EDIT: Nu har du fjernet "25" i dit indlæg lige over dette.
Peter Pan skrev:
Turbo 25 skrev:Så nu ved du om en. Idéen kunne måske inspirere andre der heller ikke har
et biografrum, men som vil have bedre atmos lyd end der er i en soundbar/upfiring højttalere.
Hej Kim
bla bla bla
Der står det stadig.
Senest rettet af Turbo 26. sep 2018, 14:17, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 326