Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af ozcanp13
#349288
B&O har været gode ved dig og sende et par Beolab 28'ere med. Andrew Robinson var ikke så heldig.. Ser frem til din anmeldelse af Theatre mest for dens kapabiliteter som standalone.
#349291
Testen bliver uden brug af BL28. De er med, så man kan teste lidt af den øvrige funktionalitet af. Jeg har oprettet lyttepositioner uden BL28 aktiveret, som jeg bruger til testen.

Herhjemme er BL28 dog det man låner med som default, så vidt jeg forstår.
#349295
Vi tester da altid den nøgne soundbar og rapporterer hvad man får hvis man “opgraderer”?Her er opgraderingen dog så voldsom, at det nok er de færreste der går helt så yderligt. Man får godt nok også mulighed for at lade BL28 agere 2x sub, men merprisen er heftig. Mere realistisk er det nok at lede efter eks et sæt brugte BL18 eller BL17, eller forsøge at kable sig til baghøjttalerne og så vælge noget endnu ældre. Man kan gå ret meget amok i højttalere og flere ældre modeller kan fås til OK priser.

Jeg har Theatre og min Sonos Arc stående så jeg kan lave A/B lyttetests, og så har jeg en Sonos sub sat til Arc for at se hvor tæt man kan komme på Theatre, hvis man opgraderer dén lidt. Jeg kan dog godt afsløre, at de to ikke lyder tilnærmelsesvist ens, uanset hvor meget jeg tweaker på Sonos, men den tænker jeg at de fleste nok har regnet ud.

Til gengæld kunne det have været lidt sjovt at tage en A/B mod Ambeo…
Brugeravatar
Af Millemis
#349307
Et sæt BL28 bagi er naturligvis ikke at kimse af.
Men alt - selv et sæt BL4000 eller 6000 - er en ‘opgradering’ og bringer mere liv i rummet…..kan jeg hilse og sige.

Kan man få fat i et sæt Beoplay S8 MK1 er det da også velegnet til formålet.

MM
Af ozcanp13
#349314
Det havde været rigtig fedt med en A/B test mod Ambeo, da der er så meget snak om de to på hver sin måde. Tror musik mæssigt der er B&O produkterne altid de andre soundbarer overlegen, men spørgsmålet ville være film-delen.
Brugeravatar
Af seepe
#349318
Hold da op, hvor jeg glæder mig til at læse den test af BST, ingen tvivl om den performer uber klass, dog er det også interesant at læse hvilke malurt der er i glasset.
#349326
Jeg har haft mulighed for at se lidt film både med og uden BL28 og til min beskedne stue, som ses på mit billede fra før, så ville jeg faktisk tale imod at bruge BL28. Bassen bliver simpelthen for dominerende. Jeg ville prioritere langt mindre modeller - her er det urealistisk at få et kabel rundt, da der er vinduer/døre i vejen, så BL17 ville være et bud. Alternativt kunne man måske bruge en WISA-boks og forbinde andre højttalere - jeg er ikke helt klar over om det er teknisk muligt. Beolab 4000 ville være nærliggende.
Brugeravatar
Af Millemis
#349333
Det er sagtens muligt at bruge en Receiver 1 og f.eks et sæt 4000.
Der arbejdes i øjeblikket på at få den kombination ind i systemet, så netop f.eks 4000’erne karakteristik kan tilgodeses ved kalibreringen…..BS Theatre kan på nuværende tidspunkt jo ikke vide, hvad der hænger på en Receiver 1.
Mon ikke det snart kommer.
Der er en del, der ønsker at bruge en sådan løsning og de ved det godt i Struer/B&O.

P.S.
Sådan som jeg ser din stue på billedet, kan det netop være svært at få tøjlet for meget bas fra 28’erne 😉

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#349343
Jep - men igen, alt er relativt.
Kan ikke gøres billigere…..hvis det nu er for at slippe for kablet (som også koster) og bøvlet med kabeltræk i nogle tilfælde.

N.B.
Personligt er jeg til kablede forbindelser - men muligheden for trådløs lyd er der da.

MM
#349344
I mit tilfælde er en fuld kablet løsning praktisk umuligt. Kablerne vil enten skulle rundt om to døråbninger uden fodlister eller føres forbi forbindelsen til køkken-alrum, som heller ikke har en fodliste at gemme det langs. Det ville ikke blive kønt.
  • 1
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • 303
  • 326