Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af mikaelb
#279902
Rasmus Larsen skrev: Det ser altså lækkert ud. Tillykke med udstyret!

Jeg får dog lidt dårlige nerver over døren. Banker den ikke lige op i BeoLab 9 eller går den lige fri heraf?
Tak :-) Og jo døren rammer 9'eren men den rammer på den sorte gummikant som udgør foden. Så den dublerer rigtig fint som dørstopper.
Rasmus Larsen skrev:Det med 4K HDR hører vi fra mange. Det er også en holdning, vi kan tilslutte os. HDR-delen er et stort skridt. Jeg kan se, at du afspiller Cymatic Jazz fra YouTube. Den søgte jeg også frem Eclipse, da B&O præsenterede skærmen på IFA-messen i sin tid. :)
Det var lidt med vilje jeg satte Cymatic Jazz på :) , da jeg så du havde nævnt det tidligere i denne tråd.

Når jeg skal vise setuppets fortræffeligheder frem plejer jeg at slå over på SoundCenter lyd alene og så afspille Cymatic Jazz, så bliver folk for det først imponeret over billedet men ikke mindst også lyden. Så siger jeg gerne "Ok skal jeg prøve at koble de 5 andre højtalere til også?" :D

Kan i øvrigt anbefale flere af Marvel serierne på Netflix til HDR visning. Ved ikke om instruktørerne er opmærksomme på at det optages i HDR, men virker som om der er mange flere scener med blandet skygge og sol, og det ser bare fantastisk ud i DolbyVision. (eller også er det blot fordi jeg nu lægger meget mere mærke til netop disse scener, frem for før jeg havde HDR)

/Mikael

Off-topic: Jeg har slået min add-blocker fra på flatpanels.dk, tænker det er det mindste jeg kan gøre for at give jer lidt reklameindtægter. Er der ellers andet vi kan gøre, som tilfredse brugere, for at støtte op om sitet og det arbejde i gør?
Senest rettet af mikaelb 5. okt 2018, 11:13, rettet i alt 1 gang.
Af mikaelb
#279903
Millemis skrev:Hej michael,

tillykke med det setup - er helt sikkert en fantastisk løsning.
Man bliver helt misundelig :)

Hvordan har du løst problematiken med din BL2, BL9’erne og bas management?
Er 2’eren ikke overflødig - eller?

MM
Mange tak :)

Husker ikke helt, fik hjælp af B&O butikken til pille lidt i opsætningen, for at dirigere lidt af bunden væk fra 9'erne og over til BL 2'eren.

Out of the box, så ville SoundCenter nærmest slet ikke bruge BL 2'eren, da 9'erne efter dens mening har bas nok. Jeg syntes dog at det er rart det 'blafrer' lidt mere ved film og serier,
Af mikaelb
#279904
Torben Rasmussen skrev:Jeg har ingen nostalgiske følelser overfor tidligere ejede B&O-produkter, som har udlevet deres tidsalder. Jeg sørgede for, at sende BeoVision MX+MS, Beosound 9000 og Beosound 5 afsted imens de stadig var penge værd, men i dag var TV og BS5 nok røget til genbrug.
Jeg har det på samme måde, af med det gamle mens det stadig har en værdi. Husker jeg købte mit MX7000, VX7000 og drejestand for 27K, og solgte det 6 år senere for 13K, det var timing. Anderledes gik det da jeg skulle af med BV 7-55 og BS 5. BS 5 var intet værd, og BV 7-55 fik jeg presset op på 19K. Så den havde taget et tab på 5 år. Win some lose some.
Torben Rasmussen skrev: Jeg kunne sågar lokkes til at sælge hele Sonos-bunken derhjemme (og det er vitterligt en bunke), hvis det betød, at jeg kunne få fordelene ved SoundCenter uden at skulle have Eclipse som helhed.
Må sige at Eclipse som helhed bare fungerer, både med de indbyggede apps, og med de tilsluttede enheder via PUC. Men havde SoundCenter været der som standalone løsning da jeg ville opgradere, havde jeg helt sikkert også valgt den med en LG OLED skærm til.
#279910
Hvorfor skal det være uden smart-platform? Så længe B&O bare leverer lyden, så er det vel underordnet hvad skærmen har af features - det styrer du selv. Jeg kan ikke se, hvorfor beskaffenheden af fladskærmen nødvendigvis har noget med B&O at gøre.
Brugeravatar
Af Millemis
#279913
Peter Pan skrev:
Peter Pan skrev:Man skulle da også mene at B&O benytter sig af den niche de
selv har skabt, ved at efterlade kunder i hele verden ved at stope
BeoVision produktionen, hvad jeg godt kan forstå var nødvendigt.
Millemis - Kan B&O ikke klare opgaven at skabe en modern B&O-soundbar
som sælges uden panel, er der nok andre der klare den opgave i fremtiden. :)
Så napper du bare sådan en.....og fortæller os bagefter, hvad du synes - hvordan den arbejder sammen med dine Penta’er og dit øvrige setup ;;)

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279914
Torben Rasmussen skrev:Der har været lidt spekulationer omkring muligheden for at opgradere Eclipse med et nyere
panel eller at Eclipse skulle blive opdateret fra B&Os side til at indeholde et 2018-panel.

Fra en pålidelig kilde har vi, at Eclipse ikke vil blive opdateret hverken i år eller næste år.
Omkostningen ved at lade LG ombygge en ny model til at passe i Eclipse både hardware
og softwaremæssigt er simpelthen for stor til at det kan betale sig. Dertil så vurderes det,
at ændringerne fra C7 til C8 er for små til at brugeren får noget væsentligt ud af det (vore
egne tests bekræfter den marginale forbedring). B&O må dermed have sikret sig et tilpas
stort parti C7 til at kunne fortsætte ind i næste år.
Skrevet 9. jul 2018.
viewtopic.php?f=21&t=40202&start=40
_________________________________________________________________

Mikael / Emilos88. Tror i glæden havde været den samme, hvis i besluttet
at købe BeoVision Eclipse i 2018 / 2019, og der kun fandes version 2017.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#279916
Torben Rasmussen skrev:Hvorfor skal det være uden smart-platform? Så længe B&O bare leverer lyden, så er det vel underordnet hvad skærmen har af features - det styrer du selv. Jeg kan ikke se, hvorfor beskaffenheden af fladskærmen nødvendigvis har noget med B&O at gøre.
Jeg synes da ellers der har været nok af suk og klager over smarttv-platforme, der blev forældede og ikke opdateres - ikke mindst på Flatpanels.
Det har i og for sig ikke noget med B&O at gøre - men med min oplevelse, når jeg bruger kombinationen af en B&O soundbar (hvis den så kommer) og et xxx-tv.
Men ok - man kan jo bare lade være med at bruge det indbyggede ‘smarte’.
Og blot lade ‘skærmen’ tænde op på den HDMI, der kommer fra Sound Centeret/soundbaren.

Men måske forestiller du dig en soundbar, der hiver lyden fra tv’et/tv’ets kilder gennem HDMI’en?
Sådan som de nu engang gør det nu om dage.
Jeg foretrækker at bruge det, jeg selv vælger - hovedsageligt en BRP, et ATV og måske en CC Ultra....
....tilsluttet sound-delen og PUC-styret.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#279917
Peter Pan skrev:
Mikael / Emilos88. Tror i glæden havde været den samme, hvis i besluttet
at købe BeoVision Eclipse i 2018 / 2019, og der kun fandes version 2017.
Jeg tror du overreagerer - hvad mangler du?
Beskriv venligst det!
Eller er det blot en principsag for dig :s

MM
Af mikaelb
#279925
Peter Pan skrev:Mikael / Emilos88. Tror i glæden havde været den samme, hvis i besluttet
at købe BeoVision Eclipse i 2018 / 2019, og der kun fandes version 2017.
Nu var jeg i den heldige situation at jeg havde sparet op da Eclipse pludselig kom på banen. Skulle jeg spare op og så købe nu, ville jeg nok have ventet til næste model. Som jo så ikke bliver i 2018 og måske heller ikke i 2019. På den anden side er der kun marginal forskel på C7 og C8, WebOs 3.5 til 4.0 og Framerate fra 60 til 120 (sikkert også nogle andre specs.). Så måske ville jeg købe nu alligevel. :o
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279926
Tak for svar Mikael.
________________________

Billede
PRØV DEN NYE AR EXPERIENCE APP FRA BANG & OLUFSEN

Hvordan vil den væghængte Beosound Shape rent faktisk se ud på én
af dine egne vægge derhjemme? Og hvilken højttalerfront på Beovision
Eclipse passer bedst til møblerne i din stue? Det kan du nu få svar på
med vores helt nye app, der kan visualisere vores produkter i dit hjem.

Appen er gratis, let at bruge og indeholder hele vores produktsortiment.
Når du har valgt et produkt, kan du afprøve de forskellige design
muligheder og se, hvordan det vil se ud hjemme hos dig. Gem og del
billedet, hvis du vil tage andre med på råd. - Prøv det nu.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279937
Torben Rasmussen skrev:Ændringerne fra C7 til C8 er for små til at brugeren får noget væsentligt
ud af det (vore egne tests bekræfter den marginale forbedring).
? ? -

Nyt i LG OLED 55" C8V - 2018 -

Billede

Den nye ’Alpha 9’ videoprocessor matcher nu – eller overgår – Sonys videoprocessor
og efter at have sammenlignet LG C8 og Sony AF8 side-om-side har vi seriøst overvejet,
hvorvidt C8 skulle overtage vores Reference-status. Skærmen byder på fremragende
HDR og 4K og den bedste HDR-billedkvalitet, som vi hidtil har set, primært pga. styring
af lys og farver på pixel-niveau. Det klarer sig flot på tværs af tv-kanaler, streaming, film
og spil. Bevægelse´s gengivelse er forbedret og auto-kalibrering er fedt, selvom C8 dog
leveres med flere endog meget præcise billedprofiler fra start. Højttalersystemet er også
forbedret.
Vi skal samtidig understrege, at den seneste version af webOS kun findes på 2018-modellerne.
Der er ingen softwareopdatering planlagt til de tidligere generationer af LGs webOS-baserede
skærme, hvilket i praksis betyder, at din tv-skærms software er forældet mindre end et år efter,
at du køber skærmen –
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1525418321
Brugeravatar
Af Millemis
#279954
Peter Pan skrev:
Dyssegaard skrev:Jeg har set, at DR radio nu har forbedret bit raten i Netradio:
- DR1: 256 Kbps
- DR2: 320 Kbps
- DR3: 256 Kbps
- DR4: 256 Kbps
- DR5: 256 Kbps
- DR6: 320 Kbps
- DR7: 256 Kbps
- DR8: 320 Kbps
Ligeledes vises der nu metadata med info om den musik, som afspilles pt.
Dyssegaard beskriver her Netradio fra BV11 osv generationen.
Derfor er titlen på tråden, hvorfra citatet er hentet:
DR radio - nu i forbedret kvalitet i Netradio (BV11/V1/Avant)

I audioprodukterne (BeoSound....) bruges TuneIN som leverandør af netradio-stationer.
Her er DR’s bitrate (endnu) ikke opdateret til seneste.

Derfor kan man ikke generelt sige at kvaliteten er opdateret - det kommer an på udbyderen.
DR muliggør det - men vi ved ikke engang om deres egen app understøtter det.
Her kan man vælge Automatisk, Lav eller Høj kvalitet - ikke særligt sigende.

Sidder man på en pc og vil høre et bestemt DR-program over en webbrowser, burde det være muligt at vælge højeste kvalitet.

MM
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 326