Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#349366
Fordi jeg har et “rigtig” job at passe. Det her er for sjov

Nu ved I jo ikke nødvendigvis hvor lang tid jeg bruger på de øvrige anmeldelser, da jeg ikke altid melder ud at grejet er modtaget
Af ozcanp13
#349417
For dem med Beosound Stage - hvad er jeres indtryk af den og hvordan er den at leve med? Jeg hører så mange gode ting om B&O produkter, men de lyder altid undervældende i butikkerne, hvilket jeg tilskriver akustikken og åbne rum.
#349470
Jeg har haft et kald med en af udviklerne på Theatre her til formiddag og et af de kritikpunkter jeg havde vil jeg godt lige dele løsningen på. Jeg oplever at stereosignaler bliver meget skarpe i centerkanalen - grænsende til dåselyd - og det skyldes en fejl i upmix-algoritmen hvis man bruger True Image i lydprofilen. Der kommer en opdatering på dette via ny firmware, men for nu, så er løsningen desværre, at man manuelt må ind og slå True Image fra når man ser 2.0 lydkilder. Der er relativt mange af mine kilder, som er 2.0 da såvel sport, dokumentarer eller ældre serier fra diverse streamingstjenester ikke er surround. Så snart vi kommer over i 5.1 så går problemet væk - også med True Image aktiveret. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg ville være kommet frem til, at forsøge at slå True Image fra på den specifikke kilde, da det netop ikke gav nogen speciel ændring når man lyttede til 5.1 eller Atmos. På 2.0 PCM er det dog nat og dag.

Hermed givet videre.

Jeg overvejer om der skal testes med et sæt ældre BL8000 som bagkanaler, blot for at have en sekundær reference på surround-effekten. BL28 er voldsomme og Theatre kan sagtens levere nok bund alene, så set i lyset af, at man kan få 20 sæt brugte BL8000 for samme pris som ét sæt BL28, så var det måske en mere jordnær løsning.

Som krydderi, så forklarede den kompetente Jakob fra B&O, at Atmos-effekten i Theatre med vilje var tonet ned i forhold den effekt man kan få på mange af de øvrige modeller vi har testet - såsom Ambeo, Sonys 7000-model eller Sonos - fordi de ofte blev anstrengende i længden og ikke gengav lydkilden tro mod intentionen. Fokus var på den korrekte lyd, hvilket kom på bekostning af mindre "lir" i form af bounce fra Atmos-kanalerne. Det var dog en mulig fremtidig tilføjelse til app'en, at man kunne få lov at køre fuld smadder på side og op-firing enheder, så man kommer mere over i hvad "konkurrenterne" tilbyder. Om ikke andet så for at give folk muligheden for at vælge. De eksisterende håndtag i app'en kan ikke indstilles til at give denne oplevelse.

Tilføjer man ægte top-kanaler, så vil Theatre skifte til at være tro mod kilden og igen sende den effekt til topkanalerne, som lydsporet dikterer, men alene så er der skruet ned for effekten fra disse enheder.

Der kommer også mulighed for, at identificere WISA-forbundne legacy produkter (via ekstern Transmitter/receiver), så Theatre kan genkende eksempelvis et sæt BL8000 eller 4000 selvom de sidder fast på en WISA-enhed bagtil. Sætter man dem på via kabel er der ikke samme begrænsning, men WISA-transmitteren vil selv have lov at identificere sig, og det er pt. ikke muligt i Theatre, at manuelt justere hvilke højttalere der sidder på den. Mængden af højttalere, som kan vælges via manuel indstilling i Theatre vil også blive udvidet, men pt. går produkterne kun tilbage til og med den aktive Penta, så ældre modeller er ikke med - de undersøger dog om man skal udvide sortimentet, så Theatre også kan kompensere lydbilledet ift. signaturen fra endnu ældre højttalere.
  • 1
  • 300
  • 301
  • 302
  • 303
  • 304
  • 326