Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#291858
@ Granly Jeg siger intet nyt fra B&O -- sååå
Måske der stadig findes et par stykker der ikke læste indlæget dengang.

Billede
Der var engang mange ønskede B&O's produkter, og B&O kom med nyt.
Dengang gav det mange hits at skrive om B&O, det er ærgeligt men de tider er forbi.
Af Granly
#291864
Der er lige kommet et brand index, hvor en af højdespringerne er Bang og Olufsen. Det er jo sådan set ikke så dårligt. Så må vi håbe de får styr på deres distributions kanaler, for det lyder i mine ører noget amatøragtigt. For hvis de på en del markeder har haft leverence svigt pga det, så må det give dem røde ører.
Af horsens-2019
#291987
Hej er ny her og har brug for hjælp. Jeg har købt BV Eclipse 65 i Horsens og har haft problemer med knirken lyd efter sluk .Har fået ombyttet tv efter 3 mdr. med har stadig problem med knirken lyd efter sluk tv. Tv købt i august 2018
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291999
Opsummering for nye læsere.

Dette er en ren LG tv-produktion. B&O sælger de WiSA-kompatible højttalere.

Billede
Med LG Signature 65" R9 OLED TV, ville du kunne udnytte Amazon Alexa til at få en bred
vifte af muligheder. Der er support til Apple AirPlay 2, HomeKit. Ligesom med AirPlay 2
kan du afspille videoer fra Tunes-biblioteket, samt nyde videoer, musik, fotos fra dine Apple-
enheder via LG Signatur. Med hensyn til HomeKit kan du styre tv'et ved hjælp af Home appen,
eller hvis du ønske, bare ved at spørge Siri. Rollbox / Soundbar arbejder med 4,2 surround
kanaler, 100 watt forstærker og Dolby Atmos processer.

Billede
https://www.wisaassociation.org/certified-devices/
#292000
horsens-2019 skrev:Hej er ny her og har brug for hjælp. Jeg har købt BV Eclipse 65 i Horsens og har haft problemer med knirken lyd efter sluk .Har fået ombyttet tv efter 3 mdr. med har stadig problem med knirken lyd efter sluk tv. Tv købt i august 2018
Plastic påvirkes af varme og vil udvide sig når TVet er tændt. Når det trækker sig sammen vil det høres som knirken. Det gælder for B&O såvel som alle andre producenter.
Af horsens-2019
#292012
Hej Torben men det lyder mærkeligt da B-O har anerkendt problem med knirker på nogle Eclipse som har haft problemer. Har også haft LG 65 b7 uden nogen som helst knirker eller problemer.
#292016
Så er det jo nok ikke i TV-delen den knirker eller også er det i den del af bagbeklædningen, som er unik på Eclipse ift C7.

Men hvad er det du ønsker råd om? Hvis du siger de har erkendt, at der er noget der kan knirke, så er det vel stadig årsagen. Det er bestemt ikke enestående, at der er plastic som giver lyde fra sig når det køler af.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 326