Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#333817
Nej Beolink er ikke på vej ud!
Men Beolink forandrer sig hele tiden….er vel meget naturligt.
Masterlink var jo også anderledes end det tidligere MCL-link…..såååå.

Det kunne selvfølgelig være, at det udvikler sig derhen, hvor du ikke kan/vil følge med.

MM
#333873
Billede
Rasmus Larsen Jun 2021. Test: Apple TV 4K 2021.

Den fedeste nye funktion i Apple TV 4K 2021 er en som selskabet slet ikke har promoveret under
sin præsentation eller på egen hjemmeside. Det er HDMI 2.1's eARC (og HDMI 2.0's ARC), som
lader Apple TV 4K boksen trække lyd ud af din TV-skærm, herunder tunere og HDMI-porte, for
dernæst at sende lyden trådløst til HomePod. Apple TV-boksen agerer en form for receiver.
Det understøttes kun på den nye boks. - Læs mere her.
Brugeravatar
Af Millemis
#333881
Det er jo fint nok…..meeeen!
Apple har valgt at stoppe den ‘gamle’ Homepod - og fokuserer nu på Homepod Mini’en.
Altså - du får på den måde et setup med to HomepodMini’er som fronthøjtalere = L/R.
Ingen mulighed for baghøjtalere - for slet ikke at snakke om manglen på en dedikeret centerhøjtaler.

Vist ikke ligefrem et drømmesetup for dem, der kræver noget af lyden, når de ser film osv.
Men ok - er da bedre end lyden fra en fladskærm solo 🥺

Jeg er ikke sikker på at den funktion er så ‘fed’ endda.
Ville du selv kunne leve med det?

MM
#333882
Jeg bruger løsningen pt. og jeg synes den er et godt alternativ til en soundbar. Et par HomePod er også gode til at simulere center-kanalen. Tale er klart og lyder som om, at det kommer midtfor. Husk på, at HomePod modtager 5.1, 7.1 eller Dolby Atmos-lydsporet, så de kan arbejde med mere end stereo kanaler fordi de samtidig har aktiv rumkorrektion, mikrofoner og flere indbyggede enheder. Jeg synes, at man skylder sig selv at høre det før man afviser det kategorisk. HomePod mini er derimod ikke egnet til TV-lyd efter min mening.

Jeg rykker nok mine Beolab 9 tilbage på et tidspunkt, men afsavnet ift. TV-brug er ikke så stort. De klarer musikken pt.
#333884
Med afsæt i ovenstående ville jeg ønske, at B&O havde nogle mere "intelligente" højttalere til menneskepenge. Hvad Apple gjorde med HomePod ift. rumkorrektion skal man reelt op i Beolab 50 (eller er det 90?) for at få hos B&O – ikke at resten af lyden er sammenlignelig. Svigermor har M5, som jeg ikke synes helt matcher HomePod på lyd, og ikke matcher på funktionalitet.

PS: Hvad er i øvrigt dette? Det kom frem på Google ved en søgning på Beoplay M7.
Vedhæftede filer
9468a658643037.5a03bdd21e3f8.jpg
9468a658643037.5a03bdd21e3f8.jpg (340.75 KiB) Vist 1527 gange
Brugeravatar
Af Millemis
#333890
Rasmus Larsen skrev: 13. aug 2021, 11:46 Jeg bruger løsningen pt. og jeg synes den er et godt alternativ til en soundbar. Et par HomePod er også gode til at simulere center-kanalen. Tale er klart og lyder som om, at det kommer midtfor. Husk på, at HomePod modtager 5.1, 7.1 eller Dolby Atmos-lydsporet, så de kan arbejde med mere end stereo kanaler fordi de samtidig har aktiv rumkorrektion, mikrofoner og flere indbyggede enheder. Jeg synes, at man skylder sig selv at høre det før man afviser det kategorisk. HomePod mini er derimod ikke egnet til TV-lyd efter min mening.

Jeg rykker nok mine Beolab 9 tilbage på et tidspunkt, men afsavnet ift. TV-brug er ikke så stort. De klarer musikken pt.
Så er vi jo stort set eninge.
Og eftersom de/Mini’erne jo fremover er eneste mulighed (med mindre Apple opper sig), kan jeg vel have ret i, at funktionen ikke er så ‘fed’ endda.
Mon ikke det er klogest at rykke de BL9 tilbage igen - Homepod’sene kan vel bruges andetsteds i huset.

P.S.
Jeg er ikke stødt på ‘noget M7-noget’………der kurserer mange designstudier derude - fra folk, der godt kunne tænke sig at måtte arbejde for B&O.
Den viste ser ud til at være fra Yomoto Mirou, der betegner sig selv som ‘industrial designer’.

MM
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 326