Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#350560
Peter Pan skrev: 22. mar 2023, 09:55 Hej sd2100.
Du har ret. Men det vil jo altid være et spørgsmål om den plads vi hver især har valgt til TV placering. Vi har målt. om vi har plads til BeoVision 7-55"- med BeoLab 7- 6 som center højttaler. Men det vil blive for bredt, til den plads vi har valgt til Tv.

Billede
Et super flot setup. Samt plads under til div. tilbehør. <B
#350580
Millemis skrev: Dette burde da være Peter Pan’s drømme tv-setup. Det bedste BSys3-baserede tv,
som B&O lavede. På en lav stand, så konen ikke kan beklage sig over at det dækker
for vinduet.
Peter Pan skrev:Vi har målt. om vi har plads til BeoVision 7-55"- med BeoLab 7- 6 som center højttaler.
Men med BeoLab 7- 6 som center højttaler, bliver det desværre for bred til at stå på vores TV plads.
Millemis skrev:Så sæt en 7-2 på i stedet for.
Billede
@ Millemis.
Se dette billede med BS Theatre / LG 55", hvor meget højere det bliver med en BL 7 - 4
center højttaler. Tror du så min konen vil stoppe med at klage over dette TV skift. Nej du,
det vil dække mere af vinduet, og hermed hendes blomster. ;-(

Som jeg tidligere var inde på, ønsker jeg så daglig mulighed, for valgfrit at kunne vælge
mellem de to center højttaler. Og hermed vælge den lyd der måtte passe mig bedst,
til et givet film eller musik valg. Ingen penge, har vi jo nok af. ;-)
Brugeravatar
Af Millemis
#350585
Pointen er, at Peter Pan pure nægter at realisere/acceptere at B&O nu har lavet noget, der overgår tidligere tiders produkter - i hans verden findes der intet bedre end en BL7-4 i forbindelse med Beosystem 3.

MM
Senest rettet af Millemis 24. mar 2023, 09:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#350586
Peter Pan skrev: 23. mar 2023, 22:58 Som jeg tidligere var inde på, ønsker jeg så daglig mulighed, for valgfrit at kunne vælge
mellem de to center højttaler. Og hermed vælge den lyd der måtte passe mig bedst,
til et givet film eller musik valg. Ingen penge, har vi jo nok af. ;-)
For ikke ret mange indlæg siden var du fortaler for at systemet/setup’et skal være nemt at betjene.
Nu plæderer du for et setup, hvor man ved hver lejlighed skal sidde og vælge, om man vil bruge den ene center eller den anden.
Det er da bøvlet…på godt jysk.

MM
#350592
Hej Torben. Pointen med at sætte BeoLab 7-4 på som ekstra center, er jeg nødig vil miste den lyd jeg oplever med BV 7 Mk III, den dag det står af. Læs det bare som, jeg ikke helt stoler på BS Theatre som et alternativ. O_O
#350593
@ MM. Når du og andre svare på spørgsmål over på BeoWorld bl.a til div. tilslutnings
muligheder til BS Theatre, og hvordan det udføres, Syntes jeg det er sjældent jeg
oplever klare svar der er lige til at gå til, og forstå. Et eks. er spørgsmålet jeg lige
har stillet her på tråden kl. 11:13.
#350599
Peter Pan skrev: 24. mar 2023, 10:55 Hej Torben. Pointen med at sætte BeoLab 7-4 på som ekstra center, er jeg nødig vil miste den lyd jeg oplever med BV 7 Mk III, den dag det står af. Læs det bare som, jeg ikke helt stoler på BS Theatre som et alternativ. O_O
OK... det er helt tosset hvis du spørger mig. Jeg kan godt - i et meget hypotetisk scenarie - se, at man KAN sætte en BL7.x til, men det giver 0% mening. Jeg antager, at du baserer din vurdering på, at du har hørt Theatre og dømt, at den ikke var god nok? Eller er det bare - som Millemis skriver - stædighed? For så er Theatre nok bare ikke et produkt til dig og jeg ser ret lille grund til, at man skulle forsøge at sætte scenarier op, hvor man tager et BS3-setup i 5.1 og overfører 1:1 til et Theatre setup, hvor man genbruger centerhøjttaleren.
Brugeravatar
Af Millemis
#350601
Peter Pan skrev: 24. mar 2023, 11:23 @ MM. Når du og andre svare på spørgsmål over på BeoWorld bl.a til div. tilslutnings
muligheder til BS Theatre, og hvordan det udføres, Syntes jeg det er sjældent jeg
oplever klare svar der er lige til at gå til, og forstå. Et eks. er spørgsmålet jeg lige
har stillet her på tråden kl. 11:13.
Nu er det jo ikke sådan at jeg sidder på min pind og læser på Flatpanels hele dagen :p

En BST/LG-kombination med et sæt BL5 på hver side, viser du.
Det er ret enkelt….
…..først tilslutter man BL5’erne via PL - så konfigureres dette i BST-afsnittet af B&O-app’en.
BST kender BL5, så dem vælger man dér.
Dernæst vælger man hvilke højtalere, der skal indgå i ‘lyttepositionen’/‘højtalergruppen’ - man bruger den medfølgende mikrofon til at lave en opmåling (Room Sense) ud fra den lytteposition, man ønsker = lænestolen, sofaen…
…..færdig.

Jeg ville personligt lave to - eller flere, hvis man har flere steder man normalt sidder.
Én hvor BST og BL5’erne indgår til når man ser tv, film osv.
Og én hvor man lytter til 2-kanalsmusik aka stereo kun via BL5.

Man kan tilordne disse lyttepositioner/grupper til specifikke kilder….
….f.eks BST/BL5-gruppen til, når man ser fra Netflix og BL5-gruppen, når man lytter til Tidal-musik eller til radio.
Selvfølgelig kan man - i app’en eller med BROne manuelt vælge den gruppe, man ville ønske at bruge.

Mere er der ikke i det!

Måske kunne man lave en BST-alene gruppe til, når man bare skal se Nyheder…..men så bliver det altså også avanceret :D

MM
#350602
Millemis skrev - Nu er det jo ikke sådan at jeg sidder
på min pind og læser på Flatpanels hele dagen.

I et tidligere indlæg har i kunne læse der en årsag til at
det kan jeg godt, så længe der ikke er nogen bedring :((
går det jo fint hånd i hånd, med dette.

Billede
Billede
  • 1
  • 319
  • 320
  • 321
  • 322
  • 323
  • 326