Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#290538
Netflix film streames stadig med AC3 surround 5.1 lyd, og div. tv kanalerne
sender stadig med for lav bitrate med pixeleringer til følge på YouSee's HD
kanaler. Alt dette oplever jeg stadig på mit 'forældede' BV 7. Millemis.
Vedrørende Center se indlæg af tors 03. jan 2019, 18:19.
Brugeravatar
Af Millemis
#290541
Mon ikke du mener ‘17.19’.
Jeg ser en gulvstand dér til det store tv.
Jeg tænker, at du er forfalden til ønsketænkning, hvis det hul skulle være en ‘Center’-højtaler.
Men det må tiden jo - snart - vise.
Der har ikke lige frem været megen fokus på LG/WiSA i det vi har hørt indtil nu derovre fra.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#290542
Peter Pan skrev:Netflix film streames stadig med AC3 surround 5.1 lyd, og div. tv kanalerne
sender stadig med for lav bitrate med pixeleringer til følge på YouSee's HD kanaler.
Hvad i alverden skal du så bruge et ‘LG,OLED, 8K, HDMI 2.1, WiSA Ready, Dolby Atmos’-tv til?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290546
@ Millemis -
LG centerhøjttaleren. Er det så svært at se, eller nægter du bare at se den.
https://www.i4u.com/2019/01/130605/lg-z ... s-ces-2019

Jeg vil benytte mig af den nye teknik HDMI 2.1, eARC der ligger i de nye og
kommende tv. Det vil når det bliver implanteret i flere tv og surround receiver
løse de kendte problemer, ved tilslutning mellem produkterne, men det må du
selv gå ind og læse, på div. link jeg har lagt på tråden. Der vil nok komme en
del B&O grej på div. salgs sider. Når det en dag bliver nødvendigt for mig at
skifte tv, tager vi den derfra.
Brugeravatar
Af Millemis
#290581
Undskyld mig Torben,
men jeg kan ikke finde noget om ‘et højtalersystem (4.2)’ i den linkede artikel.
Kunne du hjælpe mig med at finde det?

Og hvad er (4.2) egentlig?
Normalt indikerer tallet før punktummet antallet af kanaler - ofte 2 front- og to bag-kanaler.
Og tallet/tallene efter antallet af subwoofer-kanaler.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#290582
Peter Pan skrev:YES - Altså to delt som jeg har ønsket.
Hvad er todelt?
Det er nok bare tale om et højtalersystem, der er indbygget i et tv - sikkert et af de bedre.
Alle tv har vel højtalere indbygget.

MM
#290587
Mht tidligere kommentar: Det er blot henvisning til antal enheder, så to basenheder og 4 tweetere, men det var med udgangspunkt i hvordan deres øvrige modeller har været indtil nu. Ser du på eks mit eget TV, så har det 3 tweetere og to subs på ryggen og det angives også som 3.2 og LGs nuværende Atmos-modeller angives med 4.2 channel Atmos speakers (se eks E8 og G8). Det er en ret kunstig måde at benævne det på, da wooferen ikke giver mening i sig selv og tweeterne knapt kan kategoriseres som en hel kanal.

Men som nyheden nævner, så er der en højttaler et sted i standen. Jeg tænker, at den sidder i den øverste del af rammen og så måske har noget bas i bunden, men det må vi se. Vi har ikke set billeder af den ud over den miniature Peter har sat ind. Det kan også være, at den er endnu vildere :-)
Brugeravatar
Af Millemis
#290588
Tak for det!
Altså nok blot et (mere eller mindre) klassisk stereo-højtaler-setup - det, som ‘vi andre’ kalder 2.0.

Vi får se, når de viser noget mere.

MM
#290597
De 4 første kanaler i 4.2 er separate i en eller anden forstand. Hvordan de så udnytter det ifb med Atmos er jeg ikke helt sikker på. På mit eget er der en centerkanal ud over h/v.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 326