Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#344579
Peter Pan skrev: 15. aug 2022, 16:00
Bata skrev: Billede
Hej. Jeg vil sende stereo lyd fra mit LG oled C1 TV, til to BeoSound Balance.
Hvordan gør jeg det. ?
Er der en her der kan give mig et svar til Bata.
Jeg har ikke erfaring med Beosound Balance. Hvordan forbinder de to højttalere? Er den ene master?

Hvis de hænger sammen trådløst via et B&O-system, så burde LG C1 kunne sende lyden trådløst via Bluetooth. Hvis de ikke gør, så får kun den ene lyd. Bluetooth er dog ikke godt til TV-lyd, så der kan opstå forsinkelse og lydkvaliteten vil være reduceret.

Med Apple TV 4K boksen, så vil lyden kunne sende til dem trådløst i fuld kvalitet vha. AirPlay. Det er dog midlertidigt, så de skal løbende vælges efter Apple TV 4K har været i standby. Og samme forhold mht. om den ene Balance er master.
#344584
Tak Rasmus.
Personligt tror jeg aldrig BeoSound Balance er tiltænkt det ønsket formål.
__________________________________________________________________

Under højttaleren er et forsænket område for adgang til strøm stik. To
Ethernet-porte, Til en 3,5 mm. (sparsom oplysning) og en USB-C indgang.

Billede
#344617
Hej Torben. Den oprindelige fremgangsmåde forsvandt som så meget andet,
med BeoWorld. Men her lidt fra gemmerne - BeoLab 3 i Silver Look. -
Sandblæs og afsluttet med original B&O højkvalitets blank metallisk maling.
Spørgsmålet er hvad farvehandleren kan anbefale idag. Nok ikke B&O's
metallisk maling.
#344632
Beoparts--shop. - Beogram pladespillere. + Div.

Produktkategorier: Støvdæksler - Sikringer og Sikringsholdere.
Diverse. Stik, stik og antenner - Fjernbetjeninger. Modstande til delefiltre.
Halvledere. - Værktøj. - Click here.

WOPO: Jægergangen 33. 2880. Bagsværd. Tlf + 4542720514.
[email protected]. - Est.2020. - Martin / Dillen.
#344649
Meningen med dette er en genopfriskning af gamle dyder.

Hvordan vælger man en pladespiller, hvad skal man fokusere på, og hvordan virker den ?.
Hele proceduren omkring hvordan man henter den optimale lyd ud af rillerne er for mange
en glemt kunst.

En komplet beskrivelse af alle aspekter ville fylde flere udgaver af high fidelity, så jeg nøjes
med en hurtig indføring i den fascinerende verden af analog lyd. De ligger bare og venter på
dig - pladerne ! - - - Læs her.
#344695
Billede
Her lidt billeder af mit Beogram setup.

Billede
Beogram TX, er med MMC1 pick-up.

Billede
Her ses en serien af Decca's plader, med navnet Plase 4 stereo. Med den speciale
Plase 4 stereo indspilnings teknik, er lyden stadig god i indstillingen ProLogic 5.1 surround.
#344705
Bang & Olufsen BeoLab højttaler med ikke B&O-kilde, ved hjælp af
(Powerlink triggerboks).

Sep. 2021. Dette er en lyd interface boks med automatisk tænd/sluk-strøm, så
BeoLab-højttalere kan forbindes med ikke B&O udstyr.

Disse bokse vil udløse og tænde for BeoLab højttaleren, når der detekteres et lydsignal
ved input, og slukker den når musikken stopper. Også ideel til tilslutning af højttalere
med AUX-udgang (f.eks. Alexa, Chromecast Audio, Apple AirPort Express, DAC osv.).

Denne særlige boks er designet til Beolab 7-serien, men kan tilpasses til at passe til
andre Beolab-højttalere. Denne boks behøver ikke ekstern strøm, sluttes til beolab 7's
strøm forsynings stik. Kan tilpasses med forskellige indgange med tilføjet Bluetooth og
Powerlink stik. Se YouTube video -

__________________________________________________________________________

OBS! - Beolab 7- 1/2/6, virker normalt kun med 4,5V trigger strøm, + til pin 4, minus til
pin 2. Måske derfor den viste triggerboksen ikke mere kan købes på ebay.co.uk.

Dette er en mulighed. 3 stk. AA batterier giver de 4,5 Volt DC, det passer fint til formålet.

Billede

De andre ældre aktive BeoLab højttaler, virker fint allene med ON/ OFF fra et tilført
lydsignal. Derfor er en (Powerlink triggerboks) ikke nødvendig.

En her der har en mening om dette. ?
#344714
Lige for forståelsens skyld: Man skal selv over og slukke for batteri-pakken? Hvor meget strøm sluger den for at holde liv i højttaleren, dvs. hvor længe holder sådan en pakke?
#344725
Hej Torben. Nu er det den 'Powerlink triggerboks' på videoen, jeg er intresseret i at
høre mere om, hvis nogen kender til den. Min tegning er en måde at gøre det på,
hvis man har en BeoLab 7-1.2.6, som jo kræver trigger strøm. Ja manuel ON / OFF
står der to gange Torben. Hvor længe batterierne holder, ved jeg ikke. Mit BV-7 -40"
leverer stadig trigger signaler til mine BeoLab højttaler. <B
  • 1
  • 270
  • 271
  • 272
  • 273
  • 274
  • 326