Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#350135
Peter Pan skrev: 4. mar 2023, 11:22 hoejfed skrev - Motorstand indkøbt til theatre ( incl SMI ) 24.500 kr.

På en video, tidligere lagt på denne tråd, fortæller Henrik Baron Vejrup
at Bang & Olufsens vægbeslag, som tilbehør koster det samme som
motorstanden. Jeg har her fundet et alternativ vægbeslag.
Men produktet er tilsyneladende så nyt, at de endnu ikke beskriver en pris. :s
Ikke helt nyt da - jeg så det i Esbjerg for et par måneder siden.
Mht prisen - se selv her og regn så på det…..husk at indregne SMI’et, der er nødvendigt.
https://www.stbbrackets.co.uk/en-GB/pr ... nd-Theatre

Ikke samme funktionalitet som ved B&O’s originale vægophæng.
Men har man brug for - manuelt - at kunne trække LG-tv’et/Theatre ud fra væggen og at kunne dreje det, er det da en fin løsning.

MM
#350176
Det er farligt at låne grej, som spiller markant bedre end dét man har i forvejen, så nu prøver vi lige sådan et sæt i stuen, som supplement til Sonos. Det napper kun Powerlink, så jeg har ikke det rigtige kabel til min Sonos Port. Det kommer posten med i morgen - så får jeg også testet Sonos med trigger-strøm.
Billede
#350180
@ Spoxy. Det kan du have ret i. Men vil man være sikker, og undgå udfald,
vælges en AV-Connection- AV-TRSDIN8 12V til 4.7.V - step-down adapter
fra Sonos 12V Port. Samt det nødvendige antal Powerlink DIN Mk. III kabler.

OBS BeoLab højttaler relæer må ikke aktiveres med 12 V.
LINE IN - Alternativt er at sikre dine højttaler relæer er indstillet på en måde, så relæet i den
enkelte højttaler lkke går i OFF, hvis den modtagede lyd styrke skulle være for lav.
___________________________

Et rigtigt godt højttaler valg Torben. Billede
#350181
Spoxy skrev:Du har ikke brug for trigger strøm til Beolab 9.
Nej, men der er kun PL indgang og ingen af mine kabler går fra RCA til PL, og alle de modeller AV-connection sælger har trigger, så det var ikke lige nogen option i første omgang. Nu ser vi hvordan det kører. Ellers må jeg have fat i nye stik, så de kører rent Line-IN (som jeg egentlig ville foretrække).

https://www.av-connection.dk/?PGr=1760& ... b4QAvD_BwE

Jeg har ikke prøvet trigger i Sonos før, så jeg ved ikke hvornår Port afgør at den skal slukke. Der er jo ikke en off-knap på den.

Jeg kan se - via googling - at de faktisk har Line-kabler, men de kom sjovt nok ikke frem da jeg gik ind via hjemmesiden
https://www.av-connection.dk/?PGr=8546
#350202
Jeg har kun nået 2 minutters test, men Port vækkede i hvert fald BL9 via trigger. Jeg måtte ud af døren før jeg fik set om de også faldt i søvn igen bagefter, men første test var godkendt.

Edit: efter flere tests så fungerer trigger perfekt. Sonos går i dvale efter godt et minut og der slukker den for udgangen og BL9 slukker med. En rimelig stabil løsning - også til de der ikke lige gider bruge resten af Sonos’ økosystem, da AirPlay på Port i min erfaring kører bedre end på mange andre produkter. Jeg har ikke brugt daisy chain, som på Peters tegning, men blot en Y-splitter jeg havde liggende i forvejen

Det er en skam at BL9 ikke kan rumkorrigeres, da jeg synes mine BL18 spiller langt mere harmonisk og “bredt” overall set. Der er mere punch og kraft i BL9, men jeg savner at kunne få bedre styr på rummet, som godt kan influere for meget især i mellemtonen. Til prisen er det dog svært at klage.
  • 1
  • 314
  • 315
  • 316
  • 317
  • 318
  • 326