Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Ewiii
#349610
Tak MM,

Det var super konsist svar og så fik jeg mere fornemmelse for hvad jeg har brug for at gøre hvis det skal virke.

Du har helt ret, det nemmeste er naturligvis at skifte A9'eren ud, dog har jeg et lidt nostalgisk forhold til lige den som holder mig tilbage, men ingen tvivl om MK2,3 eller 4 ville være meget mere brugbar i mange forskellige setups.

Ah jeg havde blot fået oplyst at Hall Adapteren var vejen at gå, men når jeg tænker nærmere over det så giver det jo go mening at det kun er som "modtager" at bluetooth delen fungere til A9'eren, lidt som når den er sat til Airport express i øjeblikket for at være sikker på en stabil forbindelse.

Ville det så være et kabel som dette - https://www.av-connection.dk/?PNo=AO-98 ... 4QQAvD_BwE som ville kunne sende lyden fra line in til Beosound Moment? Det virker lidt som om det bliver en lidt quirky løsning, men det kan være det bliver det som det ender med med mindre jeg opgiver planen.

Hvis jeg går med løsningen vil jeg naturligvis følge op herinde, så kan vi alle lære lidt at forløbet - det er jo det sådan nogle gode forums som dette til dels er tilstede for (:

Mange tak for hjælpen - så må jeg lige i tænkeboksen nu om det er den rigtige løsning (:
#349613
@Ewiii
Du skrev:
Ville det så være et kabel som dette - https://www.av-connection.dk/?PNo=AO-98 ... 4QQAvD_BwE som ville kunne sende lyden fra line in til Beosound Moment? Det virker lidt som om det bliver en lidt quirky løsning”.

Jeg skrev:
Hvis du vil bruge din A9 MK1 som højtaler, skal det være vha et kabel (RJ45 -> Line-in R/L).
Bemærk lydretningen!

Altså: lyden kommer fra Momenten og går ind i A9/Line-indgangen…..nøjagtigt som på Peter Pan’s øverste tegning!
Og ikke spor “quirky” - bare en måde at bruge A9’eren som højtaler…..netop som du efterspurgte.

Og ja, det ser ud til at være det rigtige kabel - husk at tage højde for længden.


P.S.
Hvis du er anti-kabel, kunne du jo forsøge dig med en (B&O) Receiver 1.
Momenten kan nemlig sende lyd via WiSA….som så bliver modtaget af receiveren, der sættes til A9-lineindgangen.


MM
Senest rettet af Millemis 9. feb 2023, 22:39, rettet i alt 1 gang.
#349646
Billede
BEGRÆNSET PERIODE - Få enestående lyd og billede
i smukt design. I en begrænset periode giver vi 6.000 kr.
i rabat* på Beovision Contour 48” og Beovision Contour 55”.

Bring en ægte Bang & Olufsen TV-oplevelse ind i din stue med
Beovision Contour. Alt-i-en-hjemmeunderholdning med skarpe
OLED-billeder og prisvindende lyd i et elegant, minimalistisk
design.

*Kampagnen gælder d. 1/2-2023 til d. 12/3-2023 i Bang & Olufsen
butikker. Tilbuddet kan ikke overføres til kontantrabat eller
kombineres med andre kampagnetilbud.

Beovision Contour 48” inkl. stoffront & Beoremote One og ekskl.
beslag eller stand – Vejl. pris fra 43.200 kr. Beovision Contour 55”
inkl. stoffront & Beoremote One og ekskl. beslag eller stand –
Vejl. pris fra 51.600 kr.

Billede
#349658
@ MM
Beovision Contour er Bang & Olufsens første 48-tommer OLED TV.
Samarbejdet med LG fortsætter og Contour er konkret baseret på LG CX-modellen.
__________________________________

Billede
Senest rettet af Peter Pan 13. feb 2023, 03:33, rettet i alt 3 gange.
  • 1
  • 303
  • 304
  • 305
  • 306
  • 307
  • 326