Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#350607
Mig bekendt har der ikke været ‘diverse versioner’ af BL5.
De allerførste var anderledes end de senere - men ikke mht til lyd….så vidt jeg ved.

Derfor er der én profil for dem i BST’s højtalerkonfigurationsmenu.
De blev - lige som stort set alle andre aktive/BL-højtalere - udmålt påny forud for lanceringen af BST.

MM
Af frankmj
#350731
Vedr. BS Theater: Hvorfor konfigurerer roomsence ikke Right & Left Elevated Virtual højtalere?
Jeg kan godt selv tilføje dem i konfigurationen af min lytteposition, men de har ikke fået udmålt afstand og lydtryk? B&O reklamerer jo med, at BS Theatre kan spille 5(7).1(2).4
Vh. Frank
Brugeravatar
Af Millemis
#350732
frankmj skrev: 31. mar 2023, 16:23 Vedr. BS Theater: Hvorfor konfigurerer roomsence ikke Right & Left Elevated Virtual højtalere?
Jeg kan godt selv tilføje dem i konfigurationen af min lytteposition, men de har ikke fået udmålt afstand og lydtryk? B&O reklamerer jo med, at BS Theatre kan spille 5(7).1(2).4
Vh. Frank
Finally, it’s worth nothing that, in the specific case of the Beosound Theatre, by setting the Speaker Distances and Speaker Levels for the Left and Right Front-firing outputs for your listening position, then you have automatically calibrated the virtual outputs. This is because the Speaker Distances and Speaker Levels are compensations for the ACTUAL outputs of the system, which are the ones producing the signal that simulate the virtual loudspeakers. This is the reason why the four virtual loudspeakers do not have individual Speaker Distances and Speaker Levels. If they did, they would have to be identical to the Left and Right Front-firing outputs’ values.’

Læst her:
https://www.tonmeister.ca/wordpress/
#91.3 in a series of articles about the technology behind Bang & Olufsen

MM
Af frankmj
#350733
Nu har jeg ikke sat BS Theatre left & front aktive, da jeg har et par BL 18 som fronter og 4 BL 17 som Surround og Back. Kan jeg blot sætte alle 4 virtuelle højtalere aktive uden at forplumre TrueImage behandlingen?
/frank
#350736
Jeg tænker det vil være smartest at stille det spørgsmål på Beoworld-forummet.
Der er nogle dér, der har eksperimenteret med det og som måske kan give et par tips.
Hvis du er heldig, ser Geoff Martin spørgsmålet - han plejer at dukke op dér ind i mellem.

MM
Af hoejfed
#350759
tak spoxy.
er der nogle kendte "sygdomme" ved wisa og wisa-bokse generelt , i feks trådløse miljøer, som gør at man blir lidt træt af dem, eller virker det bare helt fantastisk som i ingen fall-out eller lign.
#350760
Hmmmm!
Svært at sige….
Mange er superbegejstrede, andre er sure.
Ved trådløse forbindelser kan der altid gå noget galt.
Læser du på Beoworld-forummet, er der en del indlæg herom.
B&O’s egen WPL/WiSA-løsning er i de fleste tilfælde ret stabil.

Et kabel er dog det bedste, hvis muligt!

P.S.
Du skal under alle omstændigheder bruge et PL-kabel fra hver Receiver 1 og til hver BL3 - og så selvfølgelig strømkablerne.
Også Receiver 1 skal ha’ strøm - via medfølgende strømforsyning.

MM
Af hoejfed
#350772
tak MM for dit indspark.
jeg tror jeg "ditcher" beolab 3.
og går med mit første valg, som er beolab 17, så skal jeg "kun" føre power til speaker, og ikke gemme boks og kabler.
  • 1
  • 320
  • 321
  • 322
  • 323
  • 324
  • 326