Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#279708
Torben Rasmussen skrev:Som kommentar til Millemis:
Beosound 3000 er jo reelt overflødig i det setup, hvis man ikke agter at bruge CD-afspilleren. Enhver streamer med volumenreguleret line-out vil kunne bruges og det er ingen sag at finde en holder til en tablet, som på anstændigvis kan sættes fast på enten væggen eller ovenpå B&O-piedestalen frem for anlægget.
...
At have endnu en for-forstærker siddende til at regulere volumen virker en smule som dobbeltkonfekt.
...
Jeg er med på, at det er ærgerligt at smide systemet ud, men det bringer meget lidt værdi til setup'et ud over glæden ved at se på det (ikke at kimse af).
Her er mit eksempel - godt nok lidt anderledes, men...
Billede
....men mit gamle 4500-system (minus båndoptageren) er der endnu.
Ikke fordi det ville være synd at smide det ud - nej, fordi det fungerer og giver mig de muligheder, jeg har brug for.
Heller ikke fordi det er åh-så-kønt - faktisk kunne jeg godt undvære den store master og bruge pladsen til noget andet.
Men den er nu engang li’som centeret i mit audio-setup.
Forstærkeren forsyner et sæt CX100 i køkkenet (via en MCL-link).
Vha en konverter 1611 er mit (eneste tilbageblevne) ML-linkrum indbundet - spisestuen.
I stedet for båndoptageren sidder nu en Essence-boks (2nd gen), der er i fixed line-out mode.
Den forsyner på den ene side køkkenet og spisestuen med sine kilder på lige fod med cd- og vinyl-spillen - radioen bruger jeg ikke mere.
Gennem dens NL-opkopling til mine to tv (Avant-55/2014 og V1-32) forsyner den ligeledes disse.
Jeg har tidlige postet et billede, der viste Spotify Connect på tv’et (hvor mine højtalere selvfølgelig er tilsluttet).

Mit system er således vokset gennem årene eftersom der er kommet nye muligheder.
Næste skridt er at få gang i den NL/ML konverter, jeg har liggende.
Dette vil - i visse situationer - gøre betjeningen via Beo4’eren nemmere.
Lige nu betjenes de kilder jeg suverænt bruger mest - Netradio, Spotify Connect, DLNA fra NAS - via iPad’en.
Det man ser på billedet er iøvrigt en tidligere radioudsendelse fra DR’s app sendt via Chromecasting.

Ingen nostalgiske overvejelser her - pure rationel tænkning.
Mit 4500-system vil nok vedblive at være en del af mit setup....selvom betjeningen nu om dage for en meget stor del foregår via en tablet (iPad Mini med Bang & Olufsen-app’en).

P.S. Dette sagt - når jeg har gang i tv’ene som afspilnings-sted, kan Beo4’eren bruges til f.eks pause/play, step, valg af kilde fra Essencen.....sådan som man jo er vandt til fra et B&O-setup.

MM
Vedhæftede filer
ipad - nl - setup.jpg
ipad - nl - setup.jpg (111.46 KiB) Vist 2048 gange
Senest rettet af Millemis 5. okt 2018, 10:04, rettet i alt 6 gange.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279734
Her BeoLink converter NL/ML & en ML. Power Box, som forbindes til
NL / ML konverter. Et stik til BLC RJ45 Masterlink sokkel ved hjælp
af et skærmet CAT5 kabel. Når USB-kablet er tilsluttet tænder det
rød lys på ML Power Box. Dette eliminerer behovet for at have en ML
mester til at køre f.eks en BeoLab 3500 eller BeoLab 2000.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#279735
Fint eksempel.
Jeg vil dog gerne bibeholde min CD-spille og vinyl-spillen (nu da jeg har den) samt muligheden for at kunne tilslutte Essence-boksen på A.Tape/A.Mem-indgangen.
Nå, ja - og så driver masterens forstærker jo også mine CX100 i køkkenet.

N.B. har man kun brug for en af disse ting, kunne man passende bruge NL/ML konverterens Aux-indgang i stedet.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#279753
Der er da ikke meget genanvendelse ved at have sin gamle BV Avant 32” stående i kælderen (som Peter Pan har).
De, der ikke har en kælder, har nok bare for længst dumpet den på ‘genbrugspladsen’ i stedet.

Genbrug er fint - men kun hvis det er til gavn.
Resten har man et museum til.....eller ‘genbrugspladsen’.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#279754
Peter Pan skrev: Billede
Flash your old school B&O <B
Sikkert relevant at beskrive det sådan dengang.
BeoLink Wireless er dog trådløst MasterLink - ikke at forveksle med den nuværende mulighed for at koble højtalere op til et BV (eller en BL Transmitter 1) via WiSA-teknologien.
BeoLink Wireless blev brugt til at indrette linkrum - uden at skulle trække (ML-)kabler.
Der skulle så trækkes kabler fra den Transmitter 1, der var modtager og hen til højtalerne.

Jeg tvivler på, at de egner sig til genbrug - de havde i sin tid ry for at være temmeligt ustabile og blev iøvrigt sjældent brugt.
Fin tanke - men nutidens NL-link er noget mere stabilt.....forudsat en god wifi-router, selvfølgelig.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279761
Den nye overskrift dækker bedre over, hvad der skrives om på tråd.
____________________________________________________________________________

Maj - 2006 - Jeg har på en messe bestilt et nyt tv. Jeg har ønsket
mig et BeoVision 7- 40" siden det kom på markedet. På messen
var der 20% messe tilbud, og jeg slog til.

Billede

Flot og tung. Kontrast skærmen mørkt glas 5 mm. Dimensionen
108 x 68 x 18 cm. Prisliste - BeoVision 7- 40" Mk2.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#279762
Peter Pan skrev:Den nye overskrift dækker bedre over, hvad der skrives om på tråd.
____________________________________________________________________________
Ja, den passer sikkert bedre til det, DU skriver om.
Men så er det jo bare gammel vin på ny flaske.
Det ender med, at der her står det samme som på de øvrige Peter Pan-tråde rundt omkring.
Det er jo nemt bare at kopiere indlæggene fra det ene forum til det andet.
For nemt - måske?
Men ok - vi ved jo, at du går ind for genbrug :p

Hvad med om tråden bare hed: Er du til B&O, så.....

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279764
@ Millemis
Jeg mener overskriften blev relevandt da vi begyndte at skrive om LG's TV.
Selv om LG's TV paneler leveres i en B&O kasse, er det ikke 100% B&O.
Bestemt noget andet end da Bang & Olufsen indkøbte Samsungs paneler
til f.eks mit BV fjernsyn, som de selv producerede i Struer.

Debat om TV, lydsystemer, soundbars, surround, og Hi-Fi. dækker stadig fint trådens emner.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279771
December 2007 modtog jeg BeoVision MKIII FULL HD, uden det øvrige tilbehør som
jeg jo allerede havde fra BV Mk II. Jeg have indset at HDMI og BeoSystem 3 ville
jeg få mere glæde af i fremtiden, hvad jeg bestemt også har, da det stadig køre fint.

Priser på BeoVision 7-40" Full HD + tilbehør.

Billede

Billede

BV. Mk II blev solgt uden tilbehør i en privat handel, efter 18 mdr. og indbragte 40.000 kr.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279806
Millemis skrev:Der er da ikke meget genanvendelse ved at have sin gamle
BV Avant 32” stående i kælderen (som Peter Pan har).
@ Millemis
Det ved man aldrig. Jeg har mange års sommerferie rejser på S-VHS bånd. Det
ender måske med BV Avant 32” skal med på plegehjemmet, så jeg der kan sidde
og mindes gamle dage. Avant 32” har jo indbygget VHS video optager/ afspiller. :)

Billede
Ellers har jeg her to andre muligheder for at afspille VHS-kassetter.
Senest rettet af Peter Pan 3. okt 2018, 23:45, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 326