Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#290661
Millemis
Vi skal være taknemmelige for der stadig er virksomheder der kan levere up to today
fjernsyn og receiver med de nyeste teknologier, til den dag vi får brug for det. :p
#290676
LG har netop udsendt dette ang lyden på deres 8K display. Her lyder det jo som en Acoustic Surface ligesom Sonys:
LG Display will introduce an 88-inch 8K Crystal Sound OLED (CSO) display with an advanced 3.2.2 channel sound system embedded into the display. The sounds which emanate directly from the panel reach new audio heights, and when combined with Dolby Atmos®, this acoustic innovation enables viewers to experience dynamic sound coming from their top, bottom, left and right. This cutting-edge 8K display brings a whole new level of realism combined with unrivaled picture quality to viewers.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290717
Hermed er det ikke nu vi får surround system et LG tv i to dele, som jeg ser frem til.
Surround opsætninger med Dolby Atmos/ Dolby TrueHD evt. som 'fake' surround sound
finder jeg ikke særligt interessante. Godt der også findes valget, tv + surround receiver,
der giver individuel udskiftnings mulighed. Nu skal der bare implementeres fuldt HDMI
2.1/eARC i begge dele, hvad der er godt på vej.
Af Viggo Helbo
#290719
Peter Pan skrev:Her nok den nemmeste gulvstand at gå til, for
montering af et kommende non b&o TV panel.

Billede
Vedhæftede filer
Hej Peter <br />Jeg skal have monteret et LG 55&quot; C8  på min gulvstand fra mit BV 10-46 (LCD Panel desværre defekt) BV 10-46 med monteringshuller  400x180 passer ikke til LG 55&quot; C8 med VESA 300 x 200. Jeg havde tænkt mig at fastgøre aluminiumsskinner 200x25x4 mm lodret på gulvstandens beslag og derefter påsætte Vægbeslag LP42-44ST - se vedhæftede skærmbillede. Er der måske et bedre forslag?<br />Mit setup i dag er BV 10-46 - BeoLab 2 - 2 stk.  Beolab 8000 - 2 stk. Beolab 6000 - BeoSound 4 med Masterlink. <br />Efter at have læst mange af dine indlæg mener, jeg at det bedste valg vil være B&amp;O's Connection Hub med mulighed for tilslutning af alle mine højtalere og så forbinde LG 55&quot; C8 med ATV 4K, og streame musik via denne? Jeg kan så kun håbe på at B&amp;O's Sound Center vil blive en realitet på et senere tidspunkt? Jeg og måske andre BV 10-46, der er i samme situation vil sikkert sætte stor pris på at høre din mening. <br />Med venlig hilsen / Viggo Helbo
Hej Peter
Jeg skal have monteret et LG 55" C8 på min gulvstand fra mit BV 10-46 (LCD Panel desværre defekt) BV 10-46 med monteringshuller 400x180 passer ikke til LG 55" C8 med VESA 300 x 200. Jeg havde tænkt mig at fastgøre aluminiumsskinner 200x25x4 mm lodret på gulvstandens beslag og derefter påsætte Vægbeslag LP42-44ST - se vedhæftede skærmbillede. Er der måske et bedre forslag?
Mit setup i dag er BV 10-46 - BeoLab 2 - 2 stk. Beolab 8000 - 2 stk. Beolab 6000 - BeoSound 4 med Masterlink.
Efter at have læst mange af dine indlæg mener, jeg at det bedste valg vil være B&O's Connection Hub med mulighed for tilslutning af alle mine højtalere og så forbinde LG 55" C8 med ATV 4K, og streame musik via denne? Jeg kan så kun håbe på at B&O's Sound Center vil blive en realitet på et senere tidspunkt? Jeg og måske andre BV 10-46, der er i samme situation vil sikkert sætte stor pris på at høre din mening.
Med venlig hilsen / Viggo Helbo

Skærmbillede 2019-01-06 kl. 14.07.01.png (173.54 KiB) Vist 1774 gange
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290734
LG Display der har acoustic surface. Dem fra LG Electronics være med lyd i standen.
Tak Torben. Det vil jeg meget gerne bede om en mere forstålig forklaring på.

Hej Viggo Helbo - Jeg vender tilbage til dig.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290738
Hej Viggo Helbo
Kan du vente på at B&O får produceret et eller flere Sound Center, hvor et LG 55 C9/C10 tv
eller et andet tv kan monteres, vil det da være at foretrække. Men ingen siger at det vil ske.

Jeg syntes dit monterings foreslag lyder fint. Med en BeoPlay Connection Hub vil du allene
kunne opnå et R. & L stereo signal, det samme signal i alle de tilluttede aktive BeoLab højttaler.
Har du ikke tidligere haft dine højttaler tilsluttet BV 10-46 som et 4.0 surround setup. ?
Er du kun interesseret i stereo kan du danne dig et overblik på side 2.
Brugeravatar
Af Millemis
#290747
Peter Pan skrev:LG Display der har acoustic surface. Dem fra LG Electronics være med lyd i standen.
LG Display laver skærmene (også til andre).
LG Electronic laver det, vi kender som LG-tv i handlen (inklusivere BV Eclipse-tvdelen).

MM
Senest rettet af Millemis 6. jan 2019, 22:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290750
Tak Millemis - Billede Drøm bare videre.
Med fuldt implementering af eARC i LG-tv og i lyd-standen. Et stk HDMI 2.1 til/fra
LG-tv og lyd-stand. Så er de godt på vej. Lydstyrke regulering.- Korrektion af lip
sync bliver en valgfri mulighed sammen med Dolby Atmos. Samt bedre lydkvalitet,
og meget mere, som helt sikkert vil blive beskrevet i lange baner, når det er på plads.

Men er det 'fake' surround sound, vælge jeg TV efter mange råd på dette forum. :p
En HDMI 2.1/eARC opdateret 5.1.4 surround receiver med pre-out. Egne højttaler
+ de up sound speaker jeg tidligere viste på tråden, de kan stå på de 4 PentaVox.
Så må fruen finde et andet sted til blomsterne :) . ICEpower modulerne ligger
allerede i skabet og venter. <B Viggo Helbo du må godt læse med.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 326