Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#343866
Hej Rudi

Det glæder jeg mig (stadigvæk) til at opleve i fuld aktion :)

P.S.
Hvordan forholder det sig med betjening af eksterne kilder - ATV-boks hhv blurayafspiller - med B&O-fjernbetjeningen?
Da der ikke er HDMI-forbindelse (toslink er til lyd), kan der jo ikke bruges CEC-styring af eventuelle eksterne enheder.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#343875
Man skal nok lige være opmærksom på, at det her drejer sig om to produkter.
Som jeg kan forstå det, er forskellen dog blot, at man med BM7 adapteren også kan dreje tv’t….såfremt det altså er monteret på en BV7-stand.
Noget, der nok vil tiltale en del - der er stadigvæk mange, der ikke ønsker væghængt tv.
Og så er der lige en prisforskel på 500 kr.

Spørgsmål til alle de flittige læsere :p O-O
Vil du give 1995 kr for at kunne betjene dit nye fladskærms-tv med en B&O remote…..måske har du stadigvæk et sæt egnede (Beolab) højtalere?
Henholdsvis vil du give 2495 kr for også at kunne dreje det…..hvis du altså har en stand plus monteringspladen og en BL7-x?


Alternativ-produktet til en Neo TV-boks er Hall Audio’s steamer:
https://hallaudio.com/produkt/traadloe ... -streamer/
Ca 200 kr dyrere - med en noget anden funktionalitet….men stadigvæk med fokus på at kunne tilslutte Beolab-højtalere til et ‘ganske almindeligt’ moderne fladskærms-tv.


MM
#343876
Millemis skrev: 23. jul 2022, 11:06 Hej Rudi

Det glæder jeg mig (stadigvæk) til at opleve i fuld aktion :)

P.S.
Hvordan forholder det sig med betjening af eksterne kilder - ATV-boks hhv blurayafspiller - med B&O-fjernbetjeningen?
Da der ikke er HDMI-forbindelse (toslink er til lyd), kan der jo ikke bruges CEC-styring af eventuelle eksterne enheder.

MM
Hej
Du er meget velkommen til at komme forbi i Herning og få en demo af den omtalte setup.

Før vi igangsatte udviklingen af BM 7 Adapter, så inddrog jeg flere af de erfarne B&O forhandlere (med mange års erfaring).
Deres input var, at 75-80 % af alle Beovision 7 installationer var en stand med en Beolab 7 (eller i nogen tilfælde side-højttalere som Beolab 8000 etc).
Hvis vi kunne lave en løsning, som kunne opgradere dette med et nyt Tv, så ville de fleste være tilfredse. Det har vi forsøgt.

Jeg har selv oplevet, at efter jeg påsatte et TV fra LG, så behøver jeg ikke længere et Apple TV, da LG tv'et har App til det hele. Den har Apple TV app, den har DR app osv.

Vi ved godt, at der findes - måske 10-20 % - som gerne vil have surround sound med flere højttalere og en sub - og det tænker vi også som en fremtidig løsning - en såkaldt Adapter Plus.
Det er dyrt at udvikle - og ender vi meget at skulle implementere mange setup muligheder - ja, så ender vi i samme setup som et B&O Tv. I disse tilfælde er brugerne måske bedre tjent med at købe en Eclipse og lignende.

Vi vil gerne prøve at forstå, hvilke andre funktioner, man kunne ønske sig - eks PUK koder osv. Er der brug for det og i hvilken omfang. Er der andet også ?

Jeg håber vi med nuværende BM 7 Adapter kan tilfredsstille rigtig mange, så de kan få en god oplevelse igen med Beovision 7 systemet
Senest rettet af NeoMesteren-Rudi 24. jul 2022, 07:17, rettet i alt 1 gang.
#343877
Millemis skrev: 23. jul 2022, 21:41 Man skal nok lige være opmærksom på, at det her drejer sig om to produkter.
Som jeg kan forstå det, er forskellen dog blot, at man med BM7 adapteren også kan dreje tv’t….såfremt det altså er monteret på en BV7-stand.
Noget, der nok vil tiltale en del - der er stadigvæk mange, der ikke ønsker væghængt tv.
Og så er der lige en prisforskel på 500 kr.

Spørgsmål til alle de flittige læsere :p O-O
Vil du give 1995 kr for at kunne betjene dit nye fladskærms-tv med en B&O remote…..måske har du stadigvæk et sæt egnede (Beolab) højtalere?
Henholdsvis vil du give 2495 kr for også at kunne dreje det…..hvis du altså har en stand plus monteringspladen og en BL7-x?


Alternativ-produktet til en Neo TV-boks er Hall Audio’s steamer:
https://hallaudio.com/produkt/traadloe ... -streamer/
Ca 200 kr dyrere - med en noget anden funktionalitet….men stadigvæk med fokus på at kunne tilslutte Beolab-højtalere til et ‘ganske almindeligt’ moderne fladskærms-tv.


MM

Hej
Jeg vil gerne tilføje et par kommentarer her.

Det er korrekt, at der er prisforskel på de 2 produkter

Prisen på BM 7 Adapter kan ses her
[link fjernet af moderator]

Prisen på Neo TV kan ses her
[link fjernet af moderator]
Forskellen er - som du omtaler det - styring af Beovision 7 standen (gulvstand, vægholder eller bordstand).
Pris forskellen er elektronikken på printkortet samt interne kabler og stik.

Neo TV er samme kabinet i første version, men allerede i anden version - som produceres i vores produktion i Kina - bliver i et tilpasset kabinet, så man også kan se tydelig forskel på kabinettet.

Både BM 7 Adapter og Neo TV tager det udgangspunkt, at brugeren er B&O bruger. Det betyder, at man ønsker en B&O fjernbetjening til at styre TV, lyd, betjening osv.
Man ønsker ikke at bruge en fjernbetjening til TV'et - eks en LG fjernbetjening.

Hilsen Rudi
#343879
[mention]NeoMesteren-Rudi [/mention] Hvor det passer OK med emnet, så vil jeg gøre opmærksom på, at det ikke er tilladt for forhandlere at reklamere for deres produkter her i Forum. Du er meget velkommen til at deltage i debatten, men vi kan ikke tillade at du linker til egne produkter eller bruger Forum til at promovere produkterne.

Jeg har i første omgang kun fjernet links fra dine indlæg, men teksten i flere af dem er også på grænsen til hvad vi kan tillade ift. din rolle.
Brugeravatar
Af Millemis
#343883
@Torben
Fuld forståelse - det skal ikke være et reklame-forum….der er andre måder at gøre opmærksom på ens produkter på O-O

Og så dog - Rudi tager udgangspunkt i et (eller flere) indlæg her.
Blandt andet et, hvor jeg stiller nogle spørgsmål……som han så forsøger at besvare.

Måske ville det være muligt for jer at lave en test engang?


@Rudi
Jeg kommer gerne - skriver direkte til dig herom.
Du har nok helt ret - det er et/to produkt/er, der tilfredsstiller de allerflestes behov (forudsat at de stadigvæk har BL7/stand osv).

Personligt har jeg ikke i sinde at opgive mit AppleTV….uanset hvad der p.t. måtte være af apps på en given fladskærm.
Min blurayplayer forsvinder heller ikke….det bliver den brugt for meget til.
At det så måske ikke ville være et produkt for mig, betyder dog ingenlunde, at jeg ikke vil kunne anbefale det, hvis jeg oplever, at det gør hvad det er tiltænkt og er stabilt (hvilket jeg nu nok tror).

Mine spørgsmål til læserne var et forsøg på at få en diskussion i gang om behovet/ønsket om et sådant produkt…..og ikke mindst villigheden til at betale for det!
Selv garvede B&O-brugere lader til at være tilfredse med en soundbar - hvis ikke lige de går efter et moderne Beovision eller en Stage.

Moderne soundbar-løsninger inkluderer ofte en mulighed for flerrums-lytning.
Måske ville det være en fremtidig opgave (den bliver nok ikke nem) at få inkluderet en link-mulighed.
Der er mange Beomastere/Beosounds - især hos den ældre generation - der bliver skrottet for tiden.


Hvad så det yngre publikum vil sige til dette, er svært at spå om.
Specielt de unge (i hvert fald de uden kendskab til B&O) vil nok hellere satse på en soundbar-/multirums-løsning a la Sonos.
Jeg ser det hos min søn, der jo ellers er vokset op i et ‘B&O-hjem’.


Det er nok en god løsning for de B&O-secondhand-forhandlere, der findes.
Mon ikke de kunne tilbyde nogle ‘kompletløsninger’!
De sælger ofte til folk, som ‘altid gerne ville have haft’ B&O-tv, men ikke har haft råd til/mulighed for det.


Bare nogle tanker!

MM
#343908
Millemis skrev: 24. jul 2022, 15:13 @Torben
Fuld forståelse - det skal ikke være et reklame-forum….der er andre måder at gøre opmærksom på ens produkter på O-O

Og så dog - Rudi tager udgangspunkt i et (eller flere) indlæg her.
Blandt andet et, hvor jeg stiller nogle spørgsmål……som han så forsøger at besvare.

Måske ville det være muligt for jer at lave en test engang?
Og af samme grund får indlæggene lov at stå, blot uden links. Det er noget andet når Peter graver alverdens dimser frem, da det næppe er betalt promovering.
Brugeravatar
Af Millemis
#343911
Peter Pan skrev: 25. jul 2022, 17:46 Jeg må skuffe dig. Du må drikke dit B&O vand alene. :)
Hvis du nu talte af erfaring, ville jeg tage dig alvorligt 😳

Der serveres skam både rød- og hvidvin samt øl til hapserne bagefter.
Nogle tager sig da også for af retterne dvs drikkevarerne.
Jeg skal køre hjem….så vand er fint.
Åbenbart ikke noget problem for dig (dengang) - måske lod du bare konen køre hjem.

Onde tunger siger iøvrigt, at grunden til B&O’s lave kurs i dag bunder i, at……Peter Pan drak for meget boblevand.

MM
  • 1
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 326