Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#331764
Peter Pan skrev: 5. jun 2021, 20:27 @ MM. Stort set Ca. 50 TV kanaler via YouSee kabelnet, levere Dolby Digital
5.1 audio. Kun DR's tv kanaler levere PCM 2.0. (Analog Dolby Pro Logic 11X).
Jeg abonnerer på Netflix, hvor de film jeg ser, stort set sendes med Dolby
Digital 5.1 audio. Altså har jeg bestent ikke noget at klage over, og syntes
ikke jeg mangler god surround 5.1 lyd, hvad der er vigtigt for mig når vi taler TV.
Jeg skriver jo også, at det sagtens kan bruges.

Det er dog nok ikke mange, der sidder og glor på de 50 kanaler fra Yousee’s kabelnet.......og alt andet lige er det hårdt komprimerede DD-signal rimeligt forældet.
(Du foretrækker måske også MP3-kodning af musikfiler fremfor tabsfri FLAC) ?

Når man har muligheden (fra Netflix) at få lyd som Dolby Digital Plus, hvorfor så ikke benytte det....når nu man har et rimeligt godt 5.1-setup!
Så vidt jeg husker det, benytter du stadigvæk et ATV3 - og lur mig om ikke det kun understøtter Dolby Digital og ikke Dolby Digital Plus....så der er jo ingen anden mulighed (for dig).

Men fint, at du er tilfreds og ikke har noget at klage over......der er jo også rigtigt mange, der nøjes med at købe DVD’er (i stedet for Bluray-skiver)....hvis de da overhovedet bruger fysiske medier.
Og de fleste der benytter sig af Yousee’s kanaler i kabelnettet, er nok rimeligt ligeglade med lydkvalitet.

MM
#331769
Nej, min Avant 55” MK1 leverer alt det, jeg forventer at den skal kunne.......naturligvis i samspil med resten af setup’et.
Jeg ved ikke, hvad jeg skulle bruge et LG Signature Rollable til..........udover at sælge det, hvis jeg havde det. Det kunne vel lige række til en BV Eclipse 65” og et sæt BL28.

Min pointe var bare, at Dolby Digital er et gammelt lydformat....der findes bedre nu om dage.

MM
#331787
Hvad er: ‘to x mono-mix’ ?

Stereoparring betyder, at den ene spiller højre kanal og den anden venstre....hvilket sat op med ens lydstyrke i begge og med lytteren i sweetspottet giver et stereo-lydbillede.

Så mon ikke de gør det rigtigt, når de engang gør det.

MM
#331804
Hvad var så det der ‘to x mono-mix’ .....som du nævnte i dit indlæg?
Hvis du mente, at begge spiller et 2-kanalsignal- aka stereo-signal, som så bliver gengivet, som det du ynder at kalde et mono signal....så er dette da allerede muligt nu.
Man spiller til den ene og joiner på den anden.

Mit spørgsmål er dog, om stereoparring (Speaker Linking) af to BS Level giver mening i almindelig brug - det er en højtaler, der er optimeret til at give 360˚ lyd og oven i købet er lanceret som et bærbart lydsystem med indbygget batteri.
(Det er selvfølgelig ganske fint for B&O og for forhandlerne, hvis folk køber en ekstra BS Level :p )

Det vil dog nok give langt mere mening at stereoparre to BS Balance.
Det er en højtaler, der har beamforming-teknologi indbygget, hvilket gør det muligt at den leverer retningsbestemt lyd og at den også kan sættes til at spille bredere efter behov.
Det er noget af det samme som, man kender fra BL28’erne.

Men mon ikke også vi kommer til at se samme opdatering dér - de er jo også bygget på Mozart-platformen ligesom Level.

MM
#331860
? Bedste opladnings værdier - - -

Aukey's Swift 18W PD-oplader er en enkel og billig strømadapter, der leverer store resultater.
Det understøtter 18W opladning via PD, hvilket betyder, at du kan oplade din iPhone til 50%
på bare en halv time. - Click here.

Steven Winkelman May 25, 2021.
Vi kørte en sammenligningstest mellem 2-i-1 trådløs opladningsstativ og Apples 20W USB-C
opladningsadapter for at se, hvor meget hurtigere vores iPhone 12 ville oplade, når den blev
direkte tilsluttet en stikkontakt. Med et udtømt batteri tog det 57 minutter at ramme 50% -
mærket og 3 timer, 42 minutter at genoplade. Med Apples 20W-oplader sprang vores batteri
opladningstid til 50% på 28 minutter og blev fuldt genopladet på 1 time og 50 minutter. O-O
#331891
@Peter Pan
Når du så engang er færdig med at oplade din ‘nye’ iPhone, kunne du jo bruge den til at Airplay’e musik fra Apple Music i lossless kvalitet…..hvis du altså er villig til at betale for det :)
iPhone -> AppleTV3 -> BV7-40 -> Penta ICE-Vox.

MM
  • 1
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 326