Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#342345
Nesta skrev: 5. maj 2022, 23:58
Tak for svar Millemis.

Grunden til at jeg gerne vil beholde mit BS5 er, at jeg godt kan lide tanken om at gå hen og "sætte en cd på" anlægget eller fysisk tænde for radioen. Mit BS5 kan jo egentlig ikke noget, som en Core også kan. Men jeg er bare rigtig glad for det anlæg, og vil gerne have muligheden for at sende lyden fra BS5 rundt i hjemmet vha Bang & Olufsen Multirum.
Det er derfor jeg har forsøgt at lave et setup, hvor mit BS5 er koblet til Core'en (Så det bliver muligt?).

Samtidig vil jeg gerne bruge mine hovedhøjtalere til både musik og billede. Det er derfor jeg tænker at Almando'en er en løsning ellers er det jo noget nemmere bare at bruge masterlink mellem tv og anlæg og koble Core'en til via Behringer, som du foreslår.

Jeg er egentlig glad for mit BV10, men drømmer om et Eclipse (men det er lidt dyrt, synes jeg). Jeg havde nok allerede købt et Contour, hvis man kunne koble flere højtalere til det, så det ender måske med et brugt Eclipse, når BV10 ikke kan mere.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad NL/ML converteren kan. Jeg er med på at den f.eks. kan bruges mellem et Beovision 14 og min Beosound 5, men i mit setup med et gammelt masterlink tv og et gammelt masterlink produkt, som Beosound 5 kan den vel ikke rigtig bruges til noget?

Ved du om jeg kan bruge min Core til at distribuere lyd fra mit BS5 rundt i huset?

Jeg har lavet en tegning med Multirum med Beovision 10 og et "drømme" setup med Eclipse.

Forstår jeg dig ret….’sætte en CD på’ = du har en ripper/cd-drev tilsluttet til BS5?
Hvis ikke, så mener du vel at vælge et album og høre det!
Det gør jeg principielt altid med min Essence MK2 - det er vel blot et spørgsmål om den slags selvdiciplin, der skal til, hvis man vil undgå lytning via diverse tilfældige eller foruddefinerede playlister.
At starte en radiostation via en Core er nemt - det allernemmeste er at bruge en af de fire ‘Mitvalg-knapper’ til en valgfri radiostation.

Jeg anerkender, at den Almando-boks giver nogle muligheder.
Personligt mener jeg, at forudsætningen for et godt B&O-setup, er enkeltheden i betjeningen - f.eks via fjernbetjeningen.
Selvfølgelig kan du bruge en Powerlink-udgang til at køre lyden over i line-indgangen på en Core.
Men du (og eventuelle andre brugere) skal huske på, at lydstyrken dér skal stå på et konstant højt niveau og ikke må ændres….lydreguleringen skal foregå via Core’n hhv de NL-højtalere, du måtte have i andre rum.
Og du kan ikke aktivere BS5’s kilder på anden måde end via selve BS5.
Du skal bruge to forskellige fjernbetjeninger (Beo4 hhv nærbetjening af BS5 og Beoremote One/BT hhv app til Core), hvilket i det daglige kan gå hen og blive bøvlet
Noget, som for mig vil være en dealbreaker.
Som skrevet….muligt, men uden anbefaling fra min side!

Her er det at NL/ML Converteren kommer ind - den er netop skabt for at man skal kunne sende lyd rundt (fra et ML-produkt hhv den anden vej fra et NL-produkt OG fjernbetjene det fra dér, hvor man lytter.

Se her: https://bangolufsenassistentgohe.blob.c ... _sheet.pdf

Du kan sagtens bruge en NL/ML Converter til at forbinde ML-produkterne (BV10/BS5) med diverse NL-produkter….det er det den er til.
Hvordan setup’et betjenes afhænger af hvordan konverteren konfigureres.

Tænker du længere frem (med f.eks en Eclipse i stedet for BV10 og diverse NL-højtalerløsninger som linkrum) bliver setup’et ret enkelt vha konverteren.
Jeg forstår godt, at du vil beholde BS5’eren - specielt hvis der er en cd-ripper/-afspiller dertil.
I det tilfælde vil det nemmeste være at tilslutte pladespilleren via BS5/USB/Behringer-boksen…..under forudsætning af at der ikke er en cd-ripper på den. Ellers kunne Core’ns line-indgang fint bruges hertil.


Vær dog opmærksom på, at konfigurationen af NL/ML Konverteren kræver lidt indsigt/at man beskæftiger sig med dens muligheder - i dens storhedstid var det oftest en B&O-tekniker, der installerede den.

P.S.
Skulle du beslutte dig for en Almando-løsning, ville det være fint, hvis du beskrev dine erfaringer med den her på tråden.


MM
#342449
BANG & OLUFSEN.

I en begrænset periode kan du spare 7.500 kr.* på alle vores Beolab 28 højttaler designs.
Kampagnen gælder ved køb af alle typer af Beolab 28-sæt og er gyldigt indtil den 20. maj 2022.

Placer Beolab 28 hvor som helst i hjemmet, stream alt, når det passer dig, og få kraftfuld lyd i
studiekvalitet, der automatisk tilpasser sig rummet. Og så kommer den med et magisk touch:
Lameller, der elegant åbner, når højttalerne tændes.

*Kampagnen gælder ved køb af enhver variant af Beolab 28 (sælges kun i sæt). Gyldigt fra 11.
april 2022 - 20. maj 2022 i deltagende Bang & Olufsen butikker og så længe lager haves.
Kan ikke kombineres med andre kampagner. - Læs her.

Billede
#342491
BANG & OLUFSEN.

Billede
Sidste chance !

Som en særlig gæst er du inviteret til vores butik for at nyde godt
af det tidsbegrænsede Private Sale, der giver dig eksklusiv adgang
til særlige priser på udvalgte Bang & Olufsen produkter.

Private Sale slutter den 16. maj, eller så længe lager haves.
Så skynd dig ned i butikken. Vi ser frem til at byde dig velkommen.
Af sd2100
#342496
Peter Pan skrev: 16. maj 2022, 08:28 Billede
Onkyo var en tilfredsstillende del af mit setup i 2005. :)

Maj 2022. Onkyo er gået konkurs. Onkyo blev grundlagt i 1946. - Læs her.
Det er altid lidt øv, når gamle hæderkronede virksomheder går konkurs. Her er et lille sitat fra rec.dk:
"Selskabets konkurs er blevet beskyldt for dets manglende evne til at tilpasse sig det hurtigt skiftende audiomarked, som i stigende grad er softwarebaseret og drejer sig om streaming af musik i stedet for at lytte til den på fysiske formater som cd’er."
Godt, at det lykkedes B&O at omstille sig.
  • 1
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 326