Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#323108
jsj skrev:Godt med grej på det “billede” Peter, ved at du har lavet en del poster omkring tilslutning af bl ht, kan bare ikke huske om det er herinde eller på recordere....? Spørger fordi jeg skal selv trække kablerne fra bl3 (surround) og fra bl9 (fronter) og de skal så tilsluttes Harmony sound centeret. Men er i tvivl om jeg skal vælge at trække cat 7 kabler fra bl 3/ 9 og direkte i soundcenteret, det kræver så en adapter mellem bl 3/ 9 og cat7 kablet.... eller om jeg skal vælge at lave/ trække et powerlinkkabel, som så kræver en adapter i soundcenteret...hvad er “bedst”

Hej jsj. Det tør jeg ikke afgører. Jeg ser en del vælger Cat 7 kabler. Eller dette.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#323126
Hej jsj,

der er ikke nogen umiddelbar grund til at bruge et CAT7-kabel til det formål.
Vigtigt er jo blot, at PL-kablerne har det rigtige stik i den ende hvor Harmony’en er = et RJ45 med en god skærm på.
Mon ikke det nemmeste vil være at bruge et adapterstykke ved SoundCenteret - det er vel nemmest at skjule dér.....i hvert fald når vi snakker om BL3-tilslutningerne.

Jeg tænker, at du måske allerede har kablerne!
Det er i og for sig også noget, man kan klare selv - endda uden værktøj - hvis man får fat i de korrekte stik.
Eller du kunne i stedet få din forhandlers tekniker til at patche et RJ45-stik på og så samtidigt korte kablerne af, så er ikke er for meget overskud.

Har du slet ikke nogle kabler nu, ville det nok være smartest at få dem lavet passende, når nu du har gang i en handel. Eller bare købe dem færdige med DIN-stik i den ene ende og RJ45 i den anden.

603ED4E1-E62C-40DF-8DF9-D437D3B418D9.jpeg
603ED4E1-E62C-40DF-8DF9-D437D3B418D9.jpeg (661.84 KiB) Vist 2494 gange

MM
Af jsj
#323153
Millemis skrev:Hej jsj,

der er ikke nogen umiddelbar grund til at bruge et CAT7-kabel til det formål.
Vigtigt er jo blot, at PL-kablerne har det rigtige stik i den ende hvor Harmony’en er = et RJ45 med en god skærm på.
Mon ikke det nemmeste vil være at bruge et adapterstykke ved SoundCenteret - det er vel nemmest at skjule dér.....i hvert fald når vi snakker om BL3-tilslutningerne.

Jeg tænker, at du måske allerede har kablerne!
Det er i og for sig også noget, man kan klare selv - endda uden værktøj - hvis man får fat i de korrekte stik.
Eller du kunne i stedet få din forhandlers tekniker til at patche et RJ45-stik på og så samtidigt korte kablerne af, så er ikke er for meget overskud.

Har du slet ikke nogle kabler nu, ville det nok være smartest at få dem lavet passende, når nu du har gang i en handel. Eller bare købe dem færdige med DIN-stik i den ene ende og RJ45 i den anden.

603ED4E1-E62C-40DF-8DF9-D437D3B418D9.jpeg

MM
BilledeBillede- takker MM, jeg har ikke kablerne endnu.
Havde måske nok regnet med at købe nogle færdige rj45/pl kabler, men de kan ikke gå igennem mine tomrørBillede.
Men, enten tar jeg og trækker kabler, cat7 el pl,igennem og monterer rj45 stik i begge ender, og bruger en adapter til bl 3/9, som er samlet, for som jeg forstår det,rundt omkring, så skal det pl stik til bl3/9 loddes på, og cat 7 kablet er med alu skærm=ingen lodning.
Den tegning du har vedhæftet er jo fantastisk, men der kræves stadig en adapter ved bl 3/9 .
Tror godt jeg kan skjule den rj45-pl adapter i/bagved bl3......
Fedt at I vil hjælpe, både dig og Peter, meget påskønnet Billede
Af jsj
#323155
Peter Pan skrev:Billede
Hej Peter
Takker for diagram, det er måske nok den vej jeg skal gå, hvis ikke der er en skærm/stel i pl kablet som skal loddes på...
Brugeravatar
Af Millemis
#323160
@jsj
Husk lige på, at et CAT7-kabel er ret stift - du skal jo nok ha’ flere trukket igennem samme rør.
Hvorfor ikke bare bruge de anbefalede PowerLink-kabler.

Jeg havde nok selv trukket kablerne og så ladet en B&O-tekniker patche RJ45-stik på i begge ender.
Så er du fremtidsikret....og han borger for at det er gjordt korrekt.
Et adapterstykke RJ45 til DIN/PL kan sagtens gemmes i 9’erne og - som du skriver - også bag ved 3’erne.

MM
#323220
Navnene på de næste LG OLED TV:
LG har løftet sløret for hvad der kommer efter X-navngivningen af OLED TV. LG udkommer med nye OLED TV i 2021, og nu har de løftet sløret for navngivningen. Det var i 2016 at LG begyndte at navngive deres OLED TV med to tegn. Modellerne det år kom til at hedde B6, C6, G6 og E6. Med den navngivning er det også let at se hvilken årgang sådan et TV er. En LG OLED C7 er fra 2017, et E8 er fra 2018 osv. Her i 2020 kom modellerne så til at hedde X for 10.
Eksempelvis LG OLED CX.- LG OLED GX.

LG fortsætter den navngivning i 2021, men starter forfra. Så modellerne til næste år vil hedde 1. Som LG OLED C1 osv. Hvilke modelserier de planlægger med næste er der ikke kommet nyt om. De nye modeller LG OLED TV ventes præsenteret i forbindelse med CES-udstillingen til januar, der grundet corona denne gang bliver en ren virtuel udstilling.

Af Lars Ladingkær.
#323402
Billede
Smag og behag.

Billede
AV Amplfier to LG's TV.
Det er positivt at B&O har gjort det godt i så mange år. Det betyder jo
der er masser af brugt AV grej at vælge imellem der ude. Jeg ser
gerne 'nørderier' med formålet, at få glæde af de ældre B&O klenodier.
Af Gobbe
#323412
Beovision 7-40 motordrejesokkel virker ikke efter flytning. Alle stik og kabler ER forbundet korrekt. Ved at trykke på Beo 4 "List" knappen fremkommer "Stand" men standen drejer ikke. Man plejer også i TV'ets Opsætningsmenu at kunne fremsøge et punkt som hedder "Drejesokkelposition" og dette menu punkt er forsvundet ?. Kan nogen hjælpe ???
Af Gobbe
#323418
Gobbe skrev: 29. nov 2020, 13:51 Beovision 7-40 motordrejesokkel virker ikke efter flytning. Alle stik og kabler ER forbundet korrekt. Ved at trykke på Beo 4 "List" knappen fremkommer "Stand" men standen drejer ikke. Man plejer også i TV'ets Opsætningsmenu at kunne fremsøge et punkt som hedder "Drejesokkelposition" og dette menu punkt er forsvundet ?. Kan nogen hjælpe ???
Problemt løst !!!!!!
Jeg tog strømmen fra TV'et og ventede 5 min, tændte igen og menupunktet var kommet tilbage :-)
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 326