Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#289665
BEOPLAY S8 UPDATE:
NU arbejder den med næsten alle tv'er og digitale musekilder.

Tryk her.
Mikipidia skrev:Den "nye" Connection Hub er også hvad John fra B & O of Manchester
bruger til at forbinde LG c8 77 "til deres bl17 i showroom. Fungerer godt
og skal opgraderes i den næste itteration (fas) med den fremtidige HDMI
standard, og en ekstra PowerLink port, hvis B&O ønsker at gå den vej.
Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#289675
millemis skrev:Og hvor er det lige centerhøjtaleren skal være....og hvordan tilsluttes den?
Beslag til Center højttaler.
Billede
Næste år vil LG tv allerede kunne behandle Dolby Atmos internt. Så skal du
bare sende signalet til BL 7- 6 via kabel. Til nyere Beolab via WiSA eller kabler.
Brugeravatar
Af Millemis
#289684
Peter Pan skrev: Næste år vil LG tv allerede kunne behandle Dolby Atmos internt. Så skal du
bare sende signalet til BL 7- 6 via kabel. Til nyere Beolab via WiSA eller kabler.
Hvilket kabel er det så lige?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#289697
@ Millemis
Du regner vel med dit BV Avant anno 2014 holder din tid ud, så det få du
ikke brug for at vide. Millemis, jeg ved godt du ikke gad at læse de indlæg,
der handlede om HDMI 2.1 / eARC, da det jo ikke er noget DU får brug for.

For andre: Lydstyrke regulering og korrektion af lip sync (synkronisering mellem
tv billede og audio på tv) bliver en valgfri mulighed sammen med Dolby Atmos via
HDMI 2.1 - eARC på udvalgte LG TV modeller, på et tidspunkt i nær fremtid. Så
bliver der ikke brug for de B&O tilkøb Stb foreslår, men kun evt. deres gulvstand.
Det bliver stort. Jeg håber virkeligt det også bliver sådan, og det ikke kun er noget
de skriver.
Af teamet
#289700
Peter Pan skrev:BEOPLAY S8 UPDATE:
NU arbejder den med næsten alle tv'er og digitale musekilder.
Min har fungeret godt i mit setup, men den har en kedelig fejl hvor den pludselig skruer helt op eller ned for lyden. Jeg har testet diverse IR inputs, og det er dimsen selv som gør det. Så en opdatering ville være lækkert nok.

Er det en opdatering man selv kan installere?

Ellers ryger den ind som reklamation..

I øvrigt tak til Torben, som anbefalede den til mig :-)
Af teamet
#289705
Jeg kunne måske også godt savne, at man kunne skrue lidt op for bassen (beolab 2) - den er lidt undertonet fra fabrikken, tror jeg. Kan man på nogen måde det? (udover knappen bag på beolab'en, selvfølgelig)
Brugeravatar
Af Peter Pan
#289755
HDMI/ARC f.eks med LG C8:

Billede

Når jeg stadig er glad for mit BV 7 skyldes det integration / Beo4. Billede kvaliteten er stadig
ok for mig, så bedre billede kvalitet løber jeg ikke efter pt.. Når jeg streamer en film fra Netflix
sendes de fleste film i AC3 / 5.1 surround, som BV 7 håndtere fint. Så pt. oplever jeg billede
og lyd og enkelt betjening, som jeg altid har værdsat med BeoVision 7- 40'' versionen Mk III.

Nu ved vi så der ikke kommer flere nye BeoVision TV via B&O, det er slut, og hvad så ? -

Vi skriver side op og side ned, om div. kommende tv og lyd muligheder, og det bliver jeg ved
med, fordi jeg syntes det er interessant at følge med i. Mon ikke det også er interessant for
andre, der følge med i tv/lyd udviklingen via et HiFi forum.

Personligt tager først mit valg om et nyt tv, når mit BV 7 ikke kan mere. Jeg vil overbevises om,
i den grad det er muligt, at mit efterfølgende TV kan levere lyd og billede kvalitet, i de nyeste
standarter via moderne elektroniske systemer, som virker bare nogenlunde langtids sikrede,
samt en enkelt måde at fjernbetjene udstyret på. Hvad det så bliver for et TV/ med mere, må
fremtiden vise.
#289756
Nu har jeg ikke selv B&O, så jeg sætter mig ikke så meget ind i det, men når jeg fra tid til anden lige nysgerrigt skimmer den her tråd, så tænker jeg da også at det skal jeg heller aldrig have.

Det er måske fordi jeg ikke følger fast med i tråden at jeg ikke forstår det, men når jeg ser de her debatter og skemaer over hvordan tingene skal/kan forbindes så tænker jeg “hold nu kæft en gang uoverskueligt juks”

Det ligner og lyder jo fandme som om at man skal have en elektronik-ingeniøruddannelse, med en Ph.D-overbygning for at få de her systemer til at spille sammen, og sammenkoblinger, ukkorante kabler, samlinger og fiksfakserier for bare at se et billede og få noget lyd ud, som alle andre systemer klarer dejligt plug’n’play.

Igen, jeg kan måske bare ikke overskue jeres skriverier... måske er det simpelt nok? ;;)
Senest rettet af Martin Sjøstrand 26. dec 2018, 11:49, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 326