Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#328639
Dette er et emne vi tidligere har haft oppe på denne tråd.

jabell skriver Marts 2021. Hej. Jeg ville dele min skuffende oplevelse med min netop købte WiSA SoundSend-sender.

Baggrund:
Jeg bruger i øjeblikket et par BL20'er som et 2.0-system med et ikke-B & O-tv. For at oprette en trådløs forbindelse brugte jeg tidligere en sender 1, der var tilsluttet en Celadon USB IR-modtager (RCV3000) til lydstyring - ingen kerne nødvendig. TL1 + IR-modtageren kunne dog ikke afkode Dolby Digital / Atmos. Det var denne grund, der fik mig til at købe SoundSend, da den kan afkode de førnævnte lydformater. Hvorfor købe $ 15.000 højttalere,
hvis du ikke kan nyde Dolby Digital.

Erfaring:
Jeg modtog min nye SoundSend i eftermiddags. Opsætningen var let nok: Sæt den simpelthen i HDMI ARC-porten og downloadede appen. TV'et genkendte automatisk SoundSend og standardiserede det som den primære lydoutput. Tv'et aktiverede også Anynet +, så jeg kunne bruge mit fjernsyns fjernbetjening til lydstyrke - dejligt! Derfra var SoundSend-opsætningen ret let.
Jeg trykkede på reset-knapperne på BL20'erne for at få dem til parringstilstand, og SoundSend genkendte dem hurtigt. Jeg konfigurerede højttalerplaceringen i appen, og jeg var færdig! Jeg besluttede at køre tv'et non-stop i cirka 5 timer for at teste synkroniserings- eller signalproblemer.

Jeg testede flere kilder:

1. Kabelboks: ATT U-vers
Dette var den første kilde, jeg prøvede. Det var vidunderligt i de første 45 minutter eller der omkring. Så pludselig slukkede BL20'erne i ca. 3 sekunder og tændte derefter igen, lige midt i filmen. Dette fortsatte med at ske cirka en gang hvert 45. minut - 1 time. Omkring halvdelen af ​​tiden skete dette, da højttalerne tændte igen, nogle gange ville kun EN højttaler fortsætte med at spille ... selvom den anden højttaler var tændt. Når dette skete, skulle jeg ændre lydoutputtet til at bruge de interne tv-højttalere og derefter tilbage til ARC (SoundSend) igen. Dette løste normalt problemet, men andre gange gjorde det ikke, og jeg blev nødt til at slukke for TV'et og tænde det igen. Dette er en meget frustrerende oplevelse og ikke acceptabel.

2. Native apps på mit Smart TV: Disney +
Når der vises indhold, afspilles kun 1 højttaler lyd. Den anden højttaler forblev tændt, men ingen lyd ville komme ud. Jeg kunne ikke løse dette problem.

3. Apple Airplay
Dette er langt det mest frustrerende problem, især da musik er det, jeg bruger højttalerne mest til. Mit Smart TV har Airplay indbygget, så jeg regnede med, at jeg ikke ville have nogen problemer med at streame musik. Nå, jeg ved ikke, hvorfor dette sker, men når jeg først har oprettet forbindelse til tv'et via Airplay, og lige når jeg trykker på "play" -knappen på min Apple Music-app på min iPhone, slukkes begge BL20'ere med det samme og tændes straks igen igen, alt inden for 2 sekunder, og fortsæt derefter med at afspille sangen, som om intet skete. Når jeg først vælger at vælge en anden sang, der skal afspilles, sker det samme igen. Så jeg savner i det væsentlige de første 2 sekunder af hver sang, som jeg forsøger at afspille, for ikke at nævne min bekymring over mulig langvarig skade, som dette kan forårsage for højttalerne.

Så medmindre nogen har nogen løsninger, vil jeg sandsynligvis returnere SoundSend -sender,
og vende tilbage til Transmitter 1 / IR-modtager kombinationen. Jeg håber nogen finder disse
oplysninger nyttige. Måske er dette bare en engangs foreteelse (defekt SoundSend måske ?)
Men anmeldelserne af SoundSend -sender i Apple App Store siger noget andet.

Flatpanels - WiSA SoundSend nyhed. - Tryk her.

Wisaassociation.org. WiSA SoundSend - Tryk her.
#328913
Billede
2 x 500 Watt ASP ICEpower moduler, købt færdigt monteret som stereo forstærker,
for mine Passive BeoVox Penta som er front højttaler i mit 5,1 setup. De har leveret
lyd hver dag siden April 2005, og har kun været uden strøm når vi har været på ferie.
Så klart, jeg er ICEpower fan. <B



Nyt fra ICEpower.dk 2021. - Tryk her.
Brugeravatar
Af Millemis
#328983
‘Bang & Olufsen bør opdatere f.eks BeoSound 4 til et digitalt stereoanlæg’.

Hvad skal det kunne?
FM-radio vel næppe - afspilning fra SD-kort ej heller.
CD-spillen kan man jo bruge - dvs nogle kan.
Er det måske bare fordi det ser pænt ud eller?

Hele menuføringen og knapløsningerne er lavet til at betjene de kilder, det nu engang har.
Netradio/Netmusic-mulighederne var tiltænkt forbindelsen til en computer med BeoLink PC 2 eller BeoPort i setup’et.

Så bliver vel blot Aux/AirportExpress-muligheden det eneste, der er tilbage........og det kan jo også gøres på mange andre forskellige måder.


Men ok - har man allerede et BS4 og måske endda stadigvæk ML i huset, er det da en god ide med den APE.
Blot skal man huske, at de fleste BL3500/2000 ikke understøtter A.Aux-kommandoen - som kræver en ret høj SW installeret dér.

MM
#328996
Billede
2014. Dolby Laboratories introducerede Dolby Atmos ® og senere udvides denne
teknologi også til Sound Bar produkter. Nu udvikles aktiveret højttaler (DAES)
teknologi til hjemmebiograf systemer. 3D surround sound teknologi til TV'er ved
hjælp af akustik simulering. 'DAES-teknologi til tv'er skubber grænserne for hvad
der er muligt for fordybende hjemme lyd teknologi.? ' - Læs her.

360° 3D sound, er jo én mulighed. Jeg må vist søge længe for at finde film med
Dolby Atmos 3D lyd, på mit Netflix / Viaplay abonnement. Men finder masser af
film titler med Dolby Digital lyd, som jeg har stor glæde af da mit tv's surround
dekoder / processer understøtter dette lydformat.

Billede
Click here.
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 326