Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#292280
Nå, så var der svar fra LGs R&D-afdeling (desværre), men det var som forventet.
Yes, this R9 has great sound by itself. However, LG WiSA Ready TV supports external WiSA speakers only. So, when TV is set to WiSA speakers output, TV speaker will be muted and cannot be used as mix and match.

As for setup, once WiSA speaker set is detected, you can see the list of speakers as shown in the image below.
***(Billede magen til mit hvor jeg viser WISA-forbindelsen i TVets menu)***
And, you can assign them L/R/C/LS/RS/LFE channel by playing test audio from each speaker.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292292
Ja så må vi jo finde en anden måde at få center lyd på, hvis det bliver aktuelt en dag.

Byg lydsystemet til dine drømme. WiSA Certified og WiSA Ready-komponenter for at begynde at opbygge din lydoplevelse. HER mangler Bang & Olufsen så en WiSA kompatibel center højttaler.
Brugeravatar
Af Millemis
#292305
Torben Rasmussen skrev:Nå, så var der svar fra LGs R&D-afdeling (desværre), men det var som forventet.
Tak for at din indsats!
Det ville da også have undret mig meget, hvis svaret havde været anderledes end som sådan.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#292306
Peter Pan skrev:Ja så må vi jo finde en anden måde at få center lyd på, hvis det bliver aktuelt en dag.
Så brast den drøm om et større tv i den Panske stue O_O
Du må have gang i målebåndet og se, hvad fruen tillader O-O

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292314
@ millemis. Nu var det mere for at B&O kan få solgt nogle højttaler. Mig behøver du ikke at tænke på, jeg får nok nørdet noget sammen af det jeg har, den dag det bliver nødvendigt. 8-)
Senest rettet af Peter Pan 2. feb 2019, 09:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292327
Jeg tænker på, at Dolby Atmos er et modefænomen som 3D. Det er muligvis en kortvarig fornøjelse før denne Dolby Atmos processorer der ligger i et dyrt LG R rulle tv, bliver afløst af et nyt Dolby lyd system. Fruen og jeg er enige om grundet vores indretning, på et tidspunkt at køber en rulle tv version. Helst i 55" hvad der nok også bliver muligt en dag. Så gør det ikke noget hvis Surround lyd skal en tur frem eller tilbage gennem en Surround Receiver's processor. Naturligvis har Receiveren HDMI 2.1 / eARC tilslutning, som LG's 2019 tv versioner har nu. En helt ny teknologi, der kan give helt nye muligheder vi ikke har mulighed for at forudse.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292383
Hvis Bang & Olufsen tror på Dolby Atmos, mangler at levere en WiSA kompatibel
all-in-one modeller. Med opad spillende enheder på højttalerens øverste flade, som
formidler lyd mod loftet fra i Dolby Atmos lydspor.

Billede
Men det bliver jo nok kun til -

Billede
Senest rettet af Peter Pan 4. feb 2019, 09:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292388
Billede
Hvor en HDMI Lyd extractor kan være en fordel:
Hvis du skulle bruge konverteren til at foder et 7.1-kanals signal til en AV-modtager
eller surround-lydforstærker. Nogle HDTV'er downconvert multichannel soundtracks
til stereo som standard, når de leveres over en optisk digital forbindelse. Med en
HDMI-lydextractor kan du omgå denne begrænsning ved at dirigere 7.1-lydsignalet
direkte fra f.eks din Apple TV 4K-boks til en optisk digital indgang på en surround-
forstærker.
Brugeravatar
Af Millemis
#292395
f.eks din Apple TV 4K-boks til en optisk digital indgang på en surround-
forstærker.

Jamen har ‘surround-forstærkere’ da ikke haft HDMI-indgange (og -udgange) i mange, mange år efterhånden?
Det samme gælder vel for tv’ene!

MM
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 326