Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#338609
Måske er du bedre til russisk end jeg er!
Men så vidt jeg kan se på den video, drejer det sig vel om 2021……
…….måske er det en julegave-reklamevideo - og det er jo for sent for denne gang.

MM
#338671
Afgifter: Moms - Told - Importgebyr, på vare sendt fra England til Danmark efter England
er gået ud af EU ?. Hvad betyder det prismæssig for os i DK. F.eks at købe vare fra
Steve Marriott. - www.soundsheavenly.com i 2022.

Jeg læser under toldregler ved import for private:
Hvad enten din vare bliver sendt med PostNord eller med en anden transportør, er det
transportørens forpligtigelse at angive varens værdi til Toldstyrelsen. Transportøren sørger
for at opkræve moms og told hos dig, og betale den til Toldstyrelsen. Alle transportører
tager sig betalt for denne ydelse. Hos PostNord er prisen 160 kr. uanset varens pris.

Hvad er jeres oplevelser ind til nu. ?
#338684
Martin skriver - Sådan er reglerne, og de bliver fulgt.

Nogle transportører tager et (endnu højere) gebyr, de selv har fastsat.

På Ebay osv. sælger jeg ikke til UK længere.
Årsagen er, at Ebay kræver, at man giver køberen mulighed for at fortryde købet, uanset
årsag, - selv efter levering, og så skal man betale dansk moms, importgebyr osv. for at få
varen tilbage til Danmark.

Det har flere UK'ere fundet ud af, og så spiller de på, at det ofte vil blive for dyrt for sælgeren
at modtage varen retur, - men sælger skal stadig refundere køberen, inklusive forsendelses
omkostningerne både frem og tilbage (og Ebay kræver fuld sporbarhed på returforsendelser,
så det alene bliver ofte dyrt). Resultatet bliver, at køber får alle sine penge tilbage og kan
beholde varen.

Jeg køber heller intet fra UK længere.
Det gjorde jeg i stort omfang tidligere, fordi portoen ofte var billigere end fra Danmark.

Varer fra Steve og andre i UK bliver uattraktive - ikke blot for danskere, men for potentielle
købere i de fleste EU-lande. Med en virksomhed som Steves, ville jeg nok overveje at flytte
til EU - som minimum lageret, så forsendelse sker indenfor EU.

Det er en skam for mange virksomheder i UK, men det var jo det, flertallet i UK stemte for.

Martin.
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 326