Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#277563
Millemis skrev:Er et BV10 så et klassisk B&O-produkt ? Måske....nej,
helt sikkert ja, det er. Men panelet holdt ikke mere end 6 år alligevel.
Jeg husker da også problemer med ‘visse’ af BV7’erne.
BeoVision 10 (BeoSystem 3). Min svigersøn's BV10 har nu kørt i 8 år, uden problemer. Såee.

Vedrørende evt. BeoVision 7 problemer - har der ikke været mange fejl på de dele som
Bang & Olufsen producerede. Det der har fået BV 7 til at gå ned, har været Samsungs
paneler. På panelet sidder noget elektronik i en hullet stål boks, som jeg mener Samsung
også levere. Når den står af, ses hvide/grønde/røde tværgående striber på skærmen. Denne
fejl kan ikke afhjælpes, da der ikke findes flere Samsung paneler/reservedele at bytte med.
Brugeravatar
Af Millemis
#277565
Ja, men der er så nogle, der har problemer - BV10-46 er berygtet.
BeoVision 7 - nå, det er så ikke et ‘B&O kvalitets produkt’ - det er bare noget Samsung i en pæn indpakning 8-)

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277568
Billede
Billede

Dette er Samsungs del af BeoVision. 7-40 MK III.

Millemis. Gæt så af hvem, og hvor resten af BV 7-40 MK III. blev peoduceret.
Nok derfor mit TV stadig virker fint. :)
Brugeravatar
Af Millemis
#277570
Med ‘produceret’ mener du vel ‘skruet sammen’.
Det er åbenbart vigtigt for dig, at samlebåndene stod i Struer.
For mig er det vigtigt, hvor konceptet, ideerne til et produkt og løsningerne, der gør det unikt, er opstået.
Og det er nu som før i Struer!

Det er også venligt ment af dig at tænke på de ‘stakkels’ folk i Struer, der blev fyret.
Dog har de alle fundet jobs andetsteds - der er ikke større arbejdsløshed i Struer end andre steder i udkantsområder.

Du hører nok til de få, der kunne forestille sig at betale, hvad det koster at ‘skrue sammen’ i Struer anno 2018 - eller er det bare et princip for dig......en kæphest, du rider.

Måske tvivler du på, om tjekkiske arbejdere er lige så gode til at ‘skrue sammen’/producere som danske? Eller du tvivler på B&O’s kvalitetskontroller?

Personligt har jeg lige så gode erfaringer med B&O’s nye produkter som med de ældre.
Hvilke erfaringer har du da med de nye?
Nå ikke - du har bare læst lidt her og der....
.....mens du red ud over stepperne på din kæphest.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#277571
Iøvrigt er det betegnende at der nu om dage i de lokaler (fabrik 5), hvor samlebåndene (audio/video) stod, er indrettet et ‘Innovation Lab’.
Det viser netop, at B&O vil fokusere på det, de er rigtig gode til - nemlig at udtænke nye, unikke løsninger.
Skrue tingene sammen, når det først er sket, er der mange andre, der kan.
Måske endda bedre....og i hvert fald billigere.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277576
millemis. Hifi glæden skal komme inde fra, og kommer ikke på tom mave.

Billede

Velbekomme, håber du nyder maden. Men pas på... der findes jo andet end
B&O, og hifi-bacillen er svær at slippe af med, når den først har fået fat.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277578
Fristelser er der mange af. Her et godt eksempel jeg ikke kunne modstå.

Billede

Hifi Test.de. Trådløse højttalere -
Jovist de findes, men slet ikke i samme seriøse udgaver, som Dynaudios Xeo 3, en ægte
audiophile-højttaler. Xeo 3 er en meget seriøs trådløse High-End højttaler, som kun skal
have strøm og signalkilde for at spille. Dynaudio Xeo 3 er prissat som tilsvarende trådløse
tilbud fra Sonos, B&O og Bose. I denne henseende er Xeo 3 miles foran konkurrenterne,
i form af dens naturlige levering af tonal finesse.
Brugeravatar
Af Millemis
#277588
Har Flatpanels da ikke en Dynaudio/Xeo-tråd.....
.....ellers kunne du jo starte en :o
Så kunne du også skrive lidt om deres nye Music ‘mono-serie’ :s

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277594
Jeg tænker på om Dynaudio Xeo systemet er lige populært hos alle. Det kunne
være fordi dette lille super velspillende og enkelt stereo setup, til rimelige penge,
sættes i realisation, af alle de der har lagt tusindvis af kroner i deres stereo setup
gennem årene, og måske alligevel ikke er helt tilfreds.

Har de samme mennesker været ude og hørt hvad et moderen setup anno 2018,
med digitalt DSP delefilter- ny-streaming-teknologi- klasse D forstærker, kan levere
idag, og erkendt det, er det jo ikke nemt at få værdien tilbage på de dyre audio
kabler, og et aldrende audiosystemer. I det lys kunne dette være en torn i øjet.
second skrev:Det var faktisk præcis den situation jeg havnede i... mit gamle system kostede
4-5 gange hvad mine Xeo 3 koster ... bevares - det var da en nedgradering på
nogle områder - men lyd pr. hård beskattet krone, er de svære at konkurrere med.
Millemis - Vi taler om et STEREO seup her. <B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277597
Peter Pan skrev:Billede
Ingen er vel efterhånden i tvivl om, jeg er til de god klassiske kvalitet B&O produkter.
Med deres nuværende sortiment, bliver det ikke mig der sponser deres overlevelse.
Kan vi ikke måske skrue lidt ned for hadekampagnen?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 326